Std hjulstørrelse på Avensis 1.8 årg 98
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 22:22

Hej gruppe,

Hvad er standard hjulstørrelsen for en Avensis 1.8i årgang 1998? Da bilen blev
købt sad der 195/55-15 dæk, på alufælge, på den.

Min fatter har dog nogle 14" stålfælge liggende - med vinterdæk på, som der dog
trænger til udskiftning - derfor spørgsmålet :)

Mvh Bjørn
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.104.103)

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 22-10-03 23:09

Hej,

jeg har selv en, i SOL udgave og hjulstørrelsen afhænger heraf.

> Hvad er standard hjulstørrelsen for en Avensis 1.8i årgang 1998? Da bilen
blev
> købt sad der 195/55-15 dæk, på alufælge, på den.

SOL blev leveret i den størrelse men med stålfælge. LUNA blev leveret med
alufælge men i 14" og TERRA med stålfælge i 14". Kan det tænkes at der er
blevet byttet til alufælge ved levering?

> Min fatter har dog nogle 14" stålfælge liggende - med vinterdæk på, som
der dog
> trænger til udskiftning - derfor spørgsmålet :)

Jeg kører selv med vinterhjul med alufælge i 195/55-15

Mvh
Lars LJ

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 07:11

"Lars L. Jensen" <larslindenborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg har selv en, i SOL udgave og hjulstørrelsen afhænger heraf.

Jeg har absolut ingen anelse om hvilken model fars er :)

> [...]
> alufælge men i 14" og TERRA med stålfælge i 14". Kan det tænkes at der er
> blevet byttet til alufælge ved levering?

Alt kan tænkes... Bilen blev købt brugt. De 14" stålfælge er fra hans
tidligere Carina E.

Hvilke dækdimensioner er std. på dem der blev leveret med 14" på?

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan
- nu også med navigation.....
http://www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=1

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-10-03 07:20

On Thu, 23 Oct 2003 08:10:53 +0200, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Jeg har absolut ingen anelse om hvilken model fars er :)

Linea Terra

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 07:54

> Linea Terra

Det er meget muligt... Men hvorfor ved du det? :)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-10-03 08:00

On Thu, 23 Oct 2003 08:54:20 +0200, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Men hvorfor ved du det? :)

"Klæbehjerne", når det gælder biler...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 08:15

> "Klæbehjerne", når det gælder biler...

Det undrer egentlig også mig, at jeg ikke selv ved det :)

Hvad er std. dækdimensionerne på den, så?

--
Mvh Bjørn, (muligvis i +200km/t klubben omkring nytår)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-10-03 08:26

On Thu, 23 Oct 2003 09:14:43 +0200, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Hvad er std. dækdimensionerne på den, så?

185/65x14, H-mærkede

/Mogens

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 23-10-03 12:04

Hej, igen

jeg burde selvf. have kontrolleret informationen inden jeg startede...

SOL kører på 195/60-15 (her var jeg vidst forkert på den)
LUNA og TERRA kører på 185/65-14

LUNA har std. alufælge, SOL og TERRA har stål.

Mvh
Lars LJ

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-10-03 12:16

Lars L. Jensen wrote:
> Hej, igen
>
> jeg burde selvf. have kontrolleret informationen inden jeg startede...
>
> SOL kører på 195/60-15 (her var jeg vidst forkert på den)

Det er da pænt stort, væsentligt større end 185/65-14.

> LUNA og TERRA kører på 185/65-14
>
> LUNA har std. alufælge, SOL og TERRA har stål.

Det virkeligt mærkelige er at Sol er luxusmodellen og Terra er den mest skrabede.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Else Marie Jensen

Dato : 23-10-03 17:34

Hej,

> Det er da pænt stort, væsentligt større end 185/65-14.

Ja, det har jeg også observeret, der er ikke ret stor misvisning på
speedometeret. Når det viser 100, så melder div. fartmålere 95-97. Mest
på vinterdækkene, mindst på sommer dækkene.

> Det virkeligt mærkelige er at Sol er luxusmodellen og Terra er den
mest skrabede.

Terra er rigtig nok den skrabede model. Luna har det ekstra at den skal
se godt ud, derfor er der alufælge og diverse lakerede plastic dele over
det hele (som der ud af h****** til). Sol har noget mere "rigtigt"
udstyr og knap så meget lir. Der findes også en Sol+ der får man
lædersæder, automatisk klimaanlæg, lygtevaskere og sædevarme.

Mvh
Lars LJ