Gulpladebil
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 15:32

Hej,

Jeg skal til at have skiftet min Golf ud, og tænker på at købe en
gulpladebil da jeg ikke har brug for bagsædet.

Jeg overvejer enten en Toyota RAV4 eller en Land Rover Freelander, begge
modeller er jo til at erhverve for fornuftige priser på brugbilsmarkedet.

Hvad skal man gå efter? jeg kører ca. 45.000 km. om året mest landevej og
motorvej. Bilen kommer aldrig til at køre offroad.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-10-03 15:36

"Michael Rasmussen" <No mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal man gå efter? jeg kører ca. 45.000 km. om året mest landevej og
> motorvej. Bilen kommer aldrig til at køre offroad.

hvad vil du så med 4x4 ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-10-03 20:23

> hvad vil du så med 4x4 ?

Slippe for at betale afgift, velsagtens.
Mvh
Anders O, der er fuld af sympati for ideen

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-03 08:12

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:3f97e745$0$94881$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> hvad vil du så med 4x4 ?

1. Slippe for afgift.
2. Sidde højt og sikkert i tilfælde af et uheld.
3. Permanent 4 hjulstræk er godt at have om vinteren selvom man holder sig
på vejen. (jeg bor på landet).
4. En 4x4 på guleplader er efter min mening mere tjeket end en stationcar på
gule plader.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-10-03 08:26

On Fri, 24 Oct 2003 09:11:32 +0200, "Michael Rasmussen" <No mail>
wrote:

>2. Sidde højt og sikkert i tilfælde af et uheld.

Så skal den ikke være for gammel, idet 4-hjulstrækker ikke på samme
måde som personbil har gennemgået en sikkerhedsmæssig udvikling. Det
er kun i de senere år, at en 4x4 er blevet rimelig sikker at køre i:
http://www1.tpgi.com.au/users/mpaine/ncaplist.html samt
www.euroncap.com/results.htm

Et eksempel er netop RAV4, som først fik 4 stjerner i 2002 - ellers 2
stjerner!

/Mogens

Fra : Ted

Dato : 24-10-03 09:36

Jeg overvejer enten en Toyota RAV4 eller en Land Rover Freelander, begge
> modeller er jo til at erhverve for fornuftige priser på brugbilsmarkedet

Vil stærkt anbefale dig Toyota Rav4 af fremfor Landrover. Men kun pg.a. af
reservedelspriserne.

Ellers en nyere Mitsubishi Pajero med deres 2.8 TD, den er faktisk stærk OG
pålidelig, og samtidig meget komfortabel i forhold til fx Toyota
Landcruiser.

Men pas på hvad du køber... der er mange skamkørte 4x4 til salg

Teddy