HJÆLP: Skifte instrumentbelysning?
Fra : Frodo

Dato : 25-10-03 09:35

Jeg er den (lykkelige) ejer af en Opel Kadet Stationcar/Varevogn fra 90.
Men - af ulykkelige grunde har jeg kun en pære tilbage i min
instrumentbelysning - så jeg kan ikke se hvor stærkt jeg kører om aftenen
eller om jeg er ved at løbe tør for fuel - eller om spanden er ved at koge
over

Nogen der kan give mig en hurtig vejledning i hvordan jeg kommer ind til
instrumentbelysningen?

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 25-10-03 09:55

Hej
Frodo <no_spam@its.invalid> scribbled:

> [...]
> er ved at koge over
>
> Nogen der kan give mig en hurtig vejledning i hvordan jeg kommer ind

Nu ved jeg ikke om kadetten er opbygget på samme måde men, på Vectra'en skal
du have luftdyserne pillet ud og bagved dem sider der nogle skruer. Det var
på Vectra'en nødvendigt også at afmontere skjoldet over ratstammen for at få
instrumentpanelet ud.
Luftdyserne sidder fast med 4 små plasticlåse i siderne, de kan forsigtigt
løsnes med en tynd skruetrækker.
Du skal også afmontere lyskontakten, den sidder også med an slags plasticlås
der kan udløses fra bunden med en skruetrækker.
Nu skal du ikke sætte tænding på mens du har instrumnetpanelet afmonteret da
det får airbag alarmen aktiveret så den lyser hele tiden.
God arbejdslyst, håber det kan bruges

--
Mvh.
Torben

Fra : JS

Dato : 25-10-03 09:59

"Torben (Tilst)" <t_fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Nu skal du ikke sætte tænding på mens du har instrumnetpanelet afmonteret
da
> det får airbag alarmen aktiveret så den lyser hele tiden.

Vel næppe i en kadett fra 1990

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 25-10-03 10:11

JS <js_539@hotmail.com> scribbled:

> "Torben (Tilst)" <t_fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Vel næppe i en kadett fra 1990
Jeg ved det ikke, men hvis der var

--
Mvh.
Torben

Fra : Frodo

Dato : 25-10-03 10:19

> Jeg ved det ikke, men hvis der var

Lidt hjælp er bedre end ingenting :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-10-03 10:15

Frodo wrote:

> Nogen der kan give mig en hurtig vejledning i hvordan jeg kommer ind
> til instrumentbelysningen?

....på min Kadett fra -87:

....6 stjerneskruer: 2 ovenover speedometer m.m., 2 vandret ind under
speedometeret m.m. (under 2 små plastickapper), 2 bag rattet foroven...

....lirk sidstnævnte plastkappe af og dernæst rammen rundt om
speedometeret - ikke meget plads!

....foroven på det blotlagte speedometer sidder så en enkelt
stjerneskrue - ud med den! - træk så foroven i hele speedometeret
("hængslet" forneden) og list på bagsiden speedometerkablet af - foruden
det ene eller begge multistik - osse på bagsiden af speedometeret...

....nu kan du så liste hele speedometeret ud til én af siderne, og kan
komme til alle pærerne, der sidder forneden...

....brug ikke vold, når du samler igen - man kan nemt brække en
plasticflap af hist og hér - got the T-shirt
Hans

Fra : Frodo

Dato : 25-10-03 11:06

Perfekt vejledning. Det kan ikke gøres mere præcist! Og så fungerede det :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-10-03 11:09

Frodo wrote:
> Perfekt vejledning. Det kan ikke gøres mere præcist! Og så fungerede
> det :)

....dét var da skide dejligt at høre!

....og så har du endda været hurtig til at fixe det!

Tillykke hérfra!
Hans