Sprit og medicin-kørsel
Fra : Tom

Dato : 16-10-03 09:00

Halløj

Jeg har tænkt meget over det med straks at ringe til politiet osv. når man
har mistanke om spritbilister og folk der kører stærkt påvirket af medicin.
Har i årevis læst her om hvad man gør her i gruppen i sådanne situationer.

Men når jeg så er vidne til det i virkeligheden så har jeg oplevet utallige
gange at selv åbenlyse "vidner" (folk som ved det) ikke griber ind ved
spritkørsel og folk der er påvirket af smertestillende medicin. Jeg kender
utallige mennesker som IKKE griber ind når det drejer sig om pårørende og
bekendte der kører i denne tilstand.

Hånden på hjertet så kender jeg 3 gange så mange som lukker øjnene som nogen
der vil gøre noget......Selv om det er svært at indrømme, så nægter jeg at
tro at det kun er i min venne, bekendte, arbejds, forenings-omgangskreds det
er sådan.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-03 09:29

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kender
> utallige mennesker som IKKE griber ind når det drejer sig om pårørende og
> bekendte der kører i denne tilstand.

Og det er sørgeligt.

Jeg synes at det er endnu mere sørgeligt, at politiet er næsten ligeglade.
Sidste sommer stoppede jeg en bekendte fra at kører beruset hjem fra
Jyllandsringen lørdag aften.
Jeg tog hans nøgler, men da han begyndte at blive truende fik han dem igen.
Jeg sagde til ham, at hvis han gik ned mod hans bil for at køre hjem ville jeg
ringe efter politiet. Han gik ned mod den, jeg ringede, og de ville blot vide,
hans navn og hvor han boede...

Dvs. at hvis han først var nået hjem, ville de nok kigge fordi og forhører
sig. Men grunden til at jeg stoppede ham, var frygten for at det skulle gå
galt på vejen fra Silkeborg til Århus - hvis han først var nået hjem uden
skader på ham eller andre, er jeg ligeglad.
Det endte med, at vi kørte ham hjem...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : .J.S...

Dato : 16-10-03 11:17

"Morten Fruergaard" <mit fornavn@mit efternavn.com> wrote in message

> Jeg synes at det er endnu mere sørgeligt, at politiet er næsten ligeglade.

Det er de nu heller ikke, hvis man lytter på deres radio kan man høre at de
ret ofte kører efter en mulig 53'er som det hedder.
Men de har jo ikke ubegrænsede resourcer så måske de ikke havde en ledig
vogn på det tidspunkt.

mvh/JS