Forvame
Fra : Aragorn

Dato : 23-10-03 17:16

Er det godt at lade ens dieselmotor forvarme 2gange inden man starter bilen,
eller er det ligegyldigt? Tager glødrørne skade af det???

Merc 190 2.5D

Fra : Fam. Pedersen

Dato : 23-10-03 17:42

Det er ligegyldigt... 1. gang er nok.
Det er mere vigtig at du starter ligefter
at lampen slukker....eller bliver gløderørne
afkølet igen og derved ingen starteffekt.

---

Fra : Jan Riber

Dato : 24-10-03 23:42

"Fam. Pedersen" <bent1949@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ligegyldigt... 1. gang er nok.
> Det er mere vigtig at du starter ligefter
> at lampen slukker....eller bliver gløderørne
> afkølet igen og derved ingen starteffekt.

I såfald er det et Mercedes-fænomen.
I instruktionsbogen til min dieselhakker står der at der er
x (Gider ikke finde instruktionsbogen og se det nøjagtige)
antal sekunders "efterbrænding" på gløderørene efter
kontrollampen er slukket.

Mener man at ens ellers sunde og raske dieselmotor starter
bedre ved at forvarme 2 gange, er det nok på tide at
udskifte gløderørene.

--
venlig hilsen Jan
Peugeot 405 1,9 GTXdt