INFO fra DMI og SMS/E-mail tjeneste
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-10-03 22:17

Hej NG
Jeg stillede DMI et spørgsmål se her nedenfor, spørgsmål og svar
Synes lige i skulle have indsigt, da det måske kunne have fleres
interesse...
Jan Rasmussen

------------
Spørgsmål til DMI

Jeg kunne ønske mig at det var mulligt at få tilsendt en mail eller en
SMS, hvis vandstanden i en given havn kom over eller under et forud
defineret nivaeu i forhold til MSL.

F.eks. er Kolding havn 93cm over normal vandstand i skrivende stund, og
mange fortøjninger står spændt... Det ville en mail og/eller SMS service
fra jer kunne afhjælpe...

Mvh.
JR

---------
Svar fra DMI

Hej Jan,
Tak for henvendelsen.
Vi er pt. igang med en e-mail service for varsler og andre vejrudsigter.
Produktet "Varsler om voldsomt vejr" kommer til at indeholde varsler for i
alt 11 vejrfænomener:

.. Orkan
.. Storm
.. Kraftig regn
.. Skybrud
.. Forhøjet vandstand ved den jyske vestkyst (stormflod)
.. Forhøjet vandstand i de indre danske farvande og/eller Østersøen
.. Kraftig torden
.. Kraftigt snefald
.. Snestorm
.. Isslag
.. Tæt tåge

Varslinger for alle fænomener følger de geografiske områder, der er
fastlagt af Beredskabsstyrelsen:

.. Nordjylland
.. Midtjylland
.. Sydjylland
.. Sjælland
.. Bornholm

Desuden er vi på trapperne med vjerprodukter, som skal kunne bestilles via.
sms.
Jeg vil tillade mig at vende tilbage med nyt til dig, når produkterne er
klare til levering.
Jeg forestiller mig at det bliver inden for de næste par måneder.

Du er naturligvis velkommen til at stille spørgsmål, eller kommentarer.

Uzma Ahmed Andresen
Markedsgruppen
DMI - Sektion for Vejr- og Klimainformation

Tlf.: 39 157 591
Fax: 39 271 080
E-mail: vmarked@dmi.dk

DMI tilbyder en række standardprodukter med mange anvendelsesmuligheder. Se
under DMI-Erhverv på www.dmi.dk