Skift af tændingslås på en Citroen Xsara 2~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-03 11:16

Hej NG.

Da jeg har haft nogle problemer med kørelys og varmeblæser har jeg forsket
lidt
i det.
Der er ingen ødelagte sikringer og defekte relæer.

Jeg har lokaliseret det til sandsynligvis at være tændingslåsen, som er
slidt.
Man kan nemlig få kørelyset og blæseren til at virke hvis man "fifler" med
nøglen.

Jeg har Haynes værkstedshåndbogen til bilen, og der vises hvordan. De har
kategori-
seret det som 4 nøgler ud af 5. Desuden skriver de at man skal have rattet
af,
men jeg havde ratstammebeklædningen af i går, og der virkede da til at der
var plads
nok uden at fjerne rattet.

Er der nogen af jer der har erfaring med at skifte en tændingslås, helst i
en bil af ovennævnte type, men jeg tager gerne i mod alle råd ?

Skulle det være nødvendigt at fjerne rattet først ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret: