Hvorfor kun blink på motorvej?
Fra : jfo

Dato : 22-10-03 12:20

Jeg synes det er fint at man skal blinke ved baneskift på motorvej,
men hvorfor kun på motorvej?
Ved kørsel gennem f.eks. Kbh. ser jeg da et klart behov for blink og ved at
skelne mellem den ene og den anden slags veje risikerer man vel i højere
grad at folk glemmer at blinke?

-JFO

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 13:35

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> skelne mellem den ene og den anden slags veje risikerer man vel i højere

Endelig ikke det.

Folk er af den opfattelse at hvis de blinker må de gerne skifte bane så lad
den endelig blive på motorvejen et par år endnu indtil tøderne har lært at
det ikke giver forkørselsret at blinke (HT syndrom).

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-10-03 14:37

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
> den endelig blive på motorvejen et par år endnu indtil tøderne har lært at
> det ikke giver forkørselsret at blinke (HT syndrom).

Er det så meget værre end dem der bare trækker over?
Så syntes jeg det er en god idé at blinke fordi så ved man der er noget i
gære - dem der bare trækker over skal man jo have uddanelse som spåkone for
at tyde deres næste træk :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 14:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9687fc$0$69949$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Så syntes jeg det er en god idé at blinke fordi så ved man der er noget i
> gære - dem der bare trækker over skal man jo have uddanelse som spåkone

Problemet er bare at folk har HT syndrom når de bruger blinkeren bare lyt
til den venlige trafik dame på P4 om morgnen.

Før var det kun hver 10. bilist man skulle passe på der ikke bare skiftede
bane nu er det er hver 5 femte med blinkegal hånd.

Fra : HT

Dato : 23-10-03 11:34

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> .......(HT syndrom).

Tak-tak. Mange tak!

HT

Fra : TGD

Dato : 23-10-03 14:34

"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Tak-tak. Mange tak!

Så kan Du lære det

Fra : Jacob

Dato : 22-10-03 13:37

> [...]
at
> skelne mellem den ene og den anden slags veje risikerer man vel i højere

Har også undret mig meget! F.eks. på store 2 sporede veje som et godt stykke
af frederikssundsvejen...

Fra : claus b. p.

Dato : 22-10-03 15:35

"Jacob" <nej@nej.dk> wrote in message news:3f9679f2$1@news.wineasy.se...

> [...]
> at
>
> Har også undret mig meget! F.eks. på store 2 sporede veje som et godt

Det er da helt lovligt at bruge både blinkeren og tænkeren. Jeg er endda ved
at sige påbudt! Man skal blinke hvis det er nødvendigt for at vejlede andre.
Og jeg har også svært ved at se at man overhovedet kan komme gennem
København uden at gøre det.
Hvorfor er det iøvrigt kun blinklyset der har en påbudt markering
(kontrollampe/lyd) for føreren at det virker? Det er da faktisk mere
nødvendigt for stoplyset, som man jo ikke kan gå ud af bilen og checke????

/Claus

Fra : Peter J

Dato : 22-10-03 16:41

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

.....stoplyset, som man jo ikke kan gå ud af bilen og checke????

Jowda... Hvis du er hurtig nok - c,")

Hvis du bakker op mod en væg eller vindue el. lign., er det faktisk ret
let...

> /Claus

VenHils
Peter

Fra : claus b. p.

Dato : 22-10-03 22:25

> ....stoplyset, som man jo ikke kan gå ud af bilen og checke????
>
> Jowda... Hvis du er hurtig nok - c,")
>
> Hvis du bakker op mod en væg eller vindue el. lign., er det faktisk ret
> let...

Jeg ved godt hvordan, men jeg kan jo se ude på vejene at det ikke er alle
der gør. Bare underligt at det ikke er en salgsparameter ligesom
tåbebaglygterne tilsyneladende er det.
Iøvrigt er stoplyspæredefektindikator standardudstyr på min Mercedes. Burde
efter min mening være det på alle biler.

/Claus