/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny bil!
Fra : Michael S. Jensen


Dato : 20-10-03 19:38

Pyha....

Så fik jeg handlet.

Jeg vil lige dele min glæde med jer. (jeg er på tredje år sofalæser i denne
gruppe)

Her er lidt tanker om købet

Jeg venter en familieforøgelse inden for de nærmeste 3 uger så skulle jeg
have en bil inden skulle det være nu.

Da jeg kører 160 km dagligt fra hjem til arbejde og retur skulle jeg have en
bil på diesel, samtidigt skulle det være en bil der var rumlig.
Efter i tre år at have kørt Renuelt 19 måtte den godt have en smule komfort
over sig.

Jeg er desuden tidligere ejer af en Citroën DS og er derfor familier med de
særlige noder og unoder ved Citrobang.

Valget blev egentlig let, i den blå avis så jeg en Citrobang XM 2,1 TD12
Break.
Efter lidt søgen fandt jeg ud af at der ikke er meget stil over en Break
udgave af en XM men der er ca. 700 l bagagerum. Det vil for mig sige slut
med at skulle smide barnevognen op på anhængertrækket.

Jeg har i dag rundet 400 km i vognen og er ikke blevet skuffet, den kører
fantastisk og en prøvetankning viste 16 km/l diesel ved alt andet end lovlig
hastighed på motorvejen.

Hvor er det skønt at have en bil der ikke skal køres som en hysterisk totakt
motorcykel.

Med venlig hilsen og den der boblende fornemmelse når man har fået nyt
lejetøj (helt voksen bliver man vel aldrig)

Michael




 
 
ENN (20-10-2003)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 20-10-03 19:44

2,1d hvad yder den? - er det samme motor som sad i Granada 2,1d (den kunne
knapt pasere ind i de ulovlige hastigheder på motorvej)

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f942b89$0$9735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Pyha....
>
> Så fik jeg handlet.
>
> Jeg vil lige dele min glæde med jer. (jeg er på tredje år sofalæser i
denne
> gruppe)
>
> Her er lidt tanker om købet
>
> Jeg venter en familieforøgelse inden for de nærmeste 3 uger så skulle jeg
> have en bil inden skulle det være nu.
>
> Da jeg kører 160 km dagligt fra hjem til arbejde og retur skulle jeg have
en
> bil på diesel, samtidigt skulle det være en bil der var rumlig.
> Efter i tre år at have kørt Renuelt 19 måtte den godt have en smule
komfort
> over sig.
>
> Jeg er desuden tidligere ejer af en Citroën DS og er derfor familier med
de
> særlige noder og unoder ved Citrobang.
>
> Valget blev egentlig let, i den blå avis så jeg en Citrobang XM 2,1 TD12
> Break.
> Efter lidt søgen fandt jeg ud af at der ikke er meget stil over en Break
> udgave af en XM men der er ca. 700 l bagagerum. Det vil for mig sige slut
> med at skulle smide barnevognen op på anhængertrækket.
>
> Jeg har i dag rundet 400 km i vognen og er ikke blevet skuffet, den kører
> fantastisk og en prøvetankning viste 16 km/l diesel ved alt andet end
lovlig
> hastighed på motorvejen.
>
> Hvor er det skønt at have en bil der ikke skal køres som en hysterisk
totakt
> motorcykel.
>
> Med venlig hilsen og den der boblende fornemmelse når man har fået nyt
> lejetøj (helt voksen bliver man vel aldrig)
>
> Michael
>
>
>



jan@stevns.net (20-10-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-10-03 20:03

"ENN" <enn@nomail.com> skrev :

>2,1d hvad yder den? - er det samme motor som sad i Granada 2,1d (den kunne
>knapt pasere ind i de ulovlige hastigheder på motorvej)

Citrobang'ens er vist tvangsfodret ;) næsten 100 hypper
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-10-03 20:44

On Mon, 20 Oct 2003 21:03:07 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Citrobang'ens er vist tvangsfodret ;) næsten 100 hypper

Nope - 109 hk/255 Nm


/Mogens

jan@stevns.net (20-10-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-10-03 20:53

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nope - 109 hk/255 Nm

Det bliver det jo så ikke dårligere af ;)

Jeg mente sgisme ikke min gamle 505'er havde over 100

..... og jeg kan ikke huske om det var en 1900 eller 2100, kun at der
stod GRTD eller sådan noget lignende bagpå

Den nåede i det hele taget ikke at gøre noget bemærkelsesværdigt
indtryk på os........ kun på værkstedet... mage til møgbunke ;(
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-10-03 21:00

On Mon, 20 Oct 2003 21:52:50 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Det bliver det jo så ikke dårligere af ;)

I princippet: jow det gør. Forgængeren -> CX turbodiesel type2 - havde
120 hk, og det var intet mindre end en racervogn. Særligt med den
rette chip monteret

>Jeg mente sgisme ikke min gamle 505'er havde over 100
>.... og jeg kan ikke huske om det var en 1900 eller 2100, kun at der
>stod GRTD eller sådan noget lignende bagpå

En 505 turbodiesel havde ganske rigtigt under 100 hk og med 2.5 liters
motor !
Men her er tale om en moderne XM, hvorfor de næppe har brugt en gammel
P-motor...


/Mogens

Peter G C (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-10-03 12:04

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:i2f8pvc2riqa9p5od4kv1f7mupndga0cf5@dtext2.news.tele.dk...
> Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
>
> >Nope - 109 hk/255 Nm
>
> Det bliver det jo så ikke dårligere af ;)
>
> Jeg mente sgisme ikke min gamle 505'er havde over 100
>
> .... og jeg kan ikke huske om det var en 1900 eller 2100, kun at der
> stod GRTD eller sådan noget lignende bagpå

2,1 dieslen er vist af nyere dato.... Ydelsen svarer jo til den nyere 2,0
HDi.

/Peter



jan@stevns.net (21-10-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-10-03 17:19

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>2,1 dieslen er vist af nyere dato.... Ydelsen svarer jo til den nyere 2,0
>HDi.

Man skal nok slet ikke sammenligne de gamle polske kullempere, med de
mere moderne dieselmotorer ...

En ting ved man dog - de gamle maskiner holdt (kunne) meget længe
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Michael S. Jensen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Michael S. Jensen


Dato : 22-10-03 20:28

Snip en masse gode tanker og spørgsmål om en XM.

Min "nye" bil er fra 94.
Motoren i den er som sagt en 2,1 TD12 hvilket vil sige at det er 12 ventilet
4 cylender diesel med puste anordning.
Maskinen yder 109 hk / 250 Nm.

Nu efter godt 800 km er jeg stadig tilfreds.

Eneste fejl er at termometret forteller mig at der er 21 grader udenfor mens
jeg skraber is af ruderne.
Hvem har glemt at fortælle isen at det stadig er sommer?

Men hva fan, som en Citroklog mand sagde, " En citroen har mange gode
detaljer, bare men ikke forventer at de virker på samme tid."

mvh
Michael



Niels Skaaning (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 20-10-03 20:43

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f942b89$0$9735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Pyha....
>
> Så fik jeg handlet.
>
> Jeg vil lige dele min glæde med jer. (jeg er på tredje år sofalæser i
denne
> gruppe)
>
> Her er lidt tanker om købet
>
> Jeg venter en familieforøgelse inden for de nærmeste 3 uger så skulle jeg
> have en bil inden skulle det være nu.
>
> Da jeg kører 160 km dagligt fra hjem til arbejde og retur skulle jeg have
en
> bil på diesel, samtidigt skulle det være en bil der var rumlig.
> Efter i tre år at have kørt Renuelt 19 måtte den godt have en smule
komfort
> over sig.
>
> Jeg er desuden tidligere ejer af en Citroën DS og er derfor familier med
de
> særlige noder og unoder ved Citrobang.
>
> Valget blev egentlig let, i den blå avis så jeg en Citrobang XM 2,1 TD12
> Break.
> Efter lidt søgen fandt jeg ud af at der ikke er meget stil over en Break
> udgave af en XM men der er ca. 700 l bagagerum. Det vil for mig sige slut
> med at skulle smide barnevognen op på anhængertrækket.
>
> Jeg har i dag rundet 400 km i vognen og er ikke blevet skuffet, den kører
> fantastisk og en prøvetankning viste 16 km/l diesel ved alt andet end
lovlig
> hastighed på motorvejen.
>
> Hvor er det skønt at have en bil der ikke skal køres som en hysterisk
totakt
> motorcykel.
>
> Med venlig hilsen og den der boblende fornemmelse når man har fået nyt
> lejetøj (helt voksen bliver man vel aldrig)

Hvor gammel er den?

NS



Peter G C (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-10-03 11:55

"Michael S. Jensen" <sonder@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f942b89$0$9735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klip]

> Valget blev egentlig let, i den blå avis så jeg en Citrobang XM 2,1 TD12
> Break.
> Efter lidt søgen fandt jeg ud af at der ikke er meget stil over en Break
> udgave af en XM men der er ca. 700 l bagagerum. Det vil for mig sige slut
> med at skulle smide barnevognen op på anhængertrækket.

Til lykke med potten.

/Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste