Sidste lørdage klaphat nr. 1 & 2
Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 17-10-03 07:57

Sidder og griner lidt af ugens uddelinger af hatte da jeg kommer til at
tænke på i lørdags
Motorvej fra Roskilde til Købstaden, har lidt travlt da jeg skal nå
Tycho Brahe Planetarium kl. 19:00 og "kun" har 30 min. til Afh. af
bil-letterne.

Jeg kører forbi sidste tilkørsel fra Roskilde og ser at der lidt længere
fremme køres i kø med 7 biler i venstre vognbane og 0 i højre.
Ligger mig pænt bag sidste bil med ca. 70 km/t, stadig i højre side da
man jo overholder reglerne. Efter Fløng får vi endnu en vognbane at
flette ind i til højre, men stadig køres der i kø helt overe i venstre.
Nu bliver jeg sgu da lidt nysgerrig, hvad fanden er der gang i??? 2-3
chaufførerne er i mellemtiden gået kold og har taget den indenom da
deres billetter sikkert skal hentes før mine, men der er også kommet 3-4
nye med i køen i venstre.

Jeg sniger mig stille og roligt frem helt ude i 1. vognbane, da jeg
kommer frem til klaphatten og opdager til min skræk at en ældre (gammel
idiot) mand sidder i sin rustne, matrøde Golf ? fra 1974 og gnider
briller med forruden mens kranen sidder og vifter med arme, ben og
hendes flotte nye blå/hvide hår. Der er pt. ingen der tør at tage turen
ind i 2. vognbane...
Jeg trækker ud i 2. vognbane, ligger mig klods op af ham, dytter og
vifter med mit grønne hår og røde ansigt for at få ham til at smutte en
tur ind til højre. Sådan kører vi alle de næste 2-3 minutter uden den
mindste reaktion fra hverken ham eller kranen. Jeg kan se at den stakkel
der kører lige bag ved klaphatten er i gang med at teste både langt lys
og horn, men selv med 2 efter min overbevisning ret kraftige signaler
fra andre har absolut ingen virkning.

OK, nu er jeg sgu ved at være lidt pist off, manden virker absolut som
en fisk i en blænder. Han aner ikke hvor han er, hvad han laver der,
hvorfor han er der og hvad der kan ske hvis der er nogle der trykker på
knappen.

Jeg knalder til den, kører ind foran ham med katastrofeblinket på,
sænker hastigheden forsigtigt (så jeg ikke får brilleaftryk på
bagsmækken), kommer ned på 55-60 km/t stikker armen ud af vinduet og
prøver at vifte ham ind til højre. Der sker så noget jeg måske ikke
havde forventet, men noget er jo som bekendt altid bedere end intet. Han
trækker ind i 2. vognbane og lader de efterhånden rigtig mange andre
bilister komme frem. Jeg kører friskt frem, smutter ind i højre vognbane
og ligger mig til at kigge lidt på hvad hulen han nu vil gøre. Jeps...
Han trækker straks efter at alle andre er kørt forbi, ud i yderste
venstre vognbane igen (vi har 4 stykker at vælge imellem nu!!!!)

Desværre deler vejen sig i Taastrup mod Ballerup og Købstaden nu, jeg
skal den vej og han den anden

Jeg fik mine billetter selv om vi kom lidt for sent, men er ret sikker
på at jeg havde forsøgt at stoppe ham hvis han skulle samme vej som os.
Den mand skulle klart indstilles til en offentlig klaphat på hans læges
hjemmeside. Lægen er nemlig klaphat nummer 2. Hvordan i hulen kan en
mand som denne få lov til at beholde et kørekort når han absolut intet
aner omkring det at køre i skrammelkasse????? Hvordan i hulen kan en
læge sige god for en mand, som sikkert har haft det som om han kørte i
tåge med 5 meters sigtbarhed?????

Tja... Har tænkt lidt over tingene efterfølgende, og næste gang så
bryder jeg loven endnu mere ved at ringe til de kære 112 selv om jeg
ikke har håndfri eller andre fine finurligheder bygget ind i min dejlige
røde bil.

//Beach

Fra : Peter G C

Dato : 17-10-03 08:12

"Allan Beach Jensen" <admin@freestyle.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

God fortælling - lidt skræmmende.

> [...]
> aner omkring det at køre i skrammelkasse????? Hvordan i hulen kan en
> læge sige god for en mand, som sikkert har haft det som om han kørte i

Lægen skal jo kun vurdere mandens helbred - i videste forstand. Ikke
kørefærdighederne.

/Peter