er det mig den er gal med eller ....
Fra : JHB

Dato : 22-10-03 17:46

Hej

Jeg har de sidste par dage været ude og prøve kører et par biler....(skal
have noget billigere og mindre end min Nissan Almera 1,8).

Det jeg håber nogle kan give mig en forklaring på er når jeg prøvekører
biler som Opel Corsa (årgang 97/61.000 km ) og Suzuki Wagon (årgang
2000/20.500 km ) føles servo styringen tungere end i min Nissan Almera selv
om denne vejer ca. 300 kg mere en de prøvekørte .... skyldes dette defekt
servo, det faktum at begge de prøve kørte biler er smallere, måske smallere
dæk/dæktryk, eller måske noget så banalt som at servoen er af en anden type
??? håber nogle kan give et bud på dette.

Merci
JHB

Fra : Olesen

Dato : 22-10-03 17:55

"JHB" <jhb2610@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
type
> ??? håber nogle kan give et bud på dette.

Måske Nissan servoen var overhysterisk ?
Mangel på fartafhængighed ??
Flade dæk ?

Eller nok bare en tilfældighed, at sådan er det nu engang....

Fra : Christian Hansen

Dato : 22-10-03 18:16

"JHB" <jhb2610@hotmail.com> wrote in message
> [...]
type
> ??? håber nogle kan give et bud på dette.

Opel's servoer har ikke altid høstet god kritik.
I mine forældres '96 Astra undrer jeg mig til tider også over hvor servoen
bliver af...
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-10-03 19:57

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> wrote in message

> Opel's servoer har ikke altid høstet god kritik.
> I mine forældres '96 Astra undrer jeg mig til tider også over hvor servoen
> bliver af...

Her skal man se de lyse sider: hvis man en morgen drejer ud ad indkørslen og
servoen pludselig virker enormt godt, er det ikke fordi der er sket et
mirakel i løbet af natten. Det er fordi, det er p****glat

Ebbe - der til daglig futter rundt i en Skoda Felicia 1,6 UDEN servo...

Fra : Claus Fabritius

Dato : 23-10-03 09:15

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> [...]
og
> servoen pludselig virker enormt godt, er det ikke fordi der er sket et

Hehe. Sådan kan man da vælge at se på det. Livet er lidt sjovere når man ser
lyst på tingene :)

> Ebbe - der til daglig futter rundt i en Skoda Felicia 1,6 UDEN servo...

Rigtige biler behøver ikke servo. De kan svinges rundt med gaspedalen :D

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku