Korrekt dæktryk i 165/65/R14
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-10-03 21:48

Efter at have udskiftet alubasserne (205/40/16) ud med ovenstående syntes
jeg den er blevet bambi på glat is for at sige det mildt.
Hvis man drejer lidt så syntes jeg den "skøjter" rundt - er det p.g.a
forkert dæktryk?
I døren står der en label til 185/etellerandet hvor min 4bar / max 5bar.

Men hvad bør jeg fylde i mine vinterdæk?
Jeg fik afvide 3,2-3,5bar - men har ikke et clue om det er helt hen i
skoven.

Help?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thostrup

Dato : 20-10-03 22:12

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad bør jeg fylde i mine vinterdæk?
> Jeg fik afvide 3,2-3,5bar - men har ikke et clue om det er helt hen i

Det lyder af meget - i min Escort skal der i 185/60 14 kun være 2,2 og 2
bar!
Men de seljer også en smule mere end mine sommehjul, 195/50 15.

Mvh Thostrup

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-10-03 07:34

Mon, 20 Oct 2003 23:12:06 +0200, skrev Thostrup, på 20 linier, i
<bn1j0f$7kl$1@news.net.uni-c.dk>, :

>Det lyder af meget - i min Escort skal der i 185/60 14 kun være 2,2 og 2
>bar!
>Men de seljer også en smule mere end mine sommehjul, 195/50 15.

1,9-2,1 vil være mit bud.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-10-03 07:38

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote in message
> Mon, 20 Oct 2003 23:12:06 +0200, skrev Thostrup, på 20 linier, i
> <bn1j0f$7kl$1@news.net.uni-c.dk>, :

> 1,9-2,1 vil være mit bud.

Hvis det skal være så "lavt" - hvordan kan det så være at det står afsindig
højt det mærkat i døren?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-10-03 07:39

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
>
> Men hvad bør jeg fylde i mine vinterdæk?
> Jeg fik afvide 3,2-3,5bar - men har ikke et clue om det er helt hen i

For meget.

Der skal det anbefalede til de alm hjul i samme dimension + 0.2-0.3 bar ekstra i.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-10-03 20:12

On Mon, 20 Oct 2003 22:47:35 +0200, "Dennis Pedersen"
> [...]

>jeg den er blevet bambi på glat is for at sige det mildt.
>Hvis man drejer lidt så syntes jeg den "skøjter" rundt - er det p.g.a

Du må ikke glemme, at du nu kører på en højere profil, samt at
gummiklodserne i dækmønstret sandsynligvis er højere på dine
vinterdæk.
Det giver alt sammen den der følelse af "bambi".

Venlig hilsen
Folmer