Fejl i undersøgelser ?
Fra : Thomas H.

Dato : 19-10-03 19:29

Sidder lige og ser Dags Dato, hvor man lige har brugt 10 minutter på, at
forklare hvordan heeeele mediemaskineriet bare kørte, og hvordan politikere
bare hopper ukritisk med på vognen, fordi der var en fejl i den der skide
undersøgelse, om skoleelevers pjækkeri! Jeg kom sgu sådan til at tænke på,
hvor tit vi herinde har siddet og undret os over medierne, f.eks. den der
Lada-test, deres vinter- kontra sommerdæk-test, men også deres evige
undersøgelser lavet af Rådet for større færdselssikkerhed, hvor én mand,
nemlig direktøren for samme, får 2 minutters taletid uden kritiske
spørgsmål, og hvor de derefter får fat i de sædvanlige politikere, der
udtaler at det da er for galt det hele.
Hvor tit følger medierne de historier op, og kommer med undskyldninger hvis
noget ikke er sandt? Jeg har aldrig hørt om det, men mon ikke det er fordi,
at der kun er lobbyisme der taler imod biler, i dette land ?

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : ENN

Dato : 19-10-03 19:38

Hørt - du har foementligt helt ret - i Skatte Danmark er der politik i alt -
politikkerne skal lave afgifter og regler for stort set alt - jeg kan stafig
undre mig over den sodavandsafgift den sidste røde regering indførte og som
gør det er billigere for mig at køre ind på Shell og købe 2 øl end 1
sodavand

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-10-03 03:21

flyt til et andet land hvis du er så utiolfreds med tingenes tilstand her i
dk!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-10-03 07:33

Nikolai R. jensen wrote:

> flyt til et andet land hvis du er så utiolfreds med tingenes tilstand
> her i dk!

???

Man har vel lov til at være uenig med enkelte ting i et samfund, før man
skal "loppe videre"...?

--
Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-10-03 07:58

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message news:3f938187$0$21497$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> ???
>
> Man har vel lov til at være uenig med enkelte ting i et samfund, før man
> skal "loppe videre"...?

Nope!

/Jakob

Fra : claus b. p.

Dato : 20-10-03 09:49

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> wrote in message
> flyt til et andet land hvis du er så utiolfreds med tingenes tilstand her
> dk!

Hvis alle der var trætte af vores skattetryk flyttede til et andet sted, så
blev her godt nok tomt i Danmark. Du er måske en af de ovennævnte
medieludere der lige følte sig ramt?

/Claus

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-10-03 11:09

næh... jeg synes bare at folk har alt for travlt med at brokke sig over det
"høje" skattetryk! vi har det pisse godt her i dk!!!!!!!!!!! men nogen folk
kan man bare ikke gøre tilfredse. find bare en eneste undersøgelse der viser
at en svensker eller en tysker har flere penge end en dansker og jeg skal
smide mig i støvet! for sådan som folk ævler skulle alle tyskere/svneskere
have nul uheld, alle køre i ferrari ikke dø af sygdom og rejse på charter
ferie 10 gange om åretfor alt hvad de har er bedre end i dk..... og nej en
undersøgelse der viser at en dansker der pendler fra de lande til dk gælder
IKKE!

fatter bare gennerelt ikke at folk har så travlt med at brokke sig... måske
de skulle finde et arbejde hvor de kunne tjene penge i stedet for at give
staten skylden for at de ikke tjener nok!

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-03 11:16

Nikolai R. jensen wrote:
[...]

Jeg synes at du skal prøve at læse den række artikler Penge&Privatøkonomi
havde, var det sidste år. Hér tog man en dansk modelfamilie og sammenlignede
med, hvad de ville have til forbrug, hvis de boede i de øvrige europæiske
lande. Gæt hvilket land der var dyrest!!

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-10-03 11:35

og de arbejdede ikke i dk?

men uanset hvad... sverige kalder man for forbuds sverige og tyskland har
vidst nok 10% arbejdsløse.... vi har det knald godt herhjemme men nogen folk

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-03 11:58

Nikolai R. jensen wrote:
:: og de arbejdede ikke i dk?

Nope.

:: men uanset hvad... sverige kalder man for forbuds sverige og
:: tyskland har vidst nok 10% arbejdsløse.... vi har det knald godt
:: herhjemme men nogen folk kan man bare ikke gøre tilfredse!

Forbudssverige? Ja, for 15 år siden holdt den stik. I dag har du flere
forbud i Danmark.
Det kan godt vare at vi har det godt herhjemme - men hvorfor ikke have det
bedre!? Det irriterer f.eks. mig grænseløst at jeg skal betale for en masse
ting, som jeg ikke benytter, eller har noget ud af.

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-10-03 15:11

ha ha nå så du vil ikke betale for andre.... ja ja lad os da få bruger
betaling på ALT!!!! så skal vi se hvor mange penge du så har tilbage...

nej du betal lidt til det hele uden brok som os andre og lad være med at
give staten skylden for at du åbenbart ikke har nok penge!

find dig et bedre job eller lev med det du har istedet for at give alle
andre skylden for din elendighed!

Fra : claus b. p.

Dato : 20-10-03 16:11

> [...]
> give staten skylden for at du åbenbart ikke har nok penge!
>
> find dig et bedre job eller lev med det du har istedet for at give alle

Du har vist misforstået noget, for det er jo dem der tjener mange penge der
har det høje skattetryk. Hvis jeg var avisbud var jeg sikkert meget godt
tilfreds, men når man knokler 60-70 timer om ugen ville det være rart at det
kunne ses på bundlinien. De penge jeg skal købe bil for er beskattet med
67%. Så skal jeg betale 2 gange bilens pris i afgift. Dvs. at hver gang jeg
lægger 100 kr. for en bil skal jeg tjene 900. Prøv du at komme med et eneste
andet land i verden hvor de kan slippe afsted med det? Jeg flytter sku snart
til Jylland! Så kan man da købe det i træpenge.

Nej vi har det ikke slemt i DK. Vi får bare _alt_ for lidt som samfund for
de mange skattekroner. Tænk hvis kvaliteten af sundhedsvæsen, veje, social
omsorg, ulandshjælp, uddannelse, politiarbejde mm. var i kvalitet med den
pris vi betaler for det. Men alle offentlige instanser mener de får for
lidt. Heraf konklusionen, man får ikke et bedre eller mere velfungerende
samfund når skatterne er høje. Kun et mere ineffektivt.

/Claus

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-10-03 16:19

´ha ha jeg er selv en af dem der tjener en del over topskatte grænsen... og
du hører ikke mig brokke mig! jeg kunne bare arbejde lidt mindre så skullle
jeg ikke betale så meget skat... men jeg il gerne tjene lidt ekstra derfor
betaler jeg med glæde til dem der ikke kan tjene lidt ekstra!

så ingen brok herfra over skatten.... og biler... de koster det de koster!
køb den bil du har råd til og ikke den du gerne vil have!

Fra : ENN

Dato : 20-10-03 16:33

Flyt selv Nikolai - du er lidt småtbegavet at høre på - der er ytringsfrihed
her i landet og jeg er af den opfattelse at skatter og afgifter samt den
politiske styring og lovgivning er nået alt for langt i skatte og afgifts
Danmark - min mening er lige så god som din - og om ikke andet er min stemme
lige så meget værd som din - så kan jeg jo ophæve din venstreorienterede
stemme.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 20-10-03 16:49

jamen du stemmer da bare alt det du har lyst til!

men lig lige mærke til at jeg ikke bare brokker mig... jeg (he he) brokker
mig kun over alle de brokhoveder man hele tiden støder på! jeg fatter ikke
at folk ikke bare kan leve livet som det nu er istedet for at brokke sig
over alt hele tiden! de må sgu have et kedeligt liv med alt den de tid de
åbenbart får til at gå med at brokke sig over alt det dårlige de møder på
deres vej!

som jeg ser det så kan man altid finde en masse ting der er meget bedre i
alle mulige andre lande... men spørger man en tysker synes han at det hele
er noget lort og at vi sikkert har det meget bedre i dk. eller svenskerne de
har jo kassen... hvorfor har de så så travlt med at smugle øl til sverige?
de kan jo bare gå ned og betale prisen......

nej vi har det pisse godt her i dk og vi får det sgu nok aldrig bedre end vi
har det nu! vent 30 år så vil i sikkert sige : hold kæft hvor har vi det
ringe nu... nej du i gamle dage for 30 år siden... det var fandme tider!

Fra : claus b. p.

Dato : 25-10-03 01:04

> [...]
> har det nu! vent 30 år så vil i sikkert sige : hold kæft hvor har vi det
> ringe nu... nej du i gamle dage for 30 år siden... det var fandme tider!

Det er da ikke så ringe at være glad og optimistisk. Men nu du selv nævner
det, så har vi det sikkert meget værre om 30 år, ligesom vi havde det bedre
for 30 år siden. Det synes jeg da ikke burde være en naturlov. København er
i dag Europas dyreste sted at bo, ref. nye undersøgelser. 1: Hvorfor skal
Københavnerne så også betale mest i skat, hvis princippest skulle være at de
bredeste skuldre bærer den tungeste byrde? 2: Hvis jeg flyttede til Lolland
kunne jeg leve med samme levestandard på en understøttelse, som jeg i dag må
arbejde 50 timer om ugen for. Hvor er rimeligheden i det?
/Claus

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 25-10-03 04:04

tror du selv på den? du kan spare max et par procent i skat lidt i børnehave
og måske lidt i husleje... enten tjener du langt under mindsteløn... eller
oss kan du ikke regne!

Fra : Peter Weis

Dato : 20-10-03 17:55

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> wrote:

> tilfreds, men når man knokler 60-70 timer om ugen ville det være
rart at det
> kunne ses på bundlinien. De penge jeg skal købe bil for er beskattet
med

En mig bekendt afdelingsleder ville lægge op til lidt særligt, da han
forhandlede løn for nogle år siden med den fremskridtsvenlige
direktør. Så da de kom til hans egen løn, sagde han: "Ja, det kan jo
næsten ikke betale sig ... ?". "Fint!", svarede direktøren, og så var
der ingen lønregulering til afdelingslederen. Tror I at det stadig at
det ikke kunne ses på bundlinien?

mvh
Peter