Erfaringer med Armor All bilplejemidler?
Fra : Mikkel J

Dato : 16-10-03 18:29

Er der nogle der har erfaringer med Armor All bilplejemidler?

Jeg tænker på deres vinyl renser/bekytter på spray og deres rense/beskytte
servietter samt deres spray til sæder og tæpper?

Ellers nogle som kan anbefale nogen bestemte vinyl rensere/beskyttere til
instrumentbordet og sæde/tæppe rens/beskyttere, som ikke lugter af citrus?

Fra : Olesen

Dato : 16-10-03 19:17

"Mikkel J" <ikke@oplyst.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har erfaringer med Armor All bilplejemidler?

Ja, blank vinyl make up gør et pænt arbejde og får
det virkelig til at glinse, men en kraftig byge, og effekten
er synlig minimeret.

Ku' godt tænke mig de lavede formlen lidt
mere vejrbestandig.

Folk i gruppen laver sågar deres egen 'make-up'.

Hør blot hvad folk har lavet:

Fra : Mikkel J

Dato : 16-10-03 19:26

> [...]
> det virkelig til at glinse, men en kraftig byge, og effekten
> er synlig minimeret.
>
> Ku' godt tænke mig de lavede formlen lidt

Ok - det er så lige meget for mig, da det er til indvendig jeg skal bruge
den, da alt er indfarvet udvendigt på min bil!

Fra : Olesen

Dato : 16-10-03 19:32

> Ok - det er så lige meget for mig, da det er til indvendig jeg skal bruge
> den, da alt er indfarvet udvendigt på min bil!

Indvendigt er den blanke for blank, gir' genskind i instr. brædtet/vinduet.
Må ikke bruges på pedaler + ret, da midlet er ganske glat.

Prøv den matte i stedet.
Indvendig er kvaliteten ikke så afgørende
som den udvendige, da de indvortes typer
ikke udsættes for 'slid' på samme måde.

Fra : Mikkel J

Dato : 16-10-03 20:00

> [...]
>
> Prøv den matte i stedet.
> Indvendig er kvaliteten ikke så afgørende
> som den udvendige, da de indvortes typer

Ok - det var nu også den matte jeg ville gå efter, så man får mindst mulig
plastic effekt!

Jeg går også efter lugten. Det må gerne dufte lidt frisk (ny bils lugten),
men hverken af citrus eller blomster!

Konsistensen af dette Armor All vinylfrisker syntes jeg minder om Ajax
Universalrengøring, altså konsistens som vand med lidt tilsætning i... Den
vinylfrisker jeg ellers har prøvet (Basta) er på en rigtig spray men i en
mere olieret konsistens.

Hvad med sæderens? Nogen erfaringer med nogle med god duft?

Fra : Olesen

Dato : 16-10-03 20:29

> [...]
> plastic effekt!

> Jeg går også efter lugten. Det må gerne dufte lidt frisk (ny bils lugten),

Armor All dufter af kold kylling på en go' dag,
men absolut IKKE af det du efterlyser.

> [...]
> vinylfrisker jeg ellers har prøvet (Basta) er på en rigtig spray men i en

Okay. Basta er ellers mere 'show' end go' efter min mening,
men til indvendig brug er det måske helt okay.
Synes ellers det fordamper for hurtigt...

> Hvad med sæderens? Nogen erfaringer med nogle med god duft?

Nixen bixen.
Et sundt sæde skal ikke plejes (stofsæder).
Er de grimme, eller bare nussede, så er det en god idê
at leje en tæpperenser på byggecentret og gi' dem
en ordentlig omgang (hvis de kan tåle det (elsæder)).

Efterflg. skal man blot lette bagen, hvis endelig man skal
slå en vind.....altså en prut...

Fra : Mikkel J

Dato : 16-10-03 19:46