Pigdæk
Fra : Flemming Hansen

Dato : 20-10-03 07:22

Hvornår er det nu, at man må begynde at køre med pigdæk?

Mvh.
Flemming

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-10-03 07:46

Flemming Hansen wrote:

> Hvornår er det nu, at man må begynde at køre med pigdæk?

Det er tilladt at benytte pigdæk i perioden 16. oktober - 30. april.
Hvis pigdæk benyttes på biler under 3.500 kg totalvægt, skal pigdæk
forefindes på alle hjul

Køretøjer over 3.500 kg totalvægt skal benytte pigdæk parvis på samme
aksel

Det er ikke tilladt at benytte pigkæder (snekæder med pigge, spidse
eller lignende)

(Kilde: Politiets hjemesiden)

Såledesser det ud andre steder i Europa:

http://www.dr.dk/regioner/fyn/ski/daek.shtml

--
Jan W Nielsen

Fra : Flemming Hansen

Dato : 21-10-03 09:10

> Det er tilladt at benytte pigdæk i perioden 16. oktober - 30. april.
> Hvis pigdæk benyttes på biler under 3.500 kg totalvægt, skal pigdæk
> forefindes på alle hjul

Tak for dit svar, så kan jeg jo godt skifte nu, eftersom jeg skal til syn.

Mvh.
Flemming