Thermostat på passat - hvor ?
Fra : SKR

Dato : 24-10-03 16:03

Hej
Jeg skal have skiftet thermostaten på min passat variant 2,0 fra 95., men
hvor sidder fyren.
Har haft skruet du studser af, men ak nej der var den ikke, nogen der kan
hjælpe mig

mvh
Søren

Fra : S.G.C.

Dato : 24-10-03 18:34

Termostaten sidder i vandpumpehuset, under tilgangsstudsen fra køleren.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-03 19:03

> [...]
> hvor sidder fyren.
> Har haft skruet du studser af, men ak nej der var den ikke, nogen der kan

Den sidder i vandpumpe huset, yderst til venstre på blokken.
Desværre sider servopumpen lige foran og skal sikkert delvist afmonteres.

Du kan sikkert løsne beslaget og skubbe den lidt til sidden.

Har næsten lige skiftet termostaten på min 89 diesel, det var ikke så slemt
endda.

Jeg anbefale at du prøver den nye termosta af i en gryde med kogende vand
først for at se om den åbner. Inden du montere den, især hvis du køber en
uorginal.
Jeg skiftede først min som var total virkningsløs, til en ny uorginal som
også var virkningsløs. Så købte jeg en orginal som virkede. Men inden var
der jo et par dage med en del nagende tanker om det nu var noget helt andet
der var galt. Men det var der ikke og nu er der ordentlig varme i kabinen
igen.
Termostaten skal åbne ca. 7 mm ved kogepunktet. og være helt lukket under 85
grader.

Jeg har kigget i So Wird's Gemacht som også dækker 2,0 fra 95, og det ser ud
som om at termostaten sidder ens på alle 4 cylindrede motorer i Passat 31 og
3A modeller.

Go' fornøjelse, det tager kun et par timer på en lift.
Husk at bruge den rigtige Volkswagen kølervæske, den ødelægger ikke
pakninger og O ringe.
Den nye G12+ kan bruge på alle Volkswagen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Søren Ramlov

Dato : 24-10-03 21:35

> [...]
> hvor sidder fyren.
> Har haft skruet du studser af, men ak nej der var den ikke, nogen der kan

Hej
Tak for de goderåd/ hjælpen, jeg vil kaste mig over projektet med krum hals
i morgen.

mvh
Søren