Ny bil og vaskeanlæg
Fra : Lars H.

Dato : 22-10-03 13:08

Hvor lang tid bør man holde fra vaskeanlæg, hvis man har en helt ny
bil, hvor lakeringen naturligvis også er ny? Jeg fået alt at vide
mellem 2 mdr. og et år. Der er tale om en sort metalic lakering.

--
Wonder why?

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 13:33

"Lars H." <user@computer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid bør man holde fra vaskeanlæg, hvis man har en helt ny
> bil, hvor lakeringen naturligvis også er ny? Jeg fået alt at vide
> mellem 2 mdr. og et år. Der er tale om en sort metalic lakering.

½ år formanede de da vi købte ny bil..

Og husk nu ikke at bruge den samme vaskehal igen og igen.

Fra : Lars H.

Dato : 22-10-03 13:50

On Wed, 22 Oct 2003 14:33:23 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Og husk nu ikke at bruge den samme vaskehal igen og igen.

Hvad er årsagen til dette? Børsterne?

Hvordan genkender man en god vaskehal? Jeg har hørt Shell skulle have
nogle gode anlæg.

--
Wonder why?

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 14:15

"Lars H." <user@computer.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvad er årsagen til dette? Børsterne?

Børsterne slider ens og har hørt et par stykker sige at det kan ses efter et
par vaske.

> Hvordan genkender man en god vaskehal? Jeg har hørt Shell skulle have
> nogle gode anlæg.

Jeg har prøvet forskellige haller og dem jeg får det bedste resultat i er
amerikaner haller hvor billen bliver trukket igennem, SHELL har en på Amager
og Q8 har en ved HAernes støtte forretning på Nørrebro (sidegade til
Nørrebrogade lidt før Nørrebro station)

Jeg bruger´dog altid SHELL men det er pga. deres natvask til ½ pris ellers
bliver kvinden sat i gang når vi i sommerhuset.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 16:01

> Hvordan genkender man en god vaskehal? Jeg har hørt Shell skulle have
> nogle gode anlæg.

øhh, nå.
Jeg husker da ellers tydeligt det Shell vaskeanlæg som rev kofangeren på
fruens sierra, i stykker fordi fælgbørsten ikke gik tilbage som den skulle.
Tja og så ville ejeren af tanken ikke engang betale erstatning for skaden
"da bilen jo havde nogle store ridser på kofangeren i forvejen".

Min klare fornemmelse er at vaskeanlæg er bekvemme at bruge men jeg er altid
spændt om bilen også overlever turen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Olesen

Dato : 22-10-03 16:44

> Min klare fornemmelse er at vaskeanlæg er bekvemme at bruge men jeg er
altid
> spændt om bilen også overlever turen.

Jeg har kun gode erfaringer med vaskeanlæg, men har
dog skifte tank een gang, da jeg synes maskinen
stod og roterede et par sekunder for meget på samme
sted, mens børsterne på taget skiftede retning..,o))

Måske spandvand + børste er mere mild ved
eens efterårspolering ??? Tror det eet eller andet sted.

MVH

Fra : Henrik

Dato : 23-10-03 19:18

"Lars H." skrev i en meddelelse
> Hvordan genkender man en god vaskehal? Jeg har hørt Shell skulle have
> nogle gode anlæg.

Shells anlæg er ikke bedre end de børster der sidder derpå .. (gælder for
dem alle).

Er børsterne nye, slider de mindre.

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 23-10-03 19:21

"TGD" skrev i en meddelelse
> Og husk nu ikke at bruge den samme vaskehal igen og igen.

Hvis først børsterne er slidte er det hip som hap - eller forventer du at få
et fint mønster

Henrik

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-10-03 13:41

"Lars H." <user@computer.dk> wrote in message
> [...]
> bil, hvor lakeringen naturligvis også er ny? Jeg fået alt at vide
> mellem 2 mdr. og et år. Der er tale om en sort metalic lakering.

Jeg vil nu mene at moderne vandbaserede lakeringer er hærdet op efter en
uges tid - det var i hvert fald hvad FDM's tekniske rådgivning svarede mig
for et par år siden.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Aslan

Dato : 23-10-03 13:02

Lars H. wrote:
> Hvor lang tid bør man holde fra vaskeanlæg, hvis man har en helt ny
> bil, hvor lakeringen naturligvis også er ny? Jeg fået alt at vide
> mellem 2 mdr. og et år. Der er tale om en sort metalic lakering.

Bedste "vaskeanlæg" jeg kender:

http://www.cavanscarwash.dk/

Alfaen nyder hans behandling hver gang

Aslan

1998 Alfa 156 2,0

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 20:10

> Bedste "vaskeanlæg" jeg kender:
>
> http://www.cavanscarwash.dk/
>
> Alfaen nyder hans behandling hver gang

hmmm, findes der ikke her i danmark en carwash hvor det er topløse piger der
tager sig af bilen?