Selelampe/airbaglampe
Fra : /trigger

Dato : 22-10-03 00:02

Jeg er den glade ejer af en næsten ny Ford Escort fra 95 , der her sent
tirsdag aften da jeg startede bilen pludselig begyndte at blinke i
selelampen/airbaglampe 3 blink så en pause så 3 blink. etc., dette burde
selvfølgelig
være simpelt at undersøge hvis man havde sin oprindelig manual, men den var
desværre ikke med bilen da jeg købte den. Er der nogen der ved hvad den
blinkende lampe indikerer, bilen kørte fint de 3 km. jeg skulle, men en
blinkende lampe er altid lidt foruroligende det kunne være en hemmelig
besked om mus i gearkassen, men jeg vil gerne have vished. Så hvis der er
nogen der kunne give mig klar besked vil det være fedt.

/trigger

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 22-10-03 00:07

Uha, det lugter af et airbagsystem der skal skiftes... ej billigt....!

Fra : /trigger

Dato : 22-10-03 00:20

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Uha, det lugter af et airbagsystem der skal skiftes... ej billigt....!

Hvordan skulle dette opstå, mens den står stille på en parkeringsplads?

Kunne det ikke være en løs forbindelse i det elektriske system, det skal
siges at jeg for cirka 1 mdr. siden oplevede at håndbremselampen midt ude på
motorvejen begyndte at lyse, det gjorde den så lidt til og fra i en uges tid
men inden jeg fik den på værksted holdt det op igen.

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 13:40

> [...]
> besked om mus i gearkassen, men jeg vil gerne have vished. Så hvis der er
> nogen der kunne give mig klar besked vil det være fedt.

Lur mig ikke om det er en kondensator der skal skiftes.

De første modeller med airbag havde_næsten_alle børnesygdomme med SRS
relæet.

SAAB 95" er alle blevet indkaldt for at få skifte kondensatorer og mon ikke
det er det samme system en ford og SAAB har fra den årgang.

Men kør ned til en mekker der har en computer til at aflæse computeren (ca.
300 kr) han kan fortælle hvad det er og nulstille SRS relæet.

Fra : /trigger

Dato : 22-10-03 22:42

Ja, jeg ringede så til mekanikeren, og han har først tid mandag, men fanme
om blinkeriet nu var væk da jeg satte mig ind og kørte hjem fra arbejde, nu
får jeg sgu skidtet tjekket ud alligevel mandag, men underligt er det nu

/trigger

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-10-03 07:35

> [...]
nu
> får jeg sgu skidtet tjekket ud alligevel mandag, men underligt er det nu

Hvis nu det havde været en Citroen/Peugeot, havde det stensikkert været
multistikket til selestrammerne under forsæderne der havde været
korroderet - de skal bare renses eller loddes. Om noget sådant forefindes på
en Ford, ved jeg desværre ikke.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : /trigger

Dato : 23-10-03 23:35

> [...]
> multistikket til selestrammerne under forsæderne der havde været
> korroderet - de skal bare renses eller loddes. Om noget sådant forefindes

Det kan være tak for inputtet alle sammen

/trigger