De busser, de busser
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-10-03 18:25

Jeg menes at jeg lærte, at man kigger sig over skulderen og i spejlet, og
blinker FØRST når der er fri bane. Man kan/må slå blinkeren til, såfremt der
er meget tæt trafik, for ikke at holde stille i en evighed.

Jeg har imidlertig oplevet af bybusserne i Aalborg blinker som de lyster.
Jeg er godt klar over, at jeg skal holde tilbage, og gør det også når de
blinker ud i fin tid. Men jeg oplever MEGET tit at de blinker ud, lige inden
jeg passerer dem, eller meget kort før, hvor man ikke kan nå at stoppe.

Er det iorden at busserne gør det? Man sidder jo og frygter hver gang man
kommer forbi sådan en bus der sætter blinkeren igang imens man er ved at
køre forbi.

Og er problemet det samme over hele landet, eller er det bare os hoveder i
Nordjylland der ikke fatter det?

Denne post er smidt både i bil og motorcykel gruppen.

--
Thomas Buus
GSXR 250

---

Fra : J W Nielsen

Dato : 21-10-03 18:45

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre forbi.
>
> Og er problemet det samme over hele landet, eller er det bare os hoveder i

Hej Thomas...
Fordi blinkeren er sat igang giver det naturligvis ikke ret til bare at
svinge ud uden hensyntagen til andre bilister. Der er ingen forkørselsret og
jeg er ret sikker på at kommer det til et uheld, så ligger ansvaret hos
buschaufføren !

Meeen... når det er sagt så hører du til den relativt lille gruppe bilister
som ved, at man faktisk har pligt til at hjælpe bussen ud, når den giver
tegn dertil... tak for det
Det er desværre yderst almindeligt, at se bilerne bagved sætte farten
betydeligt op, for at undgå at give plads - det er desværre en del af den
danske "trafikmoral" - noget som man ikke oplever f.eks. i Tyskland.

Rent praktisk gør buschaufføren ofte det, at samtidig med dørene lukkes så
sættes afviserblinket til venstre igang... Umiddelbart derefter kigges i
spejlet og man lader bussen trille frem - ligesom for at gøre dem bagved
begribeligt at bussen vil ud. Når man så ser lygterne sænkes på den
bagvedkørende, ja, så "skubbes" der til den og drejes ud !!!

Med venlig hilsen
Jørgen
(At- og til i Volvo B10BLE med plads til 70-80 personer)

Fra : ENN

Dato : 21-10-03 18:51

Strejker busserne i Ålborg ikke? (for en gangs skyld)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 22-10-03 09:31

ENN <enn@nomail.com> wrote in article
<3f957242$0$69989$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Strejker busserne i Ålborg ikke? (for en gangs skyld)

Nej, det er chaufførerne der strejker. Busserne fejler vist ikke noget...

S.

Fra : Morten dahl

Dato : 23-10-03 10:44

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
> ENN <enn@nomail.com> wrote in article
> <3f957242$0$69989$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>
> Nej, det er chaufførerne der strejker. Busserne fejler vist ikke noget...

Åhh døren, det nu aldrig kedeligt når du melder din ankomst

-
Morten Dahl

Fra : Hekto

Dato : 21-10-03 19:25

In article <3f9570a0$0$45361$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, J W
Nielsen says...
> [...]
> betydeligt op, for at undgå at give plads - det er desværre en del af den
> danske "trafikmoral" - noget som man ikke oplever f.eks. i Tyskland.

Hvad kom først? Hønen eller æget?
I Kbh. oplever man tit at busserne 'kører på størrelsen'

> [...]
> begribeligt at bussen vil ud. Når man så ser lygterne sænkes på den
> bagvedkørende, ja, så "skubbes" der til den og drejes ud !!!

Hvis bare de alle sammen gjorde sådan, ville de nok også få lidt hjælp
fra de andre trafikanter.
Når bussen 'vælter' ud foran en, når man ligger som den sidste bil i en
række biler, så er det altså ikke pænt gjort!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : J W Nielsen

Dato : 23-10-03 10:26

Hej "/Hekto"

> Hvad kom først? Hønen eller æget?

Ja, det er jo lige præcis det !!!
- Den sætning siger alt om danskernes trafikmoral - vi skal lige først
diskutere hvem som har magten og retten... istedet for at sige, ak, ja, kan
det ikke være lige meget om det var hønen eller ægget - at give f.eks. den
anden bilist lidt plads og vise hensyn tager kun få sekunder af mit liv...
- Jo, du bekræfter mine 3 linier ovenfor
- og iøvrigt hvad alle som beskæftiger sig med trafik siger...
Jeg skal nok lade dig slippe forbi næste gang jeg skal ud fra stoppestedet !

Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Jensn

Dato : 21-10-03 18:55

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og er problemet det samme over hele landet, eller er det bare os hoveder i
> Nordjylland der ikke fatter det?

> Thomas Buus

Hej Thomas

Jeg ved også godt at vi skal holde tilbage for de kære
busser - og gør det også gerne, men jeg oplever også
det samme som dig.....hvis man f.eks. holder bag bussen
og venter på en modkørende kommer forbi - så begynder man
at køre uden om bussen - imens den holder og blinker ind til
højre - fandme så om ikke kukkeren bag ratten i bussen så
begynder at køre - og det er ikke bare én gang.

Buschauffører og dem der kører skraldevogne er sku' lige
tossede til at køre !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-10-03 19:11

Thomas Buus Andersen wrote:
> Og er problemet det samme over hele landet, eller er det bare os hoveder i
> Nordjylland der ikke fatter det?

I københavn kører buschufførene også som idioter (ihvertfald mange
af dem) .. overfor rødt og deslige ses ofte ..

Men det gør mange af bilisterne og mc'isterne og cyklisterne nu
også..

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-10-03 14:29

Hans Joergensen wrote:

> Men det gør mange af bilisterne og mc'isterne og cyklisterne nu
> også..

Yup! Jeg vil have monteret splattergun på min Fazer så jeg kan skyde efter
folk med rød maling når de dummer sig foran mig, bag mig, ved siden af mig
.... ! Puha det ville blive dyrt i maling...

--
Tony

Fra : Oros

Dato : 30-10-03 17:00

Tony Lorentzen wrote:
> Yup! Jeg vil have monteret splattergun på min Fazer så jeg kan skyde
> efter folk med rød maling når de dummer sig foran mig, bag mig, ved
> siden af mig ... ! Puha det ville blive dyrt i maling...

Hmm, men absolut ingen dårlig ide!!! :D Lige smide et hylster på siden af
tanken, så er man klar. Så skulle jeg dælme også bøffe nogle folk. Hende
kællingen i venstresvingsbanen i forgårs, på cykel!!! trods en ellers
2sporet vej (altså 3 spor med svingbanen). Ham der nær havde vædret mig
fordi han prøvede at presse sig ind i en vognbaneudfletning i dag. Jow
jow... Bare ærgeligt man ikke kan skyde vejret for at være det rene tis i
dag, øv.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe. og ex vandtætte busker og sko i dag :(
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Lone Petersen

Dato : 06-01-04 16:49

prøve

Fra : KT

Dato : 06-01-04 18:24

"Lone Petersen" <pas@vip.cybercity.dk> wrote in message

> prøve

Brug venligst "dk.test" til at teste

Mvh Kim

Fra : Lone Petersen

Dato : 06-01-04 16:50

prøve2

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-10-03 19:13

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> writes:

> [...]
> inden jeg passerer dem, eller meget kort før, hvor man ikke kan nå at stoppe.

Faktisk synes jeg ikke det er så slemt som det har været - og nej det er
ikke bare fordi de strejker i disse dage Faktisk synes jeg at det er
rutebilerne der er de værste.

Når det så er sagt trækker jeg altid så langt til venstre som jeg kan komme
når jeg kører forbi en bybus. Så er jeg forhåbentlig mere synlig i chaf'ens
spejl og ikke mindst er der en større margen at undvige/bremse på.
Gammelt paranoia er åbenbart svært at komme af med

Det eneste lidt giftige tilfælde jeg kan komme i tanke om var på Hobrovej
ved Sygehus Syd. Der var heldigvis plads på midterstriben til mig, men den
unge dame i Forden ved siden af så lidt presset ud

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-10-03 22:03

> Er det iorden at busserne gør det? Man sidder jo og frygter hver gang man
> kommer forbi sådan en bus der sætter blinkeren igang imens man er ved at
> køre forbi.

I København oplever jeg gang på gang, at busser - selvom de kører og holder
i BUS-banen -blinker når de skal til at forlade et stoppested. På 99% af
trafikken virker det forstyrrende og misvisende, da bussen jo ikke laver et
vognbaneskift og kører ud foran bilerne.

Med hensyn til det oprindelige indlæg, så bliver jeg mere nervøst hvis jeg
passerer en personbil som holder og blinker lidt før jeg er kommet forbi.
For jeg synes at de københavnske buschauffører generelt er gode til at
orientere sig, hvilket man ikke altid kan sige om almindelige bilister.

Mvh

Emil

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 13:45

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
et
> vognbaneskift og kører ud foran bilerne.

Tjek efter næste gang om de ikke kun gør det ved de lyskryds med det gamle
"prio bus" lårt her på Amager har de fået deres eget lys i krydsne men
stadig masser de sig ud til gene for alle andre.

Fra : Oros

Dato : 23-10-03 20:23

TGD wrote:
> Tjek efter næste gang om de ikke kun gør det ved de lyskryds med det
> gamle "prio bus" lårt her på Amager har de fået deres eget lys i
> krydsne men stadig masser de sig ud til gene for alle andre.

I bussen er der sikkert 30-40-50 mennesker, hvorimod du sikkert kører alene
på kværnen eller i madkassen, hvem er til gene for flest her spørger jeg så?
Til trods for at der måtte være 5-10-15 biler bag/foran dig som det også
påvirker.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe. året rundt
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : anders majland

Dato : 24-10-03 20:06

> [...]
jeg så?
> Til trods for at der måtte være 5-10-15 biler bag/foran dig som det

Det er ikke et spørgsmål om gene men om unødig ulemper og/eller fare.
Det er de termer der brugesw i færdselsloven. Vi er forhåbenligt enig om
at busshaufførerne ikke må være til fare for deres medtrafikanter ...

/A

Fra : Oros

Dato : 25-10-03 14:38

"anders majland" <see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er ikke et spørgsmål om gene men om unødig ulemper og/eller fare.

Så læs lige indlægget jeg besvarer en gang til, ellers kan jeg lige
citere...

TGD wrote:
> [...]

> Det er de termer der brugesw i færdselsloven. Vi er forhåbenligt enig om
> at busshaufførerne ikke må være til fare for deres medtrafikanter ...

Nej selvfølgelig ikke, men det er jo rent faktisk medtrafikanterne der er
til fare for bussen når de liiiige skal liste sig med forbi fordi de da
ihvertfald ikke vil ligge og køre bag en bus, som i øvrigt er bedøvende
ligemeget i tæt trafik, rejsetiden bliver den samme alligevel. Faktisk burde
der være monteret et lyssignal bagpå på bussen (til brug i tæt trafik) der
skifter til rødt når bussen begynder at blinke ud. Så burde det gerne stå
sole-klart hvem der udgør faremomentet da det så tilsvarer at man kører over
for rødt hvis man forsøger at nå forbi. For det med at man holder tilbage
for en bus der vil ud i trafikken igen har de fleste vist glemt fra deres
køreskole-lektioner.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-10-03 07:24

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> køre forbi.
>
> Og er problemet det samme over hele landet, eller er det bare os hoveder i

Problemet er det samme i Århus området, både bybusser og rutebiler.

1. bil - 2. bil -3. bil - kør ud fristes man til at tro de lærer.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 13:42

> [...]

inden
> jeg passerer dem, eller meget kort før, hvor man ikke kan nå at stoppe.

HT syndrom

<KLIP>

> Og er problemet det samme over hele landet, eller er det bare os hoveder i
> Nordjylland der ikke fatter det?

HT syndrom det giver vel svaret el snarer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-03 15:55

TGD wrote:
> HT syndrom
> HT syndrom det giver vel svaret el snarer

Er det HT der kører bus i Aalborg? det troede jeg ikke :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : TGD

Dato : 22-10-03 16:26

<KLIP>

> Er det HT der kører bus i Aalborg? det troede jeg ikke :)

Hov tag det ikke ud af context, han ville vide om det kun skete i Aalborg og
med navnet HT syndrom - jaw du ved 1+1=2