Mazda 626 GT '92
Fra : Henrik Høy

Dato : 18-10-03 11:49

Hej.

Jeg har en sådan bil, som ikke har klaret synet pga. rust i fire
inderskærme og et tæret bremserør. Mekanikeren skal have 8-10.000 for at
lave den klar til omsyn.

Der er inden for det sidste år ofret næsten en hel udstødning, 6
bærearme, batteri, generator, og en stabilisatorbolt på bilen.

Ville I skippe bilen, hvis I havde 35.000 at købe en anden vogn for,
eller ville I få den lavet?

Hvis den skal skippes, er den så til skrot, eller tror I det vil bære
muligt at få mere for den som reservedele?

--

Venlig hilsen

Henrik Høy
Fjern filter, hvis du svarer pr email.

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-10-03 12:11

"Henrik Høy" <henrik@antidaasekoedhoey.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærearme, batteri, generator, og en stabilisatorbolt på bilen.
>
> Ville I skippe bilen, hvis I havde 35.000 at købe en anden vogn for,

Er du glad for bilen ?
Hvor længe har du haft den ?
Hvor langt har den gået ?
Ville du have beholdt den hvis *ikke* den var rustet ?

> Hvis den skal skippes, er den så til skrot, eller tror I det vil bære
> muligt at få mere for den som reservedele?

Hvis den skal skrottes får du ca. 800-1000,- for den, det burde ikke
være noget problem at få omkring det dobbelte som
reservedelsbil/genopbygning.

Jeg ville nok beholde den og få den fixet, find evt. en "orange"
pladesmed.

Se på det sådan her :
Slip 8-10k og kør i mindst 2 år mere uden de store udgifter, eller slip
30-35k og gør det samme- bare i (måske) 4 år.
Hvis du vil give 20-25k for at køre i 2 år mere er det da en god
ide........
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Henrik Høy

Dato : 18-10-03 12:21

In article <bmr744$oru6s$1@ID-149180.news.uni-berlin.de>,
brian.sorupXXX@privat.dk says...

[cut]
> Er du glad for bilen ?
Ja bortset fra dens høje benzinforbrug og at jeg syntes at det er lidt
mange reperationer der har været på den.
> Hvor længe har du haft den ?
1 år.

> Hvor langt har den gået ?
285000, dog har motoren kun gået 185000
> Ville du have beholdt den hvis *ikke* den var rustet ?

Formodentligt.

> Hvis den skal skrottes får du ca. 800-1000,- for den, det burde ikke
> være noget problem at få omkring det dobbelte som
> reservedelsbil/genopbygning.

Ok.

> Jeg ville nok beholde den og få den fixet, find evt. en "orange"
> pladesmed.

Det tror jeg ikke jeg har mulighed for.

> Se på det sådan her :
> Slip 8-10k og kør i mindst 2 år mere uden de store udgifter,

Ja hvis jeg kan stole på at der ikke kommer mere, jeg har en ide om at
en bil som er en fem år nyere burde der være færre problemer med.

[cut]

Fra : Jørgen

Dato : 18-10-03 12:36

> Ja hvis jeg kan stole på at der ikke kommer mere, jeg har en ide om at
> en bil som er en fem år nyere burde der være færre problemer med.

Det kan du ikke regne med... jeg har f.eks. en Morris fra '58 den er der
næsten ingen rust i og den kører jeg da næsten i dagligt

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 12:16

> [...]
>

> Der er inden for det sidste år ofret næsten en hel udstødning, 6
> bærearme, batteri, generator, og en stabilisatorbolt på bilen.

Jeg ville bare finde en som kan lave det endnu billigere.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Høy

Dato : 18-10-03 12:28

In article <3f9120dc$0$94866$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> Jeg ville bare finde en som kan lave det endnu billigere.

Det har jeg i princippet også gjort, det første sted jeg kørte den hen,
ville de have 17-20.000 for at lave det.

Fra : SNiP

Dato : 18-10-03 13:43

"Henrik Høy" <henrik@antidaasekoedhoey.dk> wrote in message
> [...]
>

> Der er inden for det sidste år ofret næsten en hel udstødning, 6
> bærearme, batteri, generator, og en stabilisatorbolt på bilen.

6 bærearme? Hvor har du sat de øvrige fast henne af?

> Ville I skippe bilen, hvis I havde 35.000 at købe en anden vogn for,
> eller ville I få den lavet?
>
> Hvis den skal skippes, er den så til skrot, eller tror I det vil bære
> muligt at få mere for den som reservedele?

Hvis motoren er sund og rask, giver jeg gerne 25% mere end skrotpræmien.

Fra : Henrik Høy

Dato : 18-10-03 14:31

In article <bmrcgj$90g$1@sunsite.dk>, snip@snip.dk says...
[cut]
> 6 bærearme? Hvor har du sat de øvrige fast henne af?

Det kan godt være at det ikke hedder bærearme alle sammen, men der er
skiftet 6 "stænger", tre i hver sidde, ved baghjulene. Som i øvrigt var
dyre, jeg mener de kostede omkring 6-800 kr. stykket.

> Hvis motoren er sund og rask, giver jeg gerne 25% mere end skrotpræmien.

Den fejler ikke noget umiddelbart. Det kan være at jeg vender tilbage.

Fra : SNiP

Dato : 18-10-03 15:02

> [...]
> skiftet 6 "stænger", tre i hver sidde, ved baghjulene. Som i øvrigt var
> dyre, jeg mener de kostede omkring 6-800 kr. stykket.

Nåeh, det er nogen andre dimser jo :)

> Den fejler ikke noget umiddelbart. Det kan være at jeg vender tilbage.

Gør endelig det, men altså, nu vil jeg jo ikke være sådan en som udnytter en
situation vel.. Jeg er sikker på du sagtens kan få svejset et par lapper i
de inderskærme billigere, bremserør koster ikke ret mange penge, og så
skulle den snildt få det dejligt med en gang anti rust slim.

/J

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 15:13

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev :

>Jeg er sikker på du sagtens kan få svejset et par lapper i
>de inderskærme billigere

Det er da måske muligt - men uden at have set tingene, er det nok ret
fjoget at udtale sig *så* skråsikkert ....

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : SNiP

Dato : 18-10-03 19:24

<jan@stevns.net> wrote in message

> Det er da måske muligt - men uden at have set tingene, er det nok ret
> fjoget at udtale sig *så* skråsikkert ....

Ja måske, men det skal da godt nok være grelt, for at koste SÅ meget, hvis
det er lavet i måneskinnet af en mand som måske ikke lige er født grådig.

/J

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 19:38

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev :

>Ja måske, men det skal da godt nok være grelt, for at koste SÅ meget, hvis
>det er lavet i måneskinnet af en mand som måske ikke lige er født grådig.

Nu skrev han at mekanikeren skulle have et sted mellem 8-10k for at
lave dne klar til syn - inclusive bremserør (bremser?) - så det lyder
nu ikke specielt grådigt......

At være nærig er ok, men man må godt beholde en snert realisme ;)

Fra : SNiP

Dato : 18-10-03 21:11

> Nu skrev han at mekanikeren skulle have et sted mellem 8-10k for at
> lave dne klar til syn - inclusive bremserør (bremser?) - så det lyder
> nu ikke specielt grådigt......

Ja det er nok rigtigt nok.
> At være nærig er ok, men man må godt beholde en snert realisme ;)
Se dét er aldrig noget jeg har været speciel god til. :)

Mr. Høy! Måske du skulle aflægge mig et visit med din 626 GT, så kan jeg med
egne øjne beskue skadens omfang og give dig et tilbud på en evt. reperation
på mesters værksted. (Eller øjeblikkeligt beslaglægge din motor, *gnæk*
*gnæk*)
/J

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-03 22:43

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev :

>Ja det er nok rigtigt nok.

Nemlig - og hvis skattefar (og momsen) skal betales, er der pludseligt
ikke ret meget tilbage til at få lavet reelt arbejde for.....

>Se dét er aldrig noget jeg har været speciel god til. :)

Den skæbne deler du nok med mange andre.

mht. at være realist, fik jeg selv en på tænkeren da Sofie (min ene
Rekord) skulle kigges klar til syn igen - sidste gange den blev
synet, havde jeg lige skiftet tårne foran, og forskærmsfæster, men
længere inde mod torpedopladen fandt jeg et lille hul.

Da vi gik endnu kraftigere til vaflerne viste det sig at hele
A-stolpen stort set var væk - den og så bunden under sæderne var nok
til at Sofie blev til et keder_sig_om_vinteren projekt istedet for at
blive synet nu

Man kan eddermug...... blive noget overrasket.

http://www.dkfritidbil.dk/foto/sofie/sofie.htm

Realist : Ja, men jeg savner sgu' at trille en tur i den.

Fra : Henrik Høy

Dato : 19-10-03 00:07

In article <bms6o6$9p0$1@sunsite.dk>, snip@snip.dk says...
[cut]
> [...]
> på mesters værksted. (Eller øjeblikkeligt beslaglægge din motor, *gnæk*

Hvor i verden holder du til.

Fra : Henrik Høy

Dato : 19-10-03 00:05

In article <bms0gq$5tn$1@sunsite.dk>, snip@snip.dk says...
> <jan@stevns.net> wrote in message

Jeg er bange for at det ikke bare er et par lapper, da noget af det som
skulle laves, er noget som ikke er blevet lavet godt nok ved en
tidligere lejlighed.

> Ja måske, men det skal da godt nok være grelt, for at koste SÅ meget, hvis
> det er lavet i måneskinnet af en mand som måske ikke lige er født grådig.

Den første mekaniker, som den var ved, mente han skulle bruge 30-40
timer på den. Det kan jeg så regne ud at mekaniker nr to ikke mener er
nødvendigt da, han kun skulle have det ½ for at lave det.

Fra : alexbo

Dato : 19-10-03 08:57

"Henrik Høy" skrev

> Den første mekaniker, som den var ved, mente han skulle bruge 30-40
> timer på den. Det kan jeg så regne ud at mekaniker nr to ikke mener er
> nødvendigt da, han kun skulle have det ½ for at lave det.

En dag pr. inderskærm lyder rimeligt nok, men det er også sansynligt at det
kan laves på under det halve.
Det er kun et spørgsmål om man vælger en langtidsløsning, eller en
lappeløsning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Staudt

Dato : 20-10-03 14:24

Hej
Hvad er det for en bil.(323,626,osv)
Der er muligt at jeg vil gi en god pris for bilen, men jeg er nød til at
vide hvad det er for en model.

Carsten.
BMW 525i fra 88
BMW 525ia fra 90
BMW køre bare.

Fra : Carsten Staudt

Dato : 20-10-03 14:30

SORRY jeg læste ikke emnet, så jeg fandt ud af at det var en 626

Fra : KubikH

Dato : 18-10-03 13:51

> [...]
>
> Hvis den skal skippes, er den så til skrot, eller tror I det vil bære
> muligt at få mere for den som reservedele?

Helt ærligt:
Lav den, og giv den en god gang tectyl
Så har du helt sikkert en god og billig bil de næste 4 - 6 år
Du har jo allerede brugt en formue på bærearme mm.

Den med at en nyere bil, er bedre og mindre omkostningskrævende : GLEM det

Det er som kartofler og pærer ... der er ikke 2 der er ens.

Mvh
Niels
Niels