Ny gadget til bilejere!
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 25-10-03 14:28

Hej

Jeg tænkte at dette må være et godt forum, at spørge. Hvad synes i om et
gadget i til med det her: http://130.225.0.180/~volvo/produktet/

Er det noget der allerede er lavet? - eller er det noget der er helt
håbløst? eller er det rent faktisk en udmærket idé ?
Gi' en mening eller noget...

Mvh
Kristoffer
/Design teamet "Voldsom Volvo"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-10-03 14:19

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev :

>Jeg tænkte at dette må være et godt forum, at spørge. Hvad synes i om et
>gadget i til med det her: http://130.225.0.180/~volvo/produktet/

Spøjst ...

Når man sådan kigger lidt rundt på siderne, efterlades man (jeg) med
en besynderlig undren : Hvad i alverden handler det om ?

Venligst
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Thomas Olsen

Dato : 25-10-03 14:32

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Når man sådan kigger lidt rundt på siderne, efterlades man (jeg) med
> en besynderlig undren : Hvad i alverden handler det om ?

Det lyder lidt som Magic-kort eller Pokemon-kort bare til bil nørder
Og så i nøgleringsform

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 26-10-03 20:32

"Thomas Olsen" <Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det lyder lidt som Magic-kort eller Pokemon-kort bare til bil nørder
> Og så i nøgleringsform

Hehe, det var også et koncept vi kunne overveje

/Kristoffer

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 26-10-03 20:31

> [...]
> --
> jan@stevns.net - www.stevns.net
> "There is no replacement for displacement......! "

Hmn, det var en skam, for så virker siden jo ikke..

Det er en del af et design projekt, som vi er en gruppe på
Informationsvidenskab der laver. Det handler om at det måske kunne være
sjovt at ha' sådan en daps på størrelse med en nøglering, hvori man dels
kunne lagre nogle informationer, og dels kunne kommunikere med andre
nøgleringe.
Det kunne man bruge til at rate hinandens biler, eller evt. efterspørge
reserve dele, eller måske evtersøge stjålne biler. Nøgleringen (Speedtag)
har en rækkevidde på omkring 100m, og vil konstant sende en puls, for at se
om der er andre inden for rækkevidden. Hvad man ellers kunne bruge denne
platform til, er vel sagtens op til fantasien.

Pt. er vi ved at undersøge mulighederne for at lave et rating system. - De
nærmere detaljer omkring dimsen, ligger ikke fast endnu, så hvis der er
nogen derude der har en idé eller en mening, så sig endeligt til.

Håber ovenstående gav et lille indblik i hvad det handler om?

Mvh
Kristoffer

Fra : Funky

Dato : 25-10-03 16:00

> Jeg tænkte at dette må være et godt forum, at spørge. Hvad synes i om et
> gadget i til med det her: http://130.225.0.180/~volvo/produktet/

Ud fra billedet ser det ud til at være et godt gennemarbejdet produkt

Frank - Alfa 156

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 26-10-03 20:05

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra billedet ser det ud til at være et godt gennemarbejdet produkt

Jaja, nu er det jo også i udviklingsfasen, og det er jo netop derfor vi
spørger så bredt.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 25-10-03 17:08

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det noget der allerede er lavet? - eller er det noget der er helt
> håbløst? eller er det rent faktisk en udmærket idé ?

Hvorfor ikke bare lave det som et program til mobiltelefoner med bluetooth?
Så er alt hardwaren jo allerede på plads.
Mvh
Anders O