/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Søges: Gode råd om bilvalg
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 20-10-03 18:51

Jeg går med overvejelser om at skifte den efterhånden alt for lille
Mitsubishi Colt 1.6GLXi Bullet ud med en rigtig familiestationcar.

Jeg har efterhånden været forhandlerne rundt og testet mig ned til 3
muligheder (ud fra at det skal være en ny bil og indenfor et budget: på
300K):

1. Mazda6 2.0 Touring Stationcar
+ God motorkraft
+ God bagsædeplads
+ God bagageplads
+ Sporty = føles rap at navigere rundt med (vognbaneskift etc.)
+ Overskueligt og letbetjent midterkonsol
- En del støj ved høje hastigheder
- Lidt "plastic-agtige" materialer.

2. Toyota Avensis 1.8 Stationcar
+ Ekstremt lydløs kabine også ved høje hastigheder
+ God materialekvalitet (føles i hvert fald lækker)
+ God bagsædeplads
+ God bagageplads
- Ingen lændestøtte
- Motorstøj ved høje hastigheder
- "Uoverskuelig" midterkonsol

3. Evt. Peugeot 307SW (endnu ikke prøvekørt)
+ Mange muligheder for indretning af bagsæder
+ God bagageplads
- Småt med bagsædeplads (benplads)

Nogen med erfaringer/gode råd i denne forbindelse, da jeg synes det er meget
svært at vurdere hvad man skal vægte højest.
Da jeg eksempelvis kommer fra en lille rap bil er det meget svært at skulle
sige farvel til en speederpedal der giver noget respons, så motorstørrelse
betyder en del - men jeg vægter også en lækker kabine (ikke mindst støjen)
højt... Det er trods alt denne man skal sidde i og røre ved.

Med venlig hilsen
René








 
 
Kenneth Andersen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Andersen


Dato : 20-10-03 21:14

Modsiger du ikke dig selv?

> + Ekstremt lydløs kabine også ved høje hastigheder
> - Motorstøj ved høje hastigheder





René Rolighed Christ~ (20-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 20-10-03 21:40

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
news:3f944206$0$54822$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Modsiger du ikke dig selv?
>
> > + Ekstremt lydløs kabine også ved høje hastigheder
> > - Motorstøj ved høje hastigheder

Til dels... Det skal forståes sådan, at under kørsel op til ca. 4000
omdrejninger/sek er den praktisk taget fuldstændig lydløs = ingen motorstøj,
ingen hjulstøj og ingen vindstøj! MEGET lydløs!!!
Ved højere hastigheder/omdrejninger trænger motorens lyd sig på... Men der
stadig ingen vindstøj eller hjulstøj!

Med venlig hilsen
René



René Rolighed Christ~ (20-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 20-10-03 21:42

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> wrote in message
news:3f942095$0$69910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> 1. Mazda6 2.0 Touring Stationcar
> + God motorkraft
> + God bagsædeplads
> + God bagageplads
> + Sporty = føles rap at navigere rundt med (vognbaneskift etc.)
> + Overskueligt og letbetjent midterkonsol
> - En del støj ved høje hastigheder
> - Lidt "plastic-agtige" materialer.
>
> 2. Toyota Avensis 1.8 Stationcar
> + Ekstremt lydløs kabine også ved høje hastigheder
> + God materialekvalitet (føles i hvert fald lækker)
> + God bagsædeplads
> + God bagageplads
> - Ingen lændestøtte
> - Motorstøj ved høje hastigheder
> - "Uoverskuelig" midterkonsol

PS. Avensis'en har regnsensor... Det har Mazda'en ikke. Måske dette kan
eftermonteres? Jeg vil MEGET gerne have regnsensor... Jeg bliver sindsyg af
at justere viskerintervaller uafbrudt!

/René



Henrik B. (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-03 23:08

René Rolighed Christensen wrote:
:: 1. Mazda6 2.0 Touring Stationcar
:: + God motorkraft
:: + God bagsædeplads
:: + God bagageplads
:: + Sporty = føles rap at navigere rundt med (vognbaneskift etc.)
:: + Overskueligt og letbetjent midterkonsol
:: - En del støj ved høje hastigheder
:: - Lidt "plastic-agtige" materialer.

Enig med dine observationer generelt, men derudover kan nævnes:
+ 3 års garanti
+ Ligger i top hvad angår holdbarhed.

:: 2. Toyota Avensis 1.8 Stationcar
:: + Ekstremt lydløs kabine også ved høje hastigheder
:: + God materialekvalitet (føles i hvert fald lækker)
:: + God bagsædeplads
:: + God bagageplads
:: - Ingen lændestøtte
:: - Motorstøj ved høje hastigheder
:: - "Uoverskuelig" midterkonsol

Ikke enig m.h.t. motorstøj ved høje hastigheder. Har kørt omkring 200 km/t i
bilen, uden de store støjgener. Hvor langt havde den bil kørt, som du
prøvede?
M.h.t. lændestøtte, så savnede jeg også dette, til at begynde med. Men to
længere ture 5-600 km, viser sig at sæderne støtter fint. Lidt ligesom en
god seng.
Midterkonsollen er meget logisk at finde rundt i, når først du er vandt til
den.
Husk at regnsensor (en fed ting, sammen med automatisk nedblænding af
bakspejl) kun er på SOL-modellen.
+ 3 års garanti
+ Ligger i top hvad angår holdbarhed.
+ 5 stjerner i EuroNCAP.
+ Bedste brændstoføkonomi af de tre - 17 km/l er intet problem ved pæn
blandet kørsel!
+ Zoneopdelt automatisk klimaanlæg. (mere værd en prisen på SOL-pakken).

:: 3. Evt. Peugeot 307SW (endnu ikke prøvekørt)
:: + Mange muligheder for indretning af bagsæder
:: + God bagageplads
:: - Småt med bagsædeplads (benplads)

Tjah, enig m.h.t. til plads (er også en klasse mindre end de andre to).
Desuden, tvivlsom kvalitet sammenlignet med de andre to. Sikkerheden er
desuden ikke på højde med hverken Mazda'en eller Toyota'en. Dårligere
garanti.

Mit klare valg vil være: Toyota Avensis 1,8 SOL Stc. Pris: Ca. 315.000,- +
lev. og metallak.
Som et tip, vil jeg sige: Prut om prisen! Det kan lade sig gøre, ved den
rigtige forhandler!

M.v.h.



Mogens Knudsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-10-03 06:10

On Tue, 21 Oct 2003 00:07:55 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>+ Ligger i top hvad angår holdbarhed.

"Imponerende..." at man kan vurdere det allerede nu. Bilen er relativ
ny, og det er tidligere set (bl.a. hos Mercedes E og S-klasse), at nye
konstruktioner ikke er så gode som tidligere.


/Mogens

Henrik B. (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-03 11:24

Mogens Knudsen wrote:
::: + Ligger i top hvad angår holdbarhed.
::
:: "Imponerende..." at man kan vurdere det allerede nu. Bilen er relativ
:: ny, og det er tidligere set (bl.a. hos Mercedes E og S-klasse), at
:: nye konstruktioner ikke er så gode som tidligere.

Hér var tænkt som mærke. Desuden, er det jo ikke en Mercedes, men en japansk
bil - ik'?

M.v.h.



Mogens Knudsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-10-03 11:43

On Tue, 21 Oct 2003 12:24:27 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hér var tænkt som mærke.

Der er gode modeller og dårlige modeller indenfor samme mærke!

>Desuden, er det jo ikke en Mercedes, men en japansk
>bil - ik'?

Jep - meget foruroligende


/Mogens

Henrik B. (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-03 11:46

Mogens Knudsen wrote:
::: Desuden, er det jo ikke en Mercedes, men en japansk
::: bil - ik'?
::
:: Jep - meget foruroligende

Ja, ja, ja, ja, ja, ja..........

M.v.h.



Mogens Knudsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-10-03 11:52

On Tue, 21 Oct 2003 12:46:24 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Ja, ja, ja, ja, ja, ja..........

Carina og Corolla var okay - Avensis kender jeg ikke og kommer sikkert
heller ikke til det. Til dén pris er der mange andre, jég hellere
ville ha'. F.eks. en Saab!


/Mogens
som finder den "nye" Saab knaldhamrende flot

Henrik B. (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-03 14:20

Mogens Knudsen wrote:
::: Ja, ja, ja, ja, ja, ja..........
::
:: Carina og Corolla var okay - Avensis kender jeg ikke og kommer
:: sikkert heller ikke til det. Til dén pris er der mange andre, jég
:: hellere ville ha'. F.eks. en Saab!

Ja, så sgu i weekenden at de har sat den ned. Kan fåes fra 319.000,-

M.v.h.



Ukendt (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-03 16:01



> Carina og Corolla var okay - Avensis kender jeg ikke og kommer sikkert
> heller ikke til det. Til dén pris er der mange andre, jég hellere
> ville ha'. F.eks. en Saab!

Jeg må indrømme at jeg vil give dig lidt ret
Så en SAAB 9000 Turbo med 200 HK for kun 70.000 Kr, det er da rimelig
billigt for så mange turboheste.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Henrik B. (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-10-03 00:07

Tom wrote:
::: Carina og Corolla var okay - Avensis kender jeg ikke og kommer
::: sikkert heller ikke til det. Til dén pris er der mange andre, jég
::: hellere ville ha'. F.eks. en Saab!
::
:: Jeg må indrømme at jeg vil give dig lidt ret
:: Så en SAAB 9000 Turbo med 200 HK for kun 70.000 Kr, det er da rimelig
:: billigt for så mange turboheste.

Ja, dertil kommer masser af plads og udstyr, fremragende sikkerhed og en
svine-hurtig bil (350 Nm/1800 omdr/min).

M.v.h.



René Rolighed Christ~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 21-10-03 07:53

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3f945cb5$0$9779$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> :: 2. Toyota Avensis 1.8 Stationcar
> :: + Ekstremt lydløs kabine også ved høje hastigheder
> :: + God materialekvalitet (føles i hvert fald lækker)
> :: + God bagsædeplads
> :: + God bagageplads
> :: - Ingen lændestøtte
> :: - Motorstøj ved høje hastigheder
> :: - "Uoverskuelig" midterkonsol
>
> Ikke enig m.h.t. motorstøj ved høje hastigheder. Har kørt omkring 200 km/t
i
> bilen, uden de store støjgener. Hvor langt havde den bil kørt, som du
> prøvede?

Må indrømme at det var en kortere tur (en "hurtig" lille prøvetur på vel
10-20 km).
Var dog "kun" oppe på omkring 160km/t, men syntes nu stadig motoren så
"larmede" en del... Det føles selvfølgelig også mere påtrængende når der
ingen støj ellers er. Lidt li'som et tikkende ur i et stille soveværelse om
natten.

Er dog også lidt i tvivl om motorkraften når man med fuld oppakning er på op
ad alpe d'huez i sommerferien med familien. Så får den sgu' lov at lave
noget. Generelt virkede den noget tung at "danse med" i forhold til
Mazda'en.

> M.h.t. lændestøtte, så savnede jeg også dette, til at begynde med. Men to
> længere ture 5-600 km, viser sig at sæderne støtter fint. Lidt ligesom en
> god seng.

Hmmm...Måske? Synes dog det er underligt at de ingen form for justerbar
lændestøtte laver i nogen udstyrsvariant overhovedet, når samtlige
konkurrenter har det?
Og jeg ved at jeg tidligere har været nødt til at have de her dumme
skumsæder ovenpå mit almindelig bilsæde for at få noget lændestøtte ned
gennem europa. Eller får jeg ondt.

> Midterkonsollen er meget logisk at finde rundt i, når først du er vandt
til
> den.

Måske... Men der er godtnok mange knapper der sidder tæt på hinanden, så man
lige skal kigge en ekstra gang.

> Husk at regnsensor (en fed ting, sammen med automatisk nedblænding af
> bakspejl) kun er på SOL-modellen.

Yes... Det var også en SOL jeg prøvede og har fået tilbudt til de 300K.

> + 3 års garanti
> + Ligger i top hvad angår holdbarhed.
> + 5 stjerner i EuroNCAP.
> + Bedste brændstoføkonomi af de tre - 17 km/l er intet problem ved pæn
> blandet kørsel!
> + Zoneopdelt automatisk klimaanlæg. (mere værd en prisen på SOL-pakken).

Ja, den feature kunne jeg også godt li'! Og konen sikkert også... Der er
altid diskution om varmestyrken i Colt'en.

> :: 3. Evt. Peugeot 307SW (endnu ikke prøvekørt)
> :: + Mange muligheder for indretning af bagsæder
> :: + God bagageplads
> :: - Småt med bagsædeplads (benplads)
>
> Tjah, enig m.h.t. til plads (er også en klasse mindre end de andre to).
> Desuden, tvivlsom kvalitet sammenlignet med de andre to. Sikkerheden er
> desuden ikke på højde med hverken Mazda'en eller Toyota'en. Dårligere
> garanti.
>
> Mit klare valg vil være: Toyota Avensis 1,8 SOL Stc. Pris: Ca. 315.000,- +
> lev. og metallak.
> Som et tip, vil jeg sige: Prut om prisen! Det kan lade sig gøre, ved den
> rigtige forhandler!

Har allerede fået den stilbudt til 300K for et spritny, så det er jeg skam
meget tilfreds med.

Med venlig hilsen
René



slet WXEQG (21-10-2003)
Kommentar
Fra : slet WXEQG


Dato : 21-10-03 11:29

Med hensyn til køreregenskaber passer det vist meget godt hvis du
finder Avensis mindre sporty end for eksempel 6'eren, for det
siger tests også at den kører godt men ikke spændende. Her lidt
fra et par svenske af slagsen:

"Den är inte sportig för fem öre, utan komfortabel och hyfsat
rymlig"

"Styrningen i Avensis saknar känsla och köregenskaperna är bara
genomsnittliga."

Ikke at den får en dårlig kritik, men sporty er den ikke.
Støjdæmpningen må dog være god, 4000 omdrejninger/sek = 240.000
omdrejninger/min.

Med venlig hilsen Kim


René Rolighed Christ~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 21-10-03 12:19

"slet WXEQG" <kim01@WXEQGkristensen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:10667322560.926664009314614@dtext.news.tele.dk...
>
> Støjdæmpningen må dog være god, 4000 omdrejninger/sek = 240.000
> omdrejninger/min.

He he... Ja der bliver dælme bestilt noget!



Henrik B. (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-03 11:30

René Rolighed Christensen wrote:
:: Må indrømme at det var en kortere tur (en "hurtig" lille prøvetur på
:: vel 10-20 km).
:: Var dog "kun" oppe på omkring 160km/t, men syntes nu stadig motoren
:: så "larmede" en del... Det føles selvfølgelig også mere påtrængende
:: når der ingen støj ellers er. Lidt li'som et tikkende ur i et stille
:: soveværelse om natten.

Km?

:: Er dog også lidt i tvivl om motorkraften når man med fuld oppakning
:: er på op ad alpe d'huez i sommerferien med familien. Så får den sgu'
:: lov at lave noget. Generelt virkede den noget tung at "danse med" i
:: forhold til Mazda'en.

Har famile der har den tidligere - samme motor. De kører til Frankrig én
gang om året, med en forholdsvi stor campingvogn (mener det er 1250 kg). De
har ingen problemer. Når de kommer hjem har de ligget på en benzinforbrug
mellem 10 og 12 km/l.

::: M.h.t. lændestøtte, så savnede jeg også dette, til at begynde med.
::: Men to længere ture 5-600 km, viser sig at sæderne støtter fint.
::: Lidt ligesom en god seng.
::
:: Hmmm...Måske? Synes dog det er underligt at de ingen form for
:: justerbar lændestøtte laver i nogen udstyrsvariant overhovedet, når
:: samtlige konkurrenter har det?

Dét er også mit største kritikpunkt, da bl.a. også den tidligere model havde
det.

:: Og jeg ved at jeg tidligere har været nødt til at have de her dumme
:: skumsæder ovenpå mit almindelig bilsæde for at få noget lændestøtte
:: ned gennem europa. Eller får jeg ondt.

Har samme problem - skal helst have et "tryk i ryggen", men havde som sagt
ingen problemer.
::
::: + Zoneopdelt automatisk klimaanlæg. (mere værd en prisen på SOL-
::: pakken).
::
:: Ja, den feature kunne jeg også godt li'! Og konen sikkert også...
:: Der er altid diskution om varmestyrken i Colt'en.

)) Den sædvanlige slåskamp.

::: Mit klare valg vil være: Toyota Avensis 1,8 SOL Stc. Pris: Ca.
::: 315.000,- + lev. og metallak.
::: Som et tip, vil jeg sige: Prut om prisen! Det kan lade sig gøre,
::: ved den rigtige forhandler!
::
:: Har allerede fået den stilbudt til 300K for et spritny, så det er
:: jeg skam meget tilfreds med.

Slå til!!! Pånær, hvis det er en demo, forhandleren vil forsøge at binde dig
på ærmet. Den må IKKE have været indreg. før. Der er forøvrigt 4-5 måneders
leveringstid på bilen (til privatbrug).

M.v.h.



René Rolighed Christ~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 21-10-03 12:18

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3f950a96$0$9755$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> René Rolighed Christensen wrote:
> :: Må indrømme at det var en kortere tur (en "hurtig" lille prøvetur på
> :: vel 10-20 km).
> :: Var dog "kun" oppe på omkring 160km/t, men syntes nu stadig motoren
> :: så "larmede" en del... Det føles selvfølgelig også mere påtrængende
> :: når der ingen støj ellers er. Lidt li'som et tikkende ur i et stille
> :: soveværelse om natten.
>
> Km?

Que? Jeg forstår ikke?

> :: Er dog også lidt i tvivl om motorkraften når man med fuld oppakning
> :: er på op ad alpe d'huez i sommerferien med familien. Så får den sgu'
> :: lov at lave noget. Generelt virkede den noget tung at "danse med" i
> :: forhold til Mazda'en.
>
> Har famile der har den tidligere - samme motor. De kører til Frankrig én
> gang om året, med en forholdsvi stor campingvogn (mener det er 1250 kg).
De
> har ingen problemer. Når de kommer hjem har de ligget på en benzinforbrug
> mellem 10 og 12 km/l.

Alt andet lige, så skal maskinen vel have nogle tæsk for at holde gryden i
kog med sådan en belastning?
Det er også småtræls at skulle have slåskamp med kobling, speeder og
gearstand for at holde liv i maskineriet?

> Har samme problem - skal helst have et "tryk i ryggen", men havde som sagt
> ingen problemer.

Skulle det komme så langt, så må jeg jo låne en bil til en lang tur, så jeg
kan finde ud af om min ryg gør knuder.

> :: Har allerede fået den stilbudt til 300K for et spritny, så det er
> :: jeg skam meget tilfreds med.
>
> Slå til!!! Pånær, hvis det er en demo, forhandleren vil forsøge at binde
dig
> på ærmet. Den må IKKE have været indreg. før. Der er forøvrigt 4-5
måneders
> leveringstid på bilen (til privatbrug).

Det ER en demo... Indregistreret hos forhandleren som demobil. Men brugt som
udstillingsbil = "0 km".
Eneste ulempe ifølge forhandleren var at man i tilfælde af totalskade
indenfor første år ikke får nybilserstatning?
Er der andre ting der gør en sådan handel til noget skidt?

Mvh
Rolighed



Mogens Knudsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-10-03 12:25

On Tue, 21 Oct 2003 13:18:17 +0200, "René Rolighed Christensen"
<spambox@freestyler.dk> wrote:

>Det ER en demo... Indregistreret hos forhandleren som demobil. Men brugt som
>udstillingsbil = "0 km".
>Eneste ulempe ifølge forhandleren var at man i tilfælde af totalskade
>indenfor første år ikke får nybilserstatning?
>Er der andre ting der gør en sådan handel til noget skidt?

LOL - så er hans pris jo ganske fri og uafhængig af importøren.
Jeg har i '84 prøvet dét trick een gang, og gør det aldrig mere igen.

En formildende omstændighed KUNNE være, at han viser dig ALLE sagens
agter, så du kan gennemskue "den ganzen Mollevitten"
(faktura, hvor bilens pris og afgift til Staten står nævnt!)


/Mogens

René Rolighed Christ~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 21-10-03 13:55

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:io5apvkb3hf5ipfpufnircegqdsa9sg5g0@4ax.com...
>
> LOL - så er hans pris jo ganske fri og uafhængig af importøren.
> Jeg har i '84 prøvet dét trick een gang, og gør det aldrig mere igen.

Hvad? Hvorfor ikke?

> En formildende omstændighed KUNNE være, at han viser dig ALLE sagens
> agter, så du kan gennemskue "den ganzen Mollevitten"
> (faktura, hvor bilens pris og afgift til Staten står nævnt!)

Jeg forstår stadig ikke problemet? Gider du ikke lige beskrive lidt nærmere
hvad det er der er så skidt ved at købe en bil med "0 kilometer" på tælleren
til en kr. 20.000 lavere pris?

Mvh
Rolighed



Mogens Knudsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-10-03 17:42

On Tue, 21 Oct 2003 14:55:12 +0200, "René Rolighed Christensen"
<spambox@freestyler.dk> wrote:

>Hvad? Hvorfor ikke?

Prisen

>Jeg forstår stadig ikke problemet? Gider du ikke lige beskrive lidt nærmere
>hvad det er der er så skidt ved at købe en bil med "0 kilometer" på tælleren
>til en kr. 20.000 lavere pris?

Om den reelt er 20.000 kr billigere, skal han netop dokumentere for
dig ved at vise dig bilagene. Er der f.eks. tale om en reel bil eller
flådeejerudgave (ved ikke om Toyota har det) med mindre udstyr?


/Mogens

René Rolighed Christ~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 21-10-03 18:23


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:hcoapvk7ijomtdupkiujauk9eb8j85ivbu@4ax.com...
> On Tue, 21 Oct 2003 14:55:12 +0200, "René Rolighed Christensen"
> <spambox@freestyler.dk> wrote:
>
> >Hvad? Hvorfor ikke?
>
> Prisen

Jamen, den er jo netop kr. 20.000 mindre end hvis jeg købte den
"almindeligt"!?!

> >Jeg forstår stadig ikke problemet? Gider du ikke lige beskrive lidt
nærmere
> >hvad det er der er så skidt ved at købe en bil med "0 kilometer" på
tælleren
> >til en kr. 20.000 lavere pris?
>
> Om den reelt er 20.000 kr billigere, skal han netop dokumentere for
> dig ved at vise dig bilagene. Er der f.eks. tale om en reel bil eller
> flådeejerudgave (ved ikke om Toyota har det) med mindre udstyr?

Bilen skulle være nøjagtig magen til den i brochuren - altså ikke mindre
udstyr el.lign.
Hvorfor skal jeg se bilag etc.? Jeg får jo en ny bil til kr. 20.000 under
listeprisen... Jeg fatter altså ikke hvad det er jeg skal være mistænksom
overfor?

Mvh
Rolighed



Mogens Knudsen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-10-03 19:08

On Tue, 21 Oct 2003 19:22:54 +0200, "René Rolighed Christensen"
<spambox@freestyler.dk> wrote:

>Jamen, den er jo netop kr. 20.000 mindre end hvis jeg købte den
>"almindeligt"!?!

Ok

>Bilen skulle være nøjagtig magen til den i brochuren - altså ikke mindre
>udstyr el.lign.
>Hvorfor skal jeg se bilag etc.? Jeg får jo en ny bil til kr. 20.000 under
>listeprisen... Jeg fatter altså ikke hvad det er jeg skal være mistænksom
>overfor?

Jég købte en bil, som jvf. listeprisen skulle koste x antal kroner.
Det var en udgave med simpelthen alt i udstyr. Problemet var blot det,
at hver forhandler havde fået eet eksemplar, de efter registrering til
sig selv frit kunne sælge til den pris, de kunne finde på
(ej noget importøren var med på!)

Her-og-nu betød det måske næppe noget..., men der var en helvedes
ballade, da bilen skulle sælges igen: "Jamen du har sikkert ikke givet
så meget for den, fordi forhandlerne fik jo rabat, som du sikkert også
har fået"

Samme problematik opstod sidst i '90-erne, hvor hver Audi-forhandler
fik en Audi A4 1.8 T Quattro Avant til 50.000 kr under prisen - som
salgsbonus for året. Nogle solgte den videre til den "normale" pris
mens andre tjente differensen. Der blev en helvedes ballade over dén
sidste "trafik", og Audi samt de "dygtige" forhandlere kom i landets
blade.

Forstår du det nu?


/Mogens

Henrik B. (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-10-03 00:08

Mogens Knudsen wrote:
::: Jeg forstår stadig ikke problemet? Gider du ikke lige beskrive lidt
::: nærmere hvad det er der er så skidt ved at købe en bil med "0
::: kilometer" på tælleren til en kr. 20.000 lavere pris?
::
:: Om den reelt er 20.000 kr billigere, skal han netop dokumentere for
:: dig ved at vise dig bilagene. Er der f.eks. tale om en reel bil eller
:: flådeejerudgave (ved ikke om Toyota har det) med mindre udstyr?

Toyota's flådebiler må/kan ikke sælges til private.

M.v.h.



Mogens Knudsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-10-03 05:49

On Wed, 22 Oct 2003 01:08:18 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Toyota's flådebiler må/kan ikke sælges til private.

Nej, det kan Opel's heller ikke. Min familie har imidlertid købt i
bunkevis af dem hos en Opelforhandler, der kunne det der med at sælge
flådemodeller til private alligevel.

Jeg er overbevist om, at der i dette tilfælde er tale om et sådant
arrangement. Er bilen 100% identisk med en "almindelig", kan der i
princippet ikke ske noget ved at købe een. Man kan faktisk som hér
score en pæn gevinst. Men er det modsatte tilfældet, står man med aben
den dag, den skal sælges igen.

En reel forhandler fortæller een, hvorledes det hænger sammen. Han
havde næppe tænkt sig at sælge til 0 kr i fortjeneste (og man kan ikke
leve af afskrivninger), hvorfor der må ligge noget bag...


/Mogens

Henrik B. (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-10-03 12:27

Mogens Knudsen wrote:
::: Toyota's flådebiler må/kan ikke sælges til private.
::
:: Nej, det kan Opel's heller ikke. Min familie har imidlertid købt i
:: bunkevis af dem hos en Opelforhandler, der kunne det der med at sælge
:: flådemodeller til private alligevel.

Det lyder som om, at Opel DK ikke har en skid styr på tingene - i modsætning
til Toyota DK. Eller også at de generelt er ligeglade. Men det kan give et
ordentligt skrald, hvis det blev kendt.

M.v.h.



Mogens Knudsen (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-10-03 15:01

On Wed, 22 Oct 2003 13:27:15 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Det lyder som om, at Opel DK ikke har en skid styr på tingene - i modsætning
>til Toyota DK. Eller også at de generelt er ligeglade. Men det kan give et
>ordentligt skrald, hvis det blev kendt.

Jep - har lige leget potentiel bilkøber hos en Toyota-handler, som
forklarede mig deres fremgangsmåde ifm. flådeejermodeller. Han siger
desuden, at hvis man kan købe en Avensis 1.8 st.car SOL-model til
300.000 kr, kan det ikke gå stærkt nok med at købe den.

Forhandleren taber penge på dén handel, og det må være et tegn på, at
forhandleren er ekstrem sulten efter en handel. Der har ikke pt. været
nogle modeller i landet, hvor forhandleren kan "lave" 20.000 kr på -
jvf. mine beskrivelser.


/Mogens

Henrik B. (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-10-03 14:14

Mogens Knudsen wrote:
:: Jep - har lige leget potentiel bilkøber hos en Toyota-handler, som
:: forklarede mig deres fremgangsmåde ifm. flådeejermodeller. Han siger
:: desuden, at hvis man kan købe en Avensis 1.8 st.car SOL-model til
:: 300.000 kr, kan det ikke gå stærkt nok med at købe den.

Jep.

:: Forhandleren taber penge på dén handel, og det må være et tegn på, at
:: forhandleren er ekstrem sulten efter en handel. Der har ikke pt.
:: været nogle modeller i landet, hvor forhandleren kan "lave" 20.000
:: kr på - jvf. mine beskrivelser.

Hmmmm, taber på handlen? ikke lige sikkert, men så'n er der jo så meget.


M.v.h.



Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 14:21

On Thu, 23 Oct 2003 15:13:52 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hmmmm, taber på handlen? ikke lige sikkert, men så'n er der jo så meget.

Man tjener ikke 20.000 kr på en ny Avensis idag, Henrik.


/Mogens

Henrik B. (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-10-03 14:48

Mogens Knudsen wrote:
:: On Thu, 23 Oct 2003 15:13:52 +0200, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::: Hmmmm, taber på handlen? ikke lige sikkert, men så'n er der jo så
::: meget.
::
:: Man tjener ikke 20.000 kr på en ny Avensis idag, Henrik.

Naaarj, naaarj........og da slet ikke, hvis man sælger den for 315.000,-

Har du forøvrigt lagt mærke til, hvordan de forskellige mærker er begyndt at
køre kampagner, på både pris og udstyr? *hint hint*

M.v.h.



Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 14:53

On Thu, 23 Oct 2003 15:47:49 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Naaarj, naaarj........og da slet ikke, hvis man sælger den for 315.000,-
>Har du forøvrigt lagt mærke til, hvordan de forskellige mærker er begyndt at
>køre kampagner, på både pris og udstyr? *hint hint*

Jeg spurgte som sagt udtrykkeligt forhandleren om muligheden var til
stede - at forhandleren kunne "omgå/modtage" et eller andet således,
at han uden tab kunne sælge modellen til 300.000 kr. Det var ikke
tilfældet, og jeg er helt sikker på, at sælgeren ikke gav mig en
sludder for en sladder.

Men hvis du er så helvedes sikker på, at jeg tager fejl, så kom da
frem med tingene (bevis), istedet for at trække det i langdrag. Det
vil klæde dig!


/Mogens

Henrik B. (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-10-03 15:47

Mogens Knudsen wrote:
:: Men hvis du er så helvedes sikker på, at jeg tager fejl, så kom da
:: frem med tingene (bevis), istedet for at trække det i langdrag. Det
:: vil klæde dig!

Der ydes i øjeblikket ekstraordinære tilskud til forhandlerne, for at
forsøge at peppe bilsalget. Ved kontant handel vil der muligvis ikke være
mulighed for så god en handel.

M.v.h.



Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 17:08

On Thu, 23 Oct 2003 16:46:49 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Der ydes i øjeblikket ekstraordinære tilskud til forhandlerne, for at
>forsøge at peppe bilsalget. Ved kontant handel vil der muligvis ikke være
>mulighed for så god en handel.

Tak -


/Mogens

Henrik B. (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-10-03 02:10

Mogens Knudsen wrote:
:: On Thu, 23 Oct 2003 16:46:49 +0200, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::: Der ydes i øjeblikket ekstraordinære tilskud til forhandlerne, for
::: at forsøge at peppe bilsalget. Ved kontant handel vil der muligvis
::: ikke være mulighed for så god en handel.
::
:: Tak -

Du kan egentlig også se det ud af den handel René er blevet tilbudt. Ingen
forhandler ved sine fulde fem, ville jo tilbyde dén rabat, med mindre der
var noget at hente i den anden ende - specielt ikke når der nu er 4 mdr's
leveringstid på Avensis.

M.v.h.



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 06:04

On Fri, 24 Oct 2003 03:09:39 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Du kan egentlig også se det ud af den handel René er blevet tilbudt. Ingen
>forhandler ved sine fulde fem, ville jo tilbyde dén rabat, med mindre der
>var noget at hente i den anden ende - specielt ikke når der nu er 4 mdr's
>leveringstid på Avensis.

Jeg beskrev tidligere netop dét forhold - at købe en bil til "speciel"
pris, og hvilke konsekvenser dét kan få, når man skal af med den igen.


/Mogens

Henrik B. (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-10-03 11:43

Mogens Knudsen wrote:
:: On Fri, 24 Oct 2003 03:09:39 +0200, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::: Du kan egentlig også se det ud af den handel René er blevet
::: tilbudt. Ingen forhandler ved sine fulde fem, ville jo tilbyde dén
::: rabat, med mindre der var noget at hente i den anden ende -
::: specielt ikke når der nu er 4 mdr's leveringstid på Avensis.
::
:: Jeg beskrev tidligere netop dét forhold - at købe en bil til
:: "speciel" pris, og hvilke konsekvenser dét kan få, når man skal af
:: med den igen.

Ja, men som du også fandt ud af, var der ikke tale om en flådeejer.

M.v.h.



Henrik B. (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-10-03 11:43

Mogens Knudsen wrote:
:: On Fri, 24 Oct 2003 03:09:39 +0200, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::: Du kan egentlig også se det ud af den handel René er blevet
::: tilbudt. Ingen forhandler ved sine fulde fem, ville jo tilbyde dén
::: rabat, med mindre der var noget at hente i den anden ende -
::: specielt ikke når der nu er 4 mdr's leveringstid på Avensis.
::
:: Jeg beskrev tidligere netop dét forhold - at købe en bil til
:: "speciel" pris, og hvilke konsekvenser dét kan få, når man skal af
:: med den igen.

Det kan godt være at jeg danser lidt om den varme grød, men det har sine
årsager.

M.v.h.



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 12:27

On Fri, 24 Oct 2003 12:43:09 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>...som du også fandt ud af, var der ikke tale om en flådeejer.
>Det kan godt være at jeg danser lidt om den varme grød, men det har sine
>årsager.

Det kan jeg efterhånden forstå.
En overgang havde det næsten karakter af en personlig hetz

Summa summarum må være, at det ikke kan gå helt galt at købe bilen,
men man skal ikke forvente at have sparet 20.000 kr - samt at
forhandleren næppe går ned den hér gang


/Mogens

Henrik B. (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-10-03 12:59

Mogens Knudsen wrote:
:: Det kan jeg efterhånden forstå.
:: En overgang havde det næsten karakter af en personlig hetz

Uha! Det ville jeg aldrig turde - jeg ved jo hvor høj du er. ))

:: Summa summarum må være, at det ikke kan gå helt galt at købe bilen,
:: men man skal ikke forvente at have sparet 20.000 kr - samt at
:: forhandleren næppe går ned den hér gang

Jep.

M.v.h.
P.S.: Skal du til Biler For Alle?



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 14:14

On Fri, 24 Oct 2003 13:58:52 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>P.S.: Skal du til Biler For Alle?

Der er desværre ikke tid til det - er ellers derovre, søndag, men hele
dagen er beskæftiget til anden bilrelateret side. Ellers kunne vi nemt
ha' stukket hovederne sammen :)

Bør vel egentligt sættes lidt i system, hvis der er nogle d.f.b.-folk?
(blomst i knaphullet)


/Mogens

Henrik B. (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-10-03 00:19

Mogens Knudsen wrote:
:: Bør vel egentligt sættes lidt i system, hvis der er nogle d.f.b.-
:: folk? (blomst i knaphullet)

Jeg kommer der i hvertfald i dag lørdag. M.h.t. blomsten i knaphullet - nej
vel!!??

M.v.h.



Henrik B. (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-03 14:23

René Rolighed Christensen wrote:
::::: påtrængende når der ingen støj ellers er. Lidt li'som et tikkende
::::: ur i et stille soveværelse om natten.
:::
::: Km?
::
:: Que? Jeg forstår ikke?

Hvor langt havde den kørt den du prøvede. Efter ca. 3000 km falder
støjniveauet og bilen bliver generelt mere livlig.

:: Alt andet lige, så skal maskinen vel have nogle tæsk for at holde
:: gryden i kog med sådan en belastning?
:: Det er også småtræls at skulle have slåskamp med kobling, speeder og
:: gearstand for at holde liv i maskineriet?

Synes ikke at den mangler kræfter i det lave område - når den er kørt til.

:: Skulle det komme så langt, så må jeg jo låne en bil til en lang tur,
:: så jeg kan finde ud af om min ryg gør knuder.

Lån den en weekend (fredag til søndag).

:: Det ER en demo... Indregistreret hos forhandleren som demobil. Men
:: brugt som udstillingsbil = "0 km".
:: Eneste ulempe ifølge forhandleren var at man i tilfælde af totalskade
:: indenfor første år ikke får nybilserstatning?

Ok. Så er det korrekt at kun en totalskade indenfor år 1, vil betyde noget
forsikringsmæssigt, ellers ingen problemer.

M.v.h.



René Rolighed Christ~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : René Rolighed Christ~


Dato : 21-10-03 15:15

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
news:3f953328$0$9767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hvor langt havde den kørt den du prøvede. Efter ca. 3000 km falder
> støjniveauet og bilen bliver generelt mere livlig.

Oh ... Den jeg prøvede havde vist kørt over 9000, så den skulle jo gerne
være "kørt til".

> :: Alt andet lige, så skal maskinen vel have nogle tæsk for at holde
> :: gryden i kog med sådan en belastning?
> :: Det er også småtræls at skulle have slåskamp med kobling, speeder og
> :: gearstand for at holde liv i maskineriet?
>
> Synes ikke at den mangler kræfter i det lave område - når den er kørt til.

Jeg synes jo den skal have tæsk for at bare at lave en mindre accelleration
i forbindelse med en alm. overhaling.

> :: Skulle det komme så langt, så må jeg jo låne en bil til en lang tur,
> :: så jeg kan finde ud af om min ryg gør knuder.
>
> Lån den en weekend (fredag til søndag).

Er forhandlerne glade for det? For det er ikke utænkeligt at jeg måske
skulle en tur til København (hjemme fra Ry af) i en weekend.

> :: Det ER en demo... Indregistreret hos forhandleren som demobil. Men
> :: brugt som udstillingsbil = "0 km".
> :: Eneste ulempe ifølge forhandleren var at man i tilfælde af totalskade
> :: indenfor første år ikke får nybilserstatning?
>
> Ok. Så er det korrekt at kun en totalskade indenfor år 1, vil betyde noget
> forsikringsmæssigt, ellers ingen problemer.

OK.

Mvh
Rolighed



Henrik B. (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-10-03 00:11

René Rolighed Christensen wrote:
::: Lån den en weekend (fredag til søndag).
::
:: Er forhandlerne glade for det? For det er ikke utænkeligt at jeg
:: måske skulle en tur til København (hjemme fra Ry af) i en weekend.

Hvis det er en seriøs/ordentlig forhandler, så er der ingen problemer i det.
Hvis der er, så fortæl at du véd at der er ved nogle af hans kollegaer ikke
er problemer, så du vil handle dér i stedet. Hvis det er et problem, så ved
jeg at den lokale Toyota (Fredericia), ikke har problemer med det. Det er jo
trods alt DIG der skal op med 300.000,-

::::: Det ER en demo... Indregistreret hos forhandleren som demobil. Men
::::: brugt som udstillingsbil = "0 km".
::::: Eneste ulempe ifølge forhandleren var at man i tilfælde af
::::: totalskade indenfor første år ikke får nybilserstatning?
:::
::: Ok. Så er det korrekt at kun en totalskade indenfor år 1, vil
::: betyde noget forsikringsmæssigt, ellers ingen problemer.

Jep.

M.v.h.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste