Farbøder fra mobilmaster
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 13:08

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=21238

Hmm hvor svært er det så lige at slukke for sin telefon når man skal træde
lidt på speederen?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-10-03 14:12

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=21238
>
> Hmm hvor svært er det så lige at slukke for sin telefon når man skal træde
> lidt på speederen?

Ifølge artiklen betyder det ikke noget da det er signalerne fra sendemasten
man
bruger og ikke fra mobilen.Derfor virker det også på fly hvor der ikke er
nogle
mobiler der er tændt(håber jeg, da det kan give store problemer)
Hej Palle.

Fra : .J.S...

Dato : 25-10-03 15:38

> http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=21238
>
> Hmm hvor svært er det så lige at slukke for sin telefon når man skal træde
> lidt på speederen?

Tja hvad kan man så bruge det til, statistik over hvor hurtigt der køres
måske ?
Det eneste man ved er at nu kører der en bil her eller der som kører for
hurtigt, man aner jo ikke hvem det er.

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 13:33

> [...]
> måske ?
> Det eneste man ved er at nu kører der en bil her eller der som kører for

Jeg kan se det for mig. En busfuld med turister og bussen kører 120 Km/t,
Politiet fremsender 45 fartbøder til de folk der har haft deres mobil tændt

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-10-03 13:42

Tom wrote:

> Jeg kan se det for mig. En busfuld med turister og bussen kører 120 Km/t,
> Politiet fremsender 45 fartbøder til de folk der har haft deres mobil tændt

Ja det var jo godt nok til at få nakket Thorsen, så er det vel også godt nok
til alm småforseelser.

Mvh
Roberto (har ikke og skal ikke ha' mobillos, hell jeg har ikke engang et armbåndsur, tænk på
*strålerne*)

Fra : Peter Weis

Dato : 26-10-03 19:40

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

> Roberto (har ikke og skal ikke ha' mobillos, hell jeg har ikke engang
et armbåndsur, tænk på
> *strålerne*)

Nåeh ... lommeur og kæde svunget om vommen?

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-10-03 02:13

Roberto Saldo wrote:

> Roberto (har ikke og skal ikke ha' mobillos, hell jeg har ikke engang et armbåndsur, tænk på
> *strålerne*)

Stråler fra armbåndsuret eller stråler fra mobilos??

--
Hygge..
Thomas - der heller ikke har mobilos, men det er nu kun fordi han

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-10-03 07:59

Thomas Strandtoft wrote:

> Stråler fra armbåndsuret eller stråler fra mobilos??

Det er ligemeget de afgiver vel begge stråler.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-10-03 12:40

Roberto Saldo wrote:

> Det er ligemeget de afgiver vel begge stråler.

For at komme tilbage on topic, hvad så med radiostøjen fra dit
tændingsanlæg i bilen??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-10-03 12:41

Thomas Strandtoft wrote:

> For at komme tilbage on topic, hvad så med radiostøjen fra dit
> tændingsanlæg i bilen??

Årk ja det stråler også, også fra alle ledningerne i væggen.

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 28-10-03 11:56

---------------------
"Men opdagelsen kan også spænde ben for de senere års forskning i såkaldte
stealth-teknologi, der netop bygger på at gøre fly eller skibe "usynlige"
for radarstråler. Ved at bruge signaler fra mobilmaster - eller
radio/tv-signaler, som det amerikanske forsvar arbejder med - vil disse
objekter være fuldt "synlige".
-------------------------------------

*ehh* .. nå !?!

/Jan

Fra : Rick

Dato : 29-10-03 08:24

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message news:<bnlhv0$3g5$1@sunsite.dk>...
> [...]
> for radarstråler. Ved at bruge signaler fra mobilmaster - eller
> radio/tv-signaler, som det amerikanske forsvar arbejder med - vil disse

Yup. Usynlig for RADAR men synlig for Radio-signaler??? Jamen det går ikke:

Radar

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi.

Forkortelse for RAdio Detection And Ranging.

Hmm, Radio-signaler er altså ikke længere radio-signaler?

Fly

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 29-10-03 08:28

"Rick" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Hmm, Radio-signaler er altså ikke længere radio-signaler?

Jeg undres gang på gang over hvor tit "selvbestaltede eksperter" udtaler sig
om alt muligt .. og som her i hvert fald noget de ikke aner en klap om. Ja
ja .. man undres .. kildekritik er ikke noget journalister altid gør lige
meget ud af :)

/Jan

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-10-03 15:44

On Tue, 28 Oct 2003 11:56:27 +0100, "Jan Mikkelsen"
<jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote:

> [...]
>for radarstråler. Ved at bruge signaler fra mobilmaster - eller
>radio/tv-signaler, som det amerikanske forsvar arbejder med - vil disse

Manden har ret. De såkaldte STEALTH fly absorberer radar bølgerne og
bliver derfor "usynlige" på radar. Desværre så har deres coating den
ulempe at den også absorberer den stråling der kommer fra mobilmaster og
derfor laver nogle anomelies i selve dækningsmønstret. Disse huller kan
spores utroligt nemt.

En dansk GD med udstyr og det hele til en samlet pris på en million kan
dække et ikke uanseeligt område og spore evt STEALTH fly. Og hvor mang
GD'er får man ikke lige for prisen af et stealth fly.

Dog virker denne sporingsmetode kun ordentligt i lande med en
"fuldstændig" dækning.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 02-11-03 21:27

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> ulempe at den også absorberer den stråling der kommer fra mobilmaster og
> derfor laver nogle anomelies i selve dækningsmønstret. Disse huller kan

Dækningsmønsteret kan vel kun "aflures" ved at du kører rundt med din lille
målevogn .. En basisstation har ikke muligehed for at se "hvor den selv
skinner" .. så hvorledes det kan bruges til at detekterer Stealth vil jeg
gerne have uddybet. Desuden er der absorbtion og deflektion mht. Stealth ..
hvis det er den sidste kommer der jo ikke "huller" .. ?

/Jan