polo fra 83 kan kun kører med choker
Fra : Kåre Prescher

Dato : 20-10-03 07:50

hej
Min polo fra 83 kan kun kører med choker og der kører den meget urent. Jeg
har skiftet tændspole, tændrør, rotor, fordelerdæksel, tændkabel,
kondensator, ja alt det el tekniske, men lige let hjælper det. Problemet er
pludselig opstået og det er blevet meget værre, de sidste 2-3 dage. Jeg
kører ikke mere end 24 km om dagen. Der er meget væske og snuds omkring
kaboratoren, hvad kan det være? er der en god fremgangsmåde jeg kan følge?
eller er det bare til mekanikeren. for det vil jeg helst ikke.
M.V.H
kåre prescher
prescher1@ofir.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 20-10-03 08:55

"Kåre Prescher" <prescher1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> kaboratoren, hvad kan det være? er der en god fremgangsmåde jeg kan følge?
> eller er det bare til mekanikeren. for det vil jeg helst ikke.

En ny karburator vil nok hjælpe.Det er et kendt problem på polo at
karburatoren
dør efter en 100-150000 km og derfor er det svært at finde en hos en
hugger.Du
kan nok rense den men problemet kommer igen.
Hej Palle.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-10-03 09:43

p.jarnbak wrote:
> [...]
> hugger.Du
> kan nok rense den men problemet kommer igen.

Kan man ikke få et kit til at friske den gamle op med?
Nye venturier, spjældaksler osv.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : David Bjergsø

Dato : 20-10-03 10:48

www.indutek.com
Tel..:+45 70 23 08 00
Fax.:+45 70 23 88 00
"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

Jeg

Hvad med vaccum-slangerne, det er da noget af det billigste at starte med,
har selv haft godt resultat på mine gamle biler.

/D

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 14:52

> [...]
> hugger.Du
> kan nok rense den men problemet kommer igen.

Det er pludselig opstået så det kan vel næppe være en opslidt kaburator

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-10-03 02:03

> Det er pludselig opstået så det kan vel næppe være en opslidt kaburator

Det virker som noget inden i der går i opløsning eller tærer så der bliver
ved
med at komme l... i dyserne.Resultat:rense, køre 2 dage ,rense køre 2 d...,
Kan også være en benzin pumpe hvor membranen er ved at gå i opløsning.
Hej Palle.
Der har prøvet det med 2 stk polo 1,3.