/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Cortina V8?
Fra : Thomas


Dato : 22-10-03 19:59

Hej NG

Jeg slog ved en tilfældighed over på Discovery og så Thunder races. Her
deltog en Cortina V8. Jeg læste engang en gammel bilbog hvor jeg så at man
kunne få Cortinaer med 4 liters (mener jeg ) V8'er i Australien. Men kunne
man få Cortina V8 her i europa Danmark? Mener aldrig jeg har set eller hørt
om denne på vores breddegrader.

Nogen der ved noget om det?


Mvh

Thomas



 
 
Thomas (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 22-10-03 21:56

Skal lige tilføje at det er den model der hed Cortina i England og Taunus
andre steder

Mvh

Thomas



Thomas (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 22-10-03 21:58

Og det hed den jo også her.... Cortina er vist engelsk bygget og Taunus tysk
bygget..... så skulle forvirringen vist være total

Mvh

Thomas

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote in message
news:Q9Clb.11525$jf4.646199@news000.worldonline.dk...
> Skal lige tilføje at det er den model der hed Cortina i England og Taunus
> andre steder
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>



Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 06:52

On Wed, 22 Oct 2003 20:59:14 +0200, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

>Jeg slog ved en tilfældighed over på Discovery og så Thunder races. Her
>deltog en Cortina V8. Jeg læste engang en gammel bilbog hvor jeg så at man
>kunne få Cortinaer med 4 liters (mener jeg ) V8'er i Australien. Men kunne
>man få Cortina V8 her i europa Danmark? Mener aldrig jeg har set eller hørt
>om denne på vores breddegrader.
>Nogen der ved noget om det?

I Australien producerer de diverse Ford's med V8 motor i - Mondeo V8
eksempelvis. Du kunne også købe Sierra V8 og lignende - du nævner selv
Cortina. Der er mange fælles træk med de europæiske, men generelt er
de noget bedre udstyret, motormæssigt. Et eksempel:
http://mysite.freeserve.com/Mk1CortinaV8GT

Jeg har selv været langt med import af en sydafrikansk Sierra V8, men
projektets strandede på Ford DK's uvilje ifm. fremskaffelse af de
rette papirer...


/Mogens

Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 06:59

On Thu, 23 Oct 2003 07:52:11 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>>Jeg slog ved en tilfældighed over på Discovery og så Thunder races. Her
>>deltog en Cortina V8. Jeg læste engang en gammel bilbog hvor jeg så at man
>>kunne få Cortinaer med 4 liters (mener jeg ) V8'er i Australien. Men kunne
>>man få Cortina V8 her i europa Danmark? Mener aldrig jeg har set eller hørt
>>om denne på vores breddegrader.
>>Nogen der ved noget om det?
>
>I Australien producerer de diverse Ford's med V8 motor i - Mondeo V8
>eksempelvis. Du kunne også købe Sierra V8 og lignende - du nævner selv
>Cortina. Der er mange fælles træk med de europæiske, men generelt er
>de noget bedre udstyret, motormæssigt. Et eksempel:
>http://mysite.freeserve.com/Mk1CortinaV8GT
>
>Jeg har selv været langt med import af en sydafrikansk Sierra V8, men
>projektets strandede på Ford DK's uvilje ifm. fremskaffelse af de
>rette papirer...

Så for at svare på dit spørgsmål -> nej, man kunne ikke købe dem
i Europa, da transportomkostninger ville "ødelægge prisen". I England
kører der nogle ombyggede modeller rundt.


/Mogens

Jakob K (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jakob K


Dato : 23-10-03 12:15

Hej, den i Thunder Races var en hjemmelavet conversion.

Til gengæld kunne man få en Lotus Cortina - søg efter den på nettet -
som var ganske heftig. Print Joachim har blandt andet én til classic
race.

mvh
JAKOB

Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 13:44

On 23 Oct 2003 04:14:48 -0700, jakobkjoeller@yahoo.dk (Jakob K) wrote:

>Hej, den i Thunder Races var en hjemmelavet conversion.

Jow, jow - men australierne laver nu den slags Ford-biler på basis af
den europæiske udgave og har gjort det i mange år. Det samme gør sig
gældende med "Opel", der hedder Holden Commodore. Hér er slægtskabet
imidlertid sværre at få øje på

>Til gengæld kunne man få en Lotus Cortina - søg efter den på nettet -
>som var ganske heftig. Print Joachim har blandt andet én til classic
>race.

Lotus Cortina er en europæisk bil, som der ganske rigtigt kører nogle
stykker af i HMS. Dog ligner Cortina GT "uhyggeligt" meget Lotus
Cortina, så ikke alle på banen er den ægte vare...


/Mogens

Thomas (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 23-10-03 08:57

Tak for dit svar. En skam at din import glippede. Måtte have været fedt at
cruise rundt i en vogn ingen andre i landet havde

Mvh

Thomas
der kunne se sig selv i Mondeo V8



> I Australien producerer de diverse Ford's med V8 motor i - Mondeo V8
> eksempelvis. Du kunne også købe Sierra V8 og lignende - du nævner selv
> Cortina. Der er mange fælles træk med de europæiske, men generelt er
> de noget bedre udstyret, motormæssigt. Et eksempel:
> http://mysite.freeserve.com/Mk1CortinaV8GT
>
> Jeg har selv været langt med import af en sydafrikansk Sierra V8, men
> projektets strandede på Ford DK's uvilje ifm. fremskaffelse af de
> rette papirer...
>
>
> /Mogens



Roberto Saldo (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 09:10

Thomas wrote:
> Tak for dit svar. En skam at din import glippede. Måtte have været fedt at
> cruise rundt i en vogn ingen andre i landet havde
>
> Mvh
>
> Thomas
> der kunne se sig selv i Mondeo V8

Hvordan får de en V8'er ned i motorrummet?
Der er dårligt plads til en R4'er.
Mon det er den samme Mondeo som den vi kender?

>
>>I Australien producerer de diverse Ford's med V8 motor i - Mondeo V8
>>eksempelvis. Du kunne også købe Sierra V8 og lignende - du nævner selv
>>Cortina. Der er mange fælles træk med de europæiske, men generelt er
>>de noget bedre udstyret, motormæssigt. Et eksempel:
>>http://mysite.freeserve.com/Mk1CortinaV8GT
>>
>>Jeg har selv været langt med import af en sydafrikansk Sierra V8, men
>>projektets strandede på Ford DK's uvilje ifm. fremskaffelse af de
>>rette papirer...
>>
>>
>>/Mogens
>
>
>


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 09:38

On Thu, 23 Oct 2003 10:09:35 +0200, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Thomas wrote:
>> Tak for dit svar.

Your welcome :)

>> En skam at din import glippede.

Jep - jeg har faktisk tidligere i denne NG beskrevet hele forløbet.
Jeg havde alt på plads, men "det offentlige" krævede en attest fra
importøren, som Ford DK ikke ville udarbejde. De henviste til England,
men ville da gerne høre om resultatet. Ja, godaw do.
Søg i google.com -> "Grupper", hvis du vil læse om det...

Data på Sierra XR8: www.hut.fi/~kimmo/xr8.html

>> Måtte have været fedt at cruise rundt i en vogn ingen
>> andre i landet havde

Jep - det var netop tanken bag idé'en

>Hvordan får de en V8'er ned i motorrummet?

Der er masser af plads: www.hut.fi/~kimmo/engine.jpg

Se evt. men tænd lige for dine ht'er::
www.dynopower.freeserve.co.uk/homepages/sierra.htm

>Mon det er den samme Mondeo som den vi kender?

Fællestræk, men naturligvis væsentligt forstærket...


/Mogens

Thomas (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 23-10-03 10:08


> Jep - jeg har faktisk tidligere i denne NG beskrevet hele forløbet.
> Jeg havde alt på plads, men "det offentlige" krævede en attest fra
> importøren, som Ford DK ikke ville udarbejde. De henviste til England,
> men ville da gerne høre om resultatet.


Så lad os se lyst på det... Du slap for at skulle diskutere afgiftsberegning
og efterfølgende forsikring


Mvh

Thomas



Uffe Bærentsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-10-03 18:45


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:694fpvg4fjtb022tts59vvdcpd47im7jkv@4ax.com...
> On Thu, 23 Oct 2003 10:09:35 +0200, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
> >Thomas wrote:
> >> Tak for dit svar.
>
> Your welcome :)
>
> >> En skam at din import glippede.
>
> Jep - jeg har faktisk tidligere i denne NG beskrevet hele forløbet.
> Jeg havde alt på plads, men "det offentlige" krævede en attest fra
> importøren, som Ford DK ikke ville udarbejde. De henviste til England,
> men ville da gerne høre om resultatet. Ja, godaw do.
> Søg i google.com -> "Grupper", hvis du vil læse om det...

Troede da ikke at der var nogen der ville slippe en af de 250, der var
engang.

> Jep - det var netop tanken bag idé'en

og vel det samme der gør sig gældende ved Alfa'en

> >Hvordan får de en V8'er ned i motorrummet?
>
> Der er masser af plads: www.hut.fi/~kimmo/engine.jpg

Et par skohorn hjælper en hel del

> Se evt. men tænd lige for dine ht'er::
> www.dynopower.freeserve.co.uk/homepages/sierra.htm
>
> >Mon det er den samme Mondeo som den vi kender?
>
> Fællestræk, men naturligvis væsentligt forstærket...

De har været/er skøre de sydafrikanere.

mvh Uffe
Sierra 2,0i R4 DOHC



Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 18:55

On Thu, 23 Oct 2003 19:45:29 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Troede da ikke at der var nogen der ville slippe en af de 250, der var
>engang.

Det var ekstremt svært at finde een til salg - og da den endelig
lykkedes via engelske hjælpere at finde en afrikansk "Bilbase", var
der faktisk 2 stk XR8 til salg !

>og vel det samme der gør sig gældende ved Alfa'en

Ren køreglæde, do - køreglæde

>De har været/er skøre de sydafrikanere.

Eller australiere, for de laver jo sådan noget idag
Ford Falcon V8:
www.ford.com.au/showroom/passenger/Passenger_Vehicles.asp


/Mogens

Martin Christiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Christiansen


Dato : 24-10-03 10:58

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:694fpvg4fjtb022tts59vvdcpd47im7jkv@4ax.com...


> Se evt. men tænd lige for dine ht'er::
> www.dynopower.freeserve.co.uk/homepages/sierra.htm
>

Mener det er muligt at købe et standard ombygningssæt til div.Ford modeller,
således at det er muligt at lægge en Rover 3500 V8 motor i. Hvis man har en
XR4I 2,8I som standard har ca. 150 hk, overskreder man ikke 20% grænsen med
en Rover 3500 V8.

Har en bekendt som har lagt en Rover 3500 V8 i en gammel Capri 2,8I. Ingen
problemer i det.

---
Mvh



Mikael Kristiansen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 23-10-03 15:58

Hej.....

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
news:bn828l$s5j$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Hvordan får de en V8'er ned i motorrummet?

Man kan alt muuuligt hvis man vil !!!

http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html


Mvh. Mikael Kristiansen



Roberto Saldo (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-10-03 06:56

Mikael Kristiansen wrote:
> Hej.....
>
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> news:bn828l$s5j$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>Hvordan får de en V8'er ned i motorrummet?
>
>
> Man kan alt muuuligt hvis man vil !!!
>
> http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html

Woo-hoo! En mini på vitaminer!

Jeg kan forestille mig en del gti-drenge der får sig en slem overraskelse!


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


John Sahl (24-10-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-10-03 07:19

Roberto Saldo wrote:
> Mikael Kristiansen wrote:
>> http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html
>
> Woo-hoo! En mini på vitaminer!

Hvad snakker du om, der er dømt steroider!

> Jeg kan forestille mig en del gti-drenge der får sig en slem
> overraskelse!

Det er virkelig et imponerende projekt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Roberto Saldo (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 24-10-03 08:10

John Sahl wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>>Mikael Kristiansen wrote:
>>
>>>http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html
>>
>>Woo-hoo! En mini på vitaminer!
>
>
> Hvad snakker du om, der er dømt steroider!

Nej for steroider bliver man bare klodset og agressiv af!
Hende der ser da sund ud!

>>Jeg kan forestille mig en del gti-drenge der får sig en slem
>>overraskelse!
>
>
> Det er virkelig et imponerende projekt.

Ja og så uden at skære i karossen!



--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


John Sahl (24-10-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 24-10-03 08:37

Roberto Saldo wrote:
> Nej for steroider bliver man bare klodset og agressiv af!
> Hende der ser da sund ud!

Du har helt ret

> Ja og så uden at skære i karossen!

Ja, det var nok det der undrede mig mest, flot arbejde.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 10:53


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
news:bnaepu$q89$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Woo-hoo! En mini på vitaminer!
>
> Jeg kan forestille mig en del gti-drenge der får sig en slem overraskelse!
>

Der er meget glad vanvid til, men jeg syntes egentligt mest det hører til på
racerbanerne.....

http://www.1gladstone.freeserve.co.uk/

Links nede til venstre.....


Mvh. Mikael Kristiansen.....



Mikael Kristiansen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 23-10-03 14:14


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:vjqepvs3r3sm9t59a1kggir0lujtjkes54@4ax.com...
> On Wed, 22 Oct 2003 20:59:14 +0200, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
> wrote:
>
> >Jeg slog ved en tilfældighed over på Discovery og så Thunder races. Her
> >deltog en Cortina V8. Jeg læste engang en gammel bilbog hvor jeg så at
man
> >kunne få Cortinaer med 4 liters (mener jeg ) V8'er i Australien. Men
kunne
> >man få Cortina V8 her i europa Danmark? Mener aldrig jeg har set eller
hørt
> >om denne på vores breddegrader.
> >Nogen der ved noget om det?
>
> I Australien producerer de diverse Ford's med V8 motor i - Mondeo V8
> eksempelvis. Du kunne også købe Sierra V8 og lignende - du nævner selv
> Cortina. Der er mange fælles træk med de europæiske, men generelt er
> de noget bedre udstyret, motormæssigt. Et eksempel:
> http://mysite.freeserve.com/Mk1CortinaV8GT

Jeg tror nu den side handler mest om en ombygget Cortina.... Den har svjh
aldrig været født med V8, men jeg kan tage fejl..... Ved nærmere læsning af
forsiden står der vist også et eller andet med "Decided to go down the V8
route".....

Cortina Mk2 blev derimod leveret i en kort periode med den gamle britiske
V6'er (3 ltr), og det samme gjorde Escort Mk1.....


Mvh. Mikael Kristiansen



Uffe Bærentsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-10-03 18:49


"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bn8k45$p0v$1@sunsite.dk...

> Cortina Mk2 blev derimod leveret i en kort periode med den gamle britiske
> V6'er (3 ltr), og det samme gjorde Escort Mk1.....

Escort Mk 1 ????
Tror da nærmere det var Capri Mk1.
Men mener da også at kunne huske noget om Capri Mk 2 3,0L.
Der var vist noget med en brunlig øse, med policepilot monteret.
Den gjorde et vist sted hedt for mange.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 07:03

Hej igen.....

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:3f981463$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bn8k45$p0v$1@sunsite.dk...
>
> > Cortina Mk2 blev derimod leveret i en kort periode med den gamle
britiske
> > V6'er (3 ltr), og det samme gjorde Escort Mk1.....
>
> Escort Mk 1 ????
> Tror da nærmere det var Capri Mk1.

Nej..... Jeg har en artikel fra Sport & Classic, som omhandler nogle
serieproducerede Ford modeller med den aktuelle motor, deriblandt Escort Mk1
& Cortina Mk2 (Den som vi kender, som Cortina). Jeg kan ikke huske hvilket
navn de blev solgt under, men konceptet kan bedst sammenlignes med nutidens
Kleeman & Donkervoort (Er det stavet rigtigt ???)


> Men mener da også at kunne huske noget om Capri Mk 2 3,0L.
> Der var vist noget med en brunlig øse, med policepilot monteret.
> Den gjorde et vist sted hedt for mange.

Tjaaaa......3-literen eksisterede både i Capri Mk1 & Mk2..... Zackspeed
lavede nogle potente biler ud af Capri'erne, men det var mest Tom
Walkinshaw's skyld at de kørte stærkt.... Fords V6-maskiner dur ikke rigtigt
til at gå stærkt, og det var kun på baggrund af en imponerende
udviklingsindsats, at Saab i midt-70erne fik 96'eren til at gå stærkt med
V4'eren...... Der var et fabrikseksemplar på Jyllands Ringen som gik rigtigt
fint....
Henrik Riinbæk har en Volvo-motoriseret Zackspeed replika (Som kører og
styrer rigtigt godt), og desværre afdøde Peter Tønder kørte i mange år ræs i
en Fiat motoriseret Capri.... Ingen brugte Ford motoren, gad vide hvorfor



Mvh. Mikael Kristiansen



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 08:15

On Fri, 24 Oct 2003 08:02:42 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>Nej..... Jeg har en artikel fra Sport & Classic, som omhandler nogle
>serieproducerede Ford modeller med den aktuelle motor, deriblandt Escort Mk1
>& Cortina Mk2 (Den som vi kender, som Cortina). Jeg kan ikke huske hvilket
>navn de blev solgt under, men konceptet kan bedst sammenlignes med nutidens
>Kleeman & Donkervoort (Er det stavet rigtigt ???)

De biler, jeg "henviser" til, er ikke europæiske - det er
serieproducerede modeller på basis af europæiske. Jeg kender ikke
specs., men har indtryk af, at fabrikken bruger en del af de
europæiske grundbestanddele samt "fylder" en mother-f***** V8-maskine
i "hullet". Mindre kan jo ikke gøre det

>Tjaaaa......3-literen eksisterede både i Capri Mk1 & Mk2..... Zackspeed
>lavede nogle potente biler ud af Capri'erne, men det var mest Tom
>Walkinshaw's skyld at de kørte stærkt.... Fords V6-maskiner dur ikke rigtigt
>til at gå stærkt, og det var kun på baggrund af en imponerende
>udviklingsindsats, at Saab i midt-70erne fik 96'eren til at gå stærkt med
>V4'eren...... Der var et fabrikseksemplar på Jyllands Ringen som gik rigtigt
>fint....

Capri er "udviklet" med alverdens maskiner - svært at følge med til.
2600 RS var een af dem, der gik stærkt, mens man til race brugte 1,7
liter (580 hk).
www.acolburn.co.uk/Capriindex.htm


/Mogens

Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 11:29


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:gtjhpv80b9icm7nu51vh09h0lnlcrni3vh@4ax.com...
> On Fri, 24 Oct 2003 08:02:42 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >Nej..... Jeg har en artikel fra Sport & Classic, som omhandler nogle
> >serieproducerede Ford modeller med den aktuelle motor, deriblandt Escort
Mk1
> >& Cortina Mk2 (Den som vi kender, som Cortina). Jeg kan ikke huske
hvilket
> >navn de blev solgt under, men konceptet kan bedst sammenlignes med
nutidens
> >Kleeman & Donkervoort (Er det stavet rigtigt ???)
>
> De biler, jeg "henviser" til, er ikke europæiske - det er
> serieproducerede modeller på basis af europæiske. Jeg kender ikke
> specs., men har indtryk af, at fabrikken bruger en del af de
> europæiske grundbestanddele samt "fylder" en mother-f***** V8-maskine
> i "hullet". Mindre kan jo ikke gøre det

Hvis du har nogle links til historier/beskrivelser, tror jeg en del i denne
gruppe vil være interesserede.... Jeg har aldrig set noget, fra samme
tidsalder (Pre-'73) som F.eks. escort Mk1, med V8'ere som har været
produceret i mere end et par enkelte stk., men jeg kan jo tage fejl. mht
deres eksistens..... Hvis du kender navnet på nogle af dem, kunne man måske
finde et eller andet på Google ?


> Capri er "udviklet" med alverdens maskiner - svært at følge med til.
> 2600 RS var een af dem, der gik stærkt, mens man til race brugte 1,7
> liter (580 hk).
> www.acolburn.co.uk/Capriindex.htm

Poul Heichendorrf byggede nu et par stykker til DK med V6'eren i, vistnok
til Gr.2, dvs. som V6 suger..... Han skal også iflg. Steen Selch bygge motor
til Carl Eriks Kristensens gamle Capri, en bil vi glæder os til at se i
klubben, specielt fordi Poul iflg. Steen har udtalt at 300 heste er inden
for rækkevidde, hvilket burde kunne bryde Mustang-dominansen i tørvejr,
fordi Caprien bremser & styrer meget bedre....


Mvh. Mikael



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 11:41

On Fri, 24 Oct 2003 12:28:47 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>Hvis du har nogle links til historier/beskrivelser, tror jeg en del i denne
>gruppe vil være interesserede.

Hav venligst forståelse for, at jeg ikke "gider".
Dengang XR8-projektet kørte i højeste gear, hvade jeg i massevis af
links og kontakter i den sydlige samt engelske verden. Alt har jeg
imidlertid smidt over skulderen i "arrigskab" (eller modløshed) over
den manglende danske (!) hjælp.


/Mogens

Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 12:24


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:g70ipvc626na8t5esbd1s6et8sb0jb3qtm@4ax.com...
> On Fri, 24 Oct 2003 12:28:47 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >Hvis du har nogle links til historier/beskrivelser, tror jeg en del i
denne
> >gruppe vil være interesserede.
>
> Hav venligst forståelse for, at jeg ikke "gider".
> Dengang XR8-projektet kørte i højeste gear, hvade jeg i massevis af
> links og kontakter i den sydlige samt engelske verden. Alt har jeg
> imidlertid smidt over skulderen i "arrigskab" (eller modløshed) over
> den manglende danske (!) hjælp.

Det er helt fint Mogens ...... Jeg kender udemærket til flere nyere
projekter, herunder XR8, men har aldrig stødt på noget, som kunne
dokumentere eksistensen af serieproducerede "gamle biler med muskler".. Her
tænker jeg på en serieproduktion af en Cortina Mk1 a´la den du sendte link
på.... Der er masser af eksempler på ombygninger, men det interesserer mig
ikke fordi det er noget som kun kræver en arbejdsindsats at være i
besiddelse af....

Derfor forholder jeg mig meget kritisk overfor udokumenterede påstande om
eksistenser, men er villig til at lade mig overbevise af fakta.....

Søg f.eks. på Morris 1000 & V8 på google, og du vil se en masse "spændende"
biler.....

Mvh. Mikael



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 12:32

On Fri, 24 Oct 2003 13:24:13 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>Det er helt fint Mogens ...... Jeg kender udemærket til flere nyere
>projekter, herunder XR8, men har aldrig stødt på noget, som kunne
>dokumentere eksistensen af serieproducerede "gamle biler med muskler"..
>Her tænker jeg på en serieproduktion af en Cortina Mk1 a´la den
>du sendte link på....

Dér er en XR8 altså go' nok, men den er nok heller ikke i kategorien
"gammel", som vel er '70-erne?

>Der er masser af eksempler på ombygninger, men det interesserer mig
>ikke fordi det er noget som kun kræver en arbejdsindsats at være i
>besiddelse af....

Helt enig.

>Derfor forholder jeg mig meget kritisk overfor udokumenterede påstande om
>eksistenser, men er villig til at lade mig overbevise af fakta.....

Det er okay.
Faktisk sendte jeg igår en enkelt mail til Australien, men den kom
retur "Unknown", hvorfor han må have nedlagt mailboxen "siden sidst.."


/Mogens

Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 12:49


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:763ipvcjftekjcm9g46vuvrkok4f8dg8rj@4ax.com...
> On Fri, 24 Oct 2003 13:24:13 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >Det er helt fint Mogens ...... Jeg kender udemærket til flere nyere
> >projekter, herunder XR8, men har aldrig stødt på noget, som kunne
> >dokumentere eksistensen af serieproducerede "gamle biler med muskler"..
> >Her tænker jeg på en serieproduktion af en Cortina Mk1 a´la den
> >du sendte link på....
>
> Dér er en XR8 altså go' nok, men den er nok heller ikke i kategorien
> "gammel", som vel er '70-erne?

Lige præcist..... Jeg leder med lys, lygte & kreativ tankegang efter beviser
på, at man kan anvende en spark-numse-bil til historisk.....


Mikael



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 13:00

On Fri, 24 Oct 2003 13:49:01 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>> Dér er en XR8 altså go' nok, men den er nok heller ikke i kategorien
>> "gammel", som vel er '70-erne?

>Lige præcist..... Jeg leder med lys, lygte & kreativ tankegang efter beviser
>på, at man kan anvende en spark-numse-bil til historisk.....

Nu har jeg så alligevel researchet lidt og sendt nogen mails vedr.
Cortina V8 - vi må se, hvad de bringer

Du kan jo bruge Sierra XR8 til HMS, medmindre reglerne siger noget om
"godkendt i DK..."


/Mogens

Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 13:21


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:6v4ipvs5ip272o5it42o9kcr0ntqqlq8fo@4ax.com...
> On Fri, 24 Oct 2003 13:49:01 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >> Dér er en XR8 altså go' nok, men den er nok heller ikke i kategorien
> >> "gammel", som vel er '70-erne?
>
> >Lige præcist..... Jeg leder med lys, lygte & kreativ tankegang efter
beviser
> >på, at man kan anvende en spark-numse-bil til historisk.....
>
> Nu har jeg så alligevel researchet lidt og sendt nogen mails vedr.
> Cortina V8 - vi må se, hvad de bringer
>
> Du kan jo bruge Sierra XR8 til HMS, medmindre reglerne siger noget om
> "godkendt i DK..."

Clubrace har ingen interesse.... Hvis jeg ville det, greb jeg en Escort Mk3,
med de bedste stumper fra Anders Kolstrups gamle + en hel del mere....

Mvh. Mikael



Mogens Knudsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 09-11-03 19:42

On Fri, 24 Oct 2003 14:00:03 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Nu har jeg så alligevel researchet lidt og sendt nogen mails vedr.
>Cortina V8 - vi må se, hvad de bringer

Ingen reaktion


/Mogens

Mikael Kristiansen (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 11-11-03 08:08


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:aj2tqvo294dru4ht56q198jdk0qocoje5p@4ax.com...
> On Fri, 24 Oct 2003 14:00:03 +0200, Mogens Knudsen
> <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>
> >Nu har jeg så alligevel researchet lidt og sendt nogen mails vedr.
> >Cortina V8 - vi må se, hvad de bringer
>
> Ingen reaktion :-


Jeg har altså stadig min tvivl om hvorvidt de gamle karosser (Pre '71) har
været serieproduceret med V8'ere.... Jeg tror at det der eksisterer er
ombygget af "smede og andre galninge"

Jeg kunne (Hvis jeg husker det) prøve at scanne et par artikler om Cortina
med Essex-maskiner.....

Måske skulle jeg prøve at spørge Carl Erik Kristensen om han ved noget om
disse biler....


Mvh. Mikael



Mogens Knudsen (11-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 11-11-03 09:37

On Tue, 11 Nov 2003 08:07:54 +0100, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>Jeg kunne (Hvis jeg husker det) prøve at scanne et par artikler om Cortina
>med Essex-maskiner.....
>Måske skulle jeg prøve at spørge Carl Erik Kristensen om han ved noget om
>disse biler....

Nice! :)


/Mogens

Brian M (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 24-10-03 14:54

"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> wrote in message news:<bnauqm$r6l$1@sunsite.dk>...
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> news:gtjhpv80b9icm7nu51vh09h0lnlcrni3vh@4ax.com...
> > On Fri, 24 Oct 2003 08:02:42 +0200, "Mikael Kristiansen"
> > <komposit@hotmail.com> wrote:
> >
> > >Nej..... Jeg har en artikel fra Sport & Classic, som omhandler nogle
> > >serieproducerede Ford modeller med den aktuelle motor, deriblandt Escort
> Mk1
> > >& Cortina Mk2 (Den som vi kender, som Cortina). Jeg kan ikke huske
> hvilket
> > >navn de blev solgt under, men konceptet kan bedst sammenlignes med
> nutidens
> > >Kleeman & Donkervoort (Er det stavet rigtigt ???)
> >
> > De biler, jeg "henviser" til, er ikke europæiske - det er
> > serieproducerede modeller på basis af europæiske. Jeg kender ikke
> > specs., men har indtryk af, at fabrikken bruger en del af de
> > europæiske grundbestanddele samt "fylder" en mother-f***** V8-maskine
> > i "hullet". Mindre kan jo ikke gøre det
>
> Hvis du har nogle links til historier/beskrivelser, tror jeg en del i denne
> gruppe vil være interesserede.... Jeg har aldrig set noget, fra samme
> tidsalder (Pre-'73) som F.eks. escort Mk1, med V8'ere som har været
> produceret i mere end et par enkelte stk., men jeg kan jo tage fejl. mht
> deres eksistens..... Hvis du kender navnet på nogle af dem, kunne man måske
> finde et eller andet på Google ?

Jeg kan huske at Skandinavisk Motor Journal lavede en Escort Mk1 med
Rover V8 engang i 73 eller 74. Jeg har haft bladet. Jeg mener at den
skulle bruges til Special saloon race, som hvis lige var startet. V8
motor i og ikke mange andre ændringer. Mon bilen har overlevet?
>
>
> > Capri er "udviklet" med alverdens maskiner - svært at følge med til.
> > 2600 RS var een af dem, der gik stærkt, mens man til race brugte 1,7
> > liter (580 hk).
> > www.acolburn.co.uk/Capriindex.htm
>
> Poul Heichendorrf byggede nu et par stykker til DK med V6'eren i, vistnok
> til Gr.2, dvs. som V6 suger..... Han skal også iflg. Steen Selch bygge motor
> til Carl Eriks Kristensens gamle Capri, en bil vi glæder os til at se i
> klubben, specielt fordi Poul iflg. Steen har udtalt at 300 heste er inden
> for rækkevidde, hvilket burde kunne bryde Mustang-dominansen i tørvejr,
> fordi Caprien bremser & styrer meget bedre....
>
>
> Mvh. Mikael

Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 16:09

On 24 Oct 2003 06:54:20 -0700, bbm@post.cybercity.dk (Brian M) wrote:

>Jeg kan huske at Skandinavisk Motor Journal lavede en Escort Mk1 med
>Rover V8 engang i 73 eller 74. Jeg har haft bladet. Jeg mener at den
>skulle bruges til Special saloon race, som hvis lige var startet. V8
>motor i og ikke mange andre ændringer.

Som sagt: Der er projekter nok - det er de orginale fabriksudgaver,
der kunne være interessante. Hvis den er produceret...

>Mon bilen har overlevet?

Uden crash på motorbanen -> sikkert. Men det er ikke noget, "vi" har
set i HMS. Der kører "kun..." BDA'er, hvilket også er nok. En BDA er
en ekstrem hurtig banevogn...


/Mogens

Mikael Kristiansen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-10-03 22:48


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:fufipvontqhfql1lqp35jf6iacb4kmgbr1@4ax.com...
> On 24 Oct 2003 06:54:20 -0700, bbm@post.cybercity.dk (Brian M) wrote:
>
> >Jeg kan huske at Skandinavisk Motor Journal lavede en Escort Mk1 med
> >Rover V8 engang i 73 eller 74. Jeg har haft bladet. Jeg mener at den
> >skulle bruges til Special saloon race, som hvis lige var startet. V8
> >motor i og ikke mange andre ændringer.
>
> Som sagt: Der er projekter nok - det er de orginale fabriksudgaver,
> der kunne være interessante. Hvis den er produceret...
>
> >Mon bilen har overlevet?
>
> Uden crash på motorbanen -> sikkert. Men det er ikke noget, "vi" har
> set i HMS. Der kører "kun..." BDA'er, hvilket også er nok. En BDA er
> en ekstrem hurtig banevogn...

Den ville også kun kunne bruges til Clubrace og ikke historisk.... Hvis du
tilfældigvist falder over homologeringspapirer med samtidig påskrift "Escort
Mk1 & Rover V8" skal du nok kontrollere om ikke dato'en siger 1/4-19??

Mvh. Mikael Kristiansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste