DEFA alarm
Fra : Jørgen Friis

Dato : 25-10-03 09:59

Min kones bil er udstyret med en DEFA alarm som samtidig fungerer som
centrallås.
Mit problem er, at den ene fjernbetjening ikke fungerer længere.
Jeg har naturligvis skiftet batteri og omstillet begge fjernbetjeninger som
beskrevet i vejledningen. Men desværre uden den ønskede effekt.
Jeg har ledt på nettet efter en forhandler, men uden held.
Er der mon nogen i dette forum som kan hjælpe?

Mvh. Jørgen Friis

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-10-03 10:28

> [...]
> Jeg har ledt på nettet efter en forhandler, men uden held.
> Er der mon nogen i dette forum som kan hjælpe?

Spørg her, det er den danske importør.
http://www.defa.dk/

Niels

Fra : Jørgen Friis

Dato : 26-10-03 12:27

Hej Niels

Tak for dit svar.
Jeg forsøger at kontakte importøren.

Mvh. Jørgen

Fra : Coach [4130]

Dato : 25-10-03 13:48

Prøv en "Suzuki" bilforhandler, de kan skaffe fjernbetjeningen fra Suzuki
BilImport A/S i Køge.
Fj.betjeningens varenr. hos Suzuki er. "DEFA 00 508".
Der er mange problemer med netop disse fj. betj., så det er nok ikke kun
batteriet, det er galt med.

Jeg kender ikke prisen, men jeg kan finde ud af det på mandag når jeg møder
på arbejdet.

mvh
Bri@n

Fra : Jensn

Dato : 25-10-03 18:18

"Jørgen Friis" <XXXjfriis@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ledt på nettet efter en forhandler, men uden held.
> Er der mon nogen i dette forum som kan hjælpe?

Hej Jørgen

Hvordan ser din fjernbetjening ud - jeg har nemlig
en DEFA alarm liggende (inkl. fjernbetjening) som jeg
ikke har brug for

Pris : Hvis du afhenter den, så er 1½ Liter PepsiMax ikke af vejen

Mvh
Brian S Jensen - Hesselager

Fra : Jørgen Friis

Dato : 26-10-03 12:26

Hej Brian

Fjernbetjeningen er mørkegrå med to knapper. Den er ca. 5 * 3 cm stor og kan
sættes i nøgleringen.

Dit tilbud lyder interessant, men hvor ligger Hesselager?
Jeg bor i Tåstrup lige udenfor København.

Mvh. Jørgen

Fra : cazonmobil_w

Dato : 26-10-03 12:58

> Mvh. Jørgen

Hej Jørgen

Jeg har haft en DEFA alarm (som også var startspærre) i min gamle bil og
den virkede nu udemærket. Hvis fjernbetjeningen lå længe uden batteri-
resetter den- dvs. den skal programmeres igen.

Der medfølger en kode til alarmen. Denne kode skal bruges til at aktivere
senderen igen.

fremgangs måden var noget i retningen af:

1. Sæt tænding på og lad lysdioden til alarmen blinke et antal gange
svarende til det først tal i koden.
2. slå tændingen fra.
3. slå tændigen til og og lad lysdioden til alarmen blinke et antal gange
svarende til det andet tal i koden- og så fremdeles.

....til sidst blinker lysdioden kraftigt og nu skal du trykke på begge
knapper på fjernbetjeningen i ørvrigt på alle de fjernbetjeninger der skal
gælde til bilen tror jeg.

... så skulle den være programmeret igen..

Carsten

Fra : Jørgen Friis

Dato : 26-10-03 15:06

Hej Carsten

Jeg har forsøgt at omprogrammere fjernbetjeningen efter den vejledning der
er gældende for min alarm, men desværre uden den ønskede effekt.
Jeg tror simpelthen der skal en ny fjernbetjening til.

Mvh. Jørgen

Fra : cazonmobil_w

Dato : 26-10-03 21:46

> [...]
> er gældende for min alarm, men desværre uden den ønskede effekt.
> Jeg tror simpelthen der skal en ny fjernbetjening til.

Helt i orden Jørgen

Carsten

Ps. jeg overvejer netop at lave en fjernbetjening via en gl, mobil telefon
der skal ligge i bilen. Ideen er, at når jeg ringer til den ( som kun jeg
kender nummeret på) skal mit oliefyr starte... smart ikke

Carsten

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-10-03 17:09

> Dit tilbud lyder interessant, men hvor ligger Hesselager?

Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt noget om Hesselager

Hvad snakker du om?

Kontakt Ole Mathiesen Biler i Tåstrup, som er Suzuki forhandler, og bestil
en fj.betj. der.
Grunden til at du skal kontakte en Suzuki forhandler, er at du jo ikke selv
kan finde ud af at finde en forhandler af din fj.bej., og at alle Suzuki
forhandlere kan skaffe den fra Suzuki BilImport, der forhandler DEFA
alarmer.

Ja, den er mørkgrå med 2 blå knapper.

Jeg arbejder hos Suzuki BilImport og sender fj.betj. ud af huset hver dag.
De er lagervare.

Mvh
Bri@n

Fra : Jørgen Friis

Dato : 26-10-03 17:41

Hej Brian

Nu var det altså ikke et svar på dit indlæg.
Men derimod til en Brian S. Jensen fra Hesselager som tilbød mig en næsten
gratis fjernbetjening.

Men mon ikke forviklingen skyldes, at I begge hedder Brian.

Iøvrigt - tak for informationerne.

Mvh. Jørgen

Fra : Coach [4130]

Dato : 26-10-03 20:42

> Men mon ikke forviklingen skyldes, at I begge hedder Brian.

Nej det tror jeg ikke...

Iflg. min computer er der kun én Brian i denne tråd? og det er mig.
Jeg skal ikke kunne sige hvor den andens tråd er blevet af, men jeg kan ikke
se på min computer, hvad med Jer andre?

Derfor forvirringen

mvh
Bri@n

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-10-03 21:29

> [...]
>
> Iflg. min computer er der kun én Brian i denne tråd? og det er mig.
> Jeg skal ikke kunne sige hvor den andens tråd er blevet af, men jeg kan

Du må mangle den besked, for jeg kan fint se den.
Her er den igen.
Niels

Fra : John Sahl

Dato : 26-10-03 21:52

Niels Bengaard wrote:
> Du må mangle den besked, for jeg kan fint se den.

Og hvis alle lige kunne quote ordentligt var der ikke sket
denne forvirring. Undlad i fremtiden at fjerne navnet på
den i citerer, og tag det af vedkommendes besked med i
indlægget så man ved hvad der svares på.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk