Anlæg til Citroen Xsara 1,6 1998
Fra : Brian Svendsen

Dato : 18-10-03 17:48

Hej med jer...

Jeg har netop købt en ny/brugt bil - en Citroen Xsara 1,6 fra 1998. Anyway -
der er fjernbetjent anlæg i (dvs. med knapper i rattet til volume osv.) men
selve anlægget er desværre kun med kassettebånd. Jeg vil jo gerne ha' smidt
en CD-afspiller i, men samtidig ønsker jeg at knapperne på rattet skal
virke.

Er der nogen herinde, der har en ide om, hvilke anlæg der kan bruges til den
nævnte model?

Mvh
Brian Svendsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-10-03 20:03

Hej Brian,

"Brian Svendsen" <omalley@SLETsol.dk> wrote in

> [...]
> knapperne på rattet skal virke.
>
> Er der nogen herinde, der har en ide om, hvilke anlæg der kan bruges

Jeg havde en Xsara Weekend 2.0 fra 1999 - der satte jeg en Sony radio i hvor
man så kunne købe en lille boks til, der blev koblet mellem radioen og
kablet til ratbetjeningen - det virkede perfekt. Boksen kostede så godt nok
lige 600 kroner, men det virkede!

Skiftede job - og bil - til en Xsara VTS fra 2002. Den røg der en JVC radio
i (mest fordi jeg ville kunne spille MP3), her har jeg ikke fået
fjernbetjeningen til at virke. JVC leverer godt nok en boks - men den
virkede ikke, og var i øvrigt "tilsluttet" radioen via en lysdiode der
skulle simulere fjernbetjeningen til radioen (og dermed monteres i kabinen
så radioen kan "se" dioden). Der var den løsning jeg havde i den forrige
langt bedre, og virkede perfekt.

** Lars

Fra : Brian Svendsen

Dato : 19-10-03 10:11

Hej Lars, tak for dit svar.

Jeg har læst flere tråde ang. de adaptere, der skulle bruges også til JVC,
Sony m.fl. Ved du hvor en sådan kan købes?

Mvh
Brian Svendsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-10-03 13:49

Hej Brian,

> Jeg har læst flere tråde ang. de adaptere, der skulle bruges også til
> JVC, Sony m.fl. Ved du hvor en sådan kan købes?

Sony adaptoren købte jeg samme sted hvor jeg købte radioen. Jeg mener det
var Tape Connetion - men jeg er altså ikke 100% sikker, der er nogen år
siden efterhånden... Det er normalt ikke i prislisten, men de fleste kan
vist skaffe dem.

** Lars

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 19-10-03 14:02

> "Brian Svendsen" <omalley@SLETsol.dk> wrote in

Hej Brian,

Du kan evt. kontakte http://www.autohifi.dk/
De kan skaffe det! Jeg skulle selv bruge en adaptor til min Xsara (Sony
radio), men der var imidlertid meget lang levering. Det var vist i
restordre! Så nu er det endt med, at jeg har droppet det.

Thomas

Fra : Brian Svendsen

Dato : 20-10-03 06:36

Hej Thomas (og Lars)...

Ved I noget om de adaptorer knytter sig til bilens mærke/årgang eller til de
forskellige anlæg? Tænker på om man køber een adaptor som så virker til de
forskellige anlæg (sony, jvc osv.)?

Mvh
Brian

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 20-10-03 18:36

"Brian Svendsen" <omalley@SLETsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> forskellige anlæg? Tænker på om man køber een adaptor som så virker til de

Hej,

Jeg er temmelig sikker på at der mærkespecifikt, både anlæg og bil. Jeg har
yderligere hørt at der ligeledes kan være forskel fra eksempelvis 99/00
model til en 01 model.

Men som sagt ved Dansk Autohifi meget mere om det!

Mvh.

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-10-03 20:16

Hej Brian,

> Ved I noget om de adaptorer knytter sig til bilens mærke/årgang eller
> til de forskellige anlæg? Tænker på om man køber een adaptor som så
> virker til de forskellige anlæg (sony, jvc osv.)?

Den skal passe både til anlæggets mærke + bilens årgang.

** Lars