Total renovering
Fra : N I E L S

Dato : 20-10-03 12:42

Min bil skal renoveres for 80.000kr (Autoriseret værksted) efter et uheld.

Hvad taler for og imod at bruge mit autoriserede værksted, hvor den 7 år
gamle bil har fået foretaget alle service?

Hvordan indhenter man andre tilbud, når bilen ikke kan flyttes ved egen
hjælp?

Er det mon væsentligt billigere at bruge en 'perlegrus-mekaniker'?

N I E L S

Fra : Moller

Dato : 20-10-03 12:57

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> Min bil skal renoveres for 80.000kr (Autoriseret værksted) efter et uheld.

80.000Kr... er det på forsikringens regning ??? eller hvordan ??? lyder
i mine øre som billigere at sælge den som skrot, og købe en ny bil, eller
hente en tysker hjem, og smide stumperne over på ind (hvis stel/karoseri
ikke er skævt)

> Hvad taler for og imod at bruge mit autoriserede værksted, hvor den 7 år
> gamle bil har fået foretaget alle service?

hmmm, føler du da du bliver snydt ???

> Hvordan indhenter man andre tilbud, når bilen ikke kan flyttes ved egen
> hjælp?

Blir nok dyre at flytte rundt, end bare få den fikset hvor du er, og du
skal nok regne med at hvis den står på dit autoriseret nu, og du skal ha den
flyttet, så blir de ik glade for dig... og du kan få en regning for
opbevaring af skrot *GGG*

> Er det mon væsentligt billigere at bruge en 'perlegrus-mekaniker'?

I den mængde, ville jeg ikke lade en sort gøre det, lyder som noget der
kræver for mange kontakter osv...

VH
Lars Molnit

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-10-03 13:40

"N I E L S" <underlig@msn.com> wrote in message
> Min bil skal renoveres for 80.000kr (Autoriseret værksted) efter et uheld.

Når det er forsikrings skader bliver der skruget godt grundigt på. Hvis du
selv skal rette det op kan du gøre det meget billigere ved at hente en
import og flytte stumper som Moller skriver.
Bare min egen pug der løb et par kofangere op i et svimlende højt beløb, jeg
kunne næsten hente en hel tyskerbil for de penge (!!!)
Det kan bestemt betale sig at bruge u-org dele evt en import doner fremfor
alt skal være nyt.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-10-03 15:49

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> Min bil skal renoveres for 80.000kr (Autoriseret
> værksted) efter et uheld.

Er den trafik skadet eller hvad ?
Er der tale om en renovering (istand sættelse) eller en reparation ?

> Hvad taler for og imod at bruge mit autoriserede
> værksted, hvor den 7 år gamle bil har fået foretaget alle
> service?

Hvis du er tilfreds med værkstedet, så er der vel ikke nogen problemer i at
blive ved med at bruge det.

> Hvordan indhenter man andre tilbud, når bilen ikke kan
> flyttes ved egen hjælp?
>
> Er det mon væsentligt billigere at bruge en
> 'perlegrus-mekaniker'?

Det vil jo nok altid være billigere "orange", men en reparation/renovering i
den størrelse ville jeg nok lige overveje en ekstra gang, hvor det skulle
laves.

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video
online Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-03 16:27

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> Er den trafik skadet eller hvad ?

Jah...

Håber det virker...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-03 16:30

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> Jah...
>

> Håber det virker...

Det gør det ikke hos mig...

Besked fra NIELS i dk.videnskab.jura.
A ejer en bil.

A og B har drukket sammen, men B begyndte først at drikke senere, da A var
blevet fuld og ikke lægere havde noget overblik over situationen.

A og B kører en tur i A's bil, med B som fører.

A var så fuld at han intet husker af begivenhederne, før de kører galt.

B kører galt og smadrer bilen, som skal repareres for ca. 80.000kr

A har kaskoforsikring på sin bil, men som udgangspunkt siger
forsikringsselskabet et det ikke vil udbetale erstatning, da der står i
forbeholdene at medviden til førerens druk, er nok til medansvar. (Eller
hvordan det nu er formuleret).

B har ikke nogen forsikring overhovedet.

Hvad kan man gøre gældende i forbindelse med forhandlinger med
forsikringsselskabet, i håb om erstatningsudbetaling?
Hvad ville man synes rimeligt i forhold til ansvarsfordelingen imellem A og
B?

N I E L S

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-10-03 18:13

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev i
en meddelelse news:bn0v1n$isl$1@sunsite.dk

Arhhh.
Så ville jeg nok vælge et "rigtigt" værksted.
Hvis du får lavet det "orange", så har du ingen steder at reklamere, over
evt. fejl og mangler bagefter.

Fra : N I E L S

Dato : 21-10-03 12:03

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> skrev

Tak for assistancen med henvisningen til jura-gruppen.

Alt tyder på at jeg selv kommer til at betale min. 50% af reparationen.

Henvisninger til en 'god' perlegrus-mekaniker, der kan lave en 406'er lige
så godt som det autoriserede værksted siger de kan, modtages med kyshånd.
Helst på sjælland.

Har ikke alle dataljer, men mekanikeren snakkede om en ny forbro og noget
drivaksel og noget ophæng. Derudover en forskærm, frontklap, forrude,
lygter, sprinklerdysser osv.
Derudover måske en bagskærm og en del malerarbejde.

Materialer: kr ca 30000 + moms
Arbejdsløn: ca 24000 + moms.
+ malerarbejde

N I E L S