Kølervæske ved harald Bestil nr 8885
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-10-03 10:59

I en snæver vænding i sommerheden blev der blot helt ganske alm postevand på
Pug'en - men det er ligesom med de frostgrader der bliver sat for dagen nu
skal der vist ske etellerandet hvis jeg ikke skal have det til at blive lidt
stift.
Kan man antage at ovenstående er frostsikret til en sådan grad man ikke
burde så problemer i DK? - eller er det blot spild af penge og fuldt ud
ligeså godt som det postevand der er på nu?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-10-03 11:59

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> burde så problemer i DK? - eller er det blot spild af penge og fuldt ud
> ligeså godt som det postevand der er på nu?

Kølevædske har flere vigtige funktioner:

det hæver kogepunktet betragteligt,
det sænker frysepunktet betragteligt
og det forhindrer at din motor korroderer sønder og sammen!

Det er det forkerte sted at spare.

Selv den værste kølevædske fra HN er væsentligt bedre end alm tyndt vand!!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : edob

Dato : 23-10-03 18:41

Det smører også lejerne i vandpumpen - derfor er det også godt at have i om
sommeren.

V.h. Frank

Fra : alexbo

Dato : 23-10-03 20:12

"edob" skrev

> Det smører også lejerne i vandpumpen

Den hører man en gang imellem, det er ikke rigtigt, lejerne i vandpumpen er
ikke i forbindelse med vandet.
Ingen lejer kan lide vand, kølevæske eller ej.

Lejerne er smurt fra fabrikken og forseglet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-10-03 13:47

edob wrote in dk.fritid.bil:

> Det smører også lejerne i vandpumpen - derfor er det også godt at have i
> om sommeren.

Niks. Det smører (og køler) lamellerne i vandpumpen. Lejerne skulle helst
ikke komme i kontakt med kølervæsken.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Life is about dominating people"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'