Frost og vinduer, igen :-(
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 15-10-03 08:35

Så er det galt igen.

Nattefrosten er over os, og i vores land er det meget mere legalt at køre
afsted med 5*10cm udsyn end det er at køre med 0,6promille i blodet eller
60km/t i byen.

Er det ikke fantastiskt at se nogle at de gamle _torskpander_(gamle
torskpander indbefatter også hende den smækre 24årig overfor!) der skriger
op om at "de unge kører uansvarligt" og når det så bliver vinter bakker vi
lige vores bogerlige escort ud på vejen(uden at fjerne så meget som et gram
rimfrost) og tuller ligeså stille afsted derud af.

Personligt har jeg mere kontrol over mit køretøj med en _ordenlig_ blæser
på, eller med +100% for stærkt end når jeg kigger ud gennen et frimærke.

Spørgsmål til folket:

Hvad er værst:
1. køre en sniger hjem der liger liger over den kriminelle grænse?
2. køre 100% for stærkt i byen?
3. Køre bil, selvom jeg er blind?
4.Køre afsted derudaf uden at gide lave mere fritudsyn end 5*10cm?

Hvorfor er det egentligt at vi sætter de ældre til synskontrol osv for at
sikre trafikken når alle de midaldrende(jeg har lige set 8!!) kører rundt
_UDEN_ at kunne se en døjt. Løber LilleLise over vejen...nåja, så er det
altså bare synd for LilleLises forældre.Især hvis de ser det!

Bemærk iøvrigt at sidstnævnte(pkt 4) rent faktisk giver den mindste
straf......i mange tilfælde kun en påtale. IMO burde den forseelse indikere
svær demens og væk med pappet på stedet. De er ikke et HAK bedre end de
idioter der drikker 15bajere,6snapse og 4 gammeldanske og så lige triller
bilen hjem. De kan da i det mindste SE noget.

Nå....jeg fik lidt luft og det er vel ok. Tankevækkende alligevel.
Begynder måske at forstå hvorfor min parkerede bil er blevet påkørt 4 gange
på et år(!!), og det vel at mærke uden at ramme anhængertrækket.Højre og
venstre hjørne, og præcis på begge sider af anhængertrækket. Måske fordi
folk ikke kan se noget?

Og så er det ulovligt at sætte tonede ruder i en bil? Hvad forskel skulle
det dog gøre??

Henrik

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-10-03 08:41

Henrik Mortensen wrote:
> [...]
> afsted med 5*10cm udsyn end det er at køre med 0,6promille i blodet eller

Så vidt jeg husker blev en kvinde frakendt kortet for at køre med kun et kikhul
i frosten.

Jeg er blevet stoppet for ikke at have tændt bagrudevarmeren dog uden andre
represalier end en venlig formaning.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-03 09:14

> Nattefrosten er over os, og i vores land er det meget mere legalt at køre
> afsted med 5*10cm udsyn end det er at køre med 0,6promille i blodet eller
> 60km/t i byen.

Siden hvornår?

> [...]
gram
> rimfrost) og tuller ligeså stille afsted derud af.

Lad den "rene" kaste den første sten.
min frue gider vist heller ikke rengøre sideruderne i sin Yaris, jeg
brokkede mig sidst hun skulle køre, over at hun kun rensede forruden.

> Personligt har jeg mere kontrol over mit køretøj med en _ordenlig_ blæser
> på, eller med +100% for stærkt end når jeg kigger ud gennen et frimærke.

godt man har varmetråde i forruden på sin mondeo (og aircon)

> [...]
> 2. køre 100% for stærkt i byen?
> 3. Køre bil, selvom jeg er blind?
> 4.Køre afsted derudaf uden at gide lave mere fritudsyn end 5*10cm?

Det er vel lige slemt.

> [...]
> _UDEN_ at kunne se en døjt. Løber LilleLise over vejen...nåja, så er det
> altså bare synd for LilleLises forældre.Især hvis de ser det!

Hmm, hvis folk også skulle til en "hjernekontrol" så var der nok en del som
ville få kørselsforbud.

> [...]
> idioter der drikker 15bajere,6snapse og 4 gammeldanske og så lige triller
> bilen hjem. De kan da i det mindste SE noget.

Men straffen er nok ikke så hård som ved spritbilister

> [...]
> på et år(!!), og det vel at mærke uden at ramme anhængertrækket.Højre og
> venstre hjørne, og præcis på begge sider af anhængertrækket. Måske fordi

Nå det er derfor at der ikke er så meget rust i din traktor

> Og så er det ulovligt at sætte tonede ruder i en bil? Hvad forskel skulle
> det dog gøre??

farven

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 09:19

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> gram
>
> Lad den "rene" kaste den første sten.
> min frue gider vist heller ikke rengøre sideruderne i sin Yaris, jeg
> brokkede mig sidst hun skulle køre, over at hun kun rensede forruden.

Jeg skaber ALTID alle ruder, det tager ikke ret lang tid set i forhold til
fordelen.

> godt man har varmetråde i forruden på sin mondeo (og aircon)

Virker din aircon når det er så koldt ?
Min gør ikke.

> Det er vel lige slemt.

Enig.

> Hmm, hvis folk også skulle til en "hjernekontrol" så var der nok en del
som
> ville få kørselsforbud.

LOL.

> indikere

Lyserøde elefanter og lign. ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 15-10-03 09:30

> Nå det er derfor at der ikke er så meget rust i din traktor

Nej der kommer NETOP rust fordi folk tilsyneladende ser det som deres
fornemste opgave at påkøre min kære vogn
Jeg har nu to seriøse rustpletter fordi malingen blev revet af ved
kofangerens befæstelsespunkter i skærmkanten. Ikke andet at gøre end at
pille rustskallen af og give det en gang rustbeskyttelseolie. Ikke kønt, men
næsten gratis

Henrik

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-10-03 09:41

Henrik Mortensen wrote:

> Så er det galt igen.
>
> Nattefrosten er over os

....snip en hel masse rigtige ting...

....holdt engang for rødt og så en kvinde i en tiliset bil dreje om
hjørnet og køre ind i siden på en cyklist, der var på vej over - det tog
et nanosekund fra hun ramte, til cyklen med fører lå fladt ned...fuck...

....skal jeg gøre det godt, når jeg skal ud at køre, hælder jeg mere
eller mindre varmt vand over ruder og spejle...

....godt, at du tar temaet op...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-10-03 10:20

Hans Paulin wrote:

> [...]
>
> ...skal jeg gøre det godt, når jeg skal ud at køre, hælder jeg mere
> eller mindre varmt vand over ruder og spejle...

Jeg lægger 2x1.5L varmt vand fra hanen op i forruden 30 time før jeg kører, så
er ruden lun og frosten lige til at ta' af med viskerne. En bonus er at man
ikke ridser forruden mere end godt er.
Jeg tør ikke kaste vand direkte på en limet forrude.
Spejlene er der varme i.

Jeg har overvejet at prøve tricket med sulfo på indersiden.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-10-03 10:30

Roberto Saldo wrote:

> Jeg lægger 2x1.5L varmt vand fra hanen op i forruden 30 time før jeg
> kører,

....det når vel at fryse igen, hva?

> så er ruden lun og frosten lige til at ta' af med viskerne. En
> bonus er at man ikke ridser forruden mere end godt er.
> Jeg tør ikke kaste vand direkte på en limet forrude.

....har nu ikke haft probs med dét nogensinde...

> Spejlene er der varme i.

....tar bare et stykke tid før det virker...

> Jeg har overvejet at prøve tricket med sulfo på indersiden.

....er vist mest mod dug - hos mig har det aldrig virket...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-10-03 10:47

Hans Paulin wrote:

> ...det når vel at fryse igen, hva?

Du ser da osse alt! Begyndte med 30 minutter og endte med en halv time.
Må ha' kaffe og kulhydrater, hjerne kører ikke på alle propper.

> ...har nu ikke haft probs med dét nogensinde...

Jeg vil ikke være skræmmeeksempel for andre - ikke mere end jeg allerede er i
hvert fald ...

> ...tar bare et stykke tid før det virker...

Det er ikke så galt endnu.

> ...er vist mest mod dug - hos mig har det aldrig virket...

Så ser jeg ingen grund til at svine ruden til.
De kloge siger at en ren rude dugger ikke.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-10-03 10:54

Roberto Saldo wrote:

> Du ser da osse alt!

....he he

> Begyndte med 30 minutter og endte med en halv
> time.
> Må ha' kaffe og kulhydrater, hjerne kører ikke på alle propper.

LOL

> Jeg vil ikke være skræmmeeksempel for andre - ikke mere end jeg
> allerede er i hvert fald ...

....*jeg* har ingen hæmninger i dén retning...

....kan man ikke bruges til andet, kan man da altid bruges som dårligt
eksempel...

> De kloge siger at en ren rude dugger ikke.

....har endnu ikke haft en bil med en ren rude i...
Hans

Fra : Christabel & Anders

Dato : 15-10-03 11:46

Man kan jo også fjerne isen og KULDEN i bilen, på den måske lidt miljø
mæssige forkerte måde! Starte motoren gå ind og få sin morgen kaffe m.m. i
mens tøer motoren ruderne op og måske når kabinen at blive lidt lun! Denne
metode brugte jeg indtil at jeg fik mig en DEJLIG lun garage til vognen!

Anders

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-11-03 18:11

On Wed, 15 Oct 2003 12:46:09 +0200, "Christabel & Anders"
<kaa@sprit.dk> wrote:

>Man kan jo også fjerne isen og KULDEN i bilen, på den måske lidt miljø
>mæssige forkerte måde! Starte motoren gå ind og få sin morgen kaffe m.m. i
>mens tøer motoren ruderne op og måske når kabinen at blive lidt lun!

Eller man kan gøre som en "multikunstner" fra min gamle arbejdsplads
pejede at gøre: Han havde et arrangement "mellem" for- og bagsæder
således, at en 220 V varmeblæser kunne placeres midt i bilen (st. car)

Denne varmeblæser var tilsluttet et tænd/slukur, som pr. automatik
tændte varmeblæseren om morgenen tids nok til, at bilen blev afiset og
opvarmet.

Arrangement kørte vældigt indtil en morgen, hvor hans nabo ringede ham
for at minde ham om den bilbrand, der pt. foregik i indkørslen.
Varmeblæseren var nemlig fladet ned i sædet, viste det sig.....

/Mogens

Fra : Reino Andersen

Dato : 15-10-03 11:38

Henrik Mortensen skrev:

> Nattefrosten er over os, og i vores land er det meget mere legalt at køre
> afsted med 5*10cm udsyn end det er at køre med 0,6promille i blodet eller
> 60km/t i byen.

Det er ikke korrekt.

At køre med et udsyn på 5x10 cm vil give en bøde samt en betinget
frakendelse af kørekortet.

Kørsel med 0,6 promille eller med 60 km/t i byen vil kun give en bøde.

--
Reino

Fra : Thomas H.

Dato : 15-10-03 12:02

"Henrik Mortensen" <dsl65684@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gram
> rimfrost) og tuller ligeså stille afsted derud af.

Ja og de har samtidig fordelen af, at fotofælderne ikke kan sende billedet,
fordi man ikke kan identificere føreren

> [...]
> 2. køre 100% for stærkt i byen?
> 3. Køre bil, selvom jeg er blind?
> 4.Køre afsted derudaf uden at gide lave mere fritudsyn end 5*10cm?

100% for hurtigt i byzone, kan modsat de andre være en velovervejet, og
kontroleret..

> Og så er det ulovligt at sætte tonede ruder i en bil? Hvad forskel skulle
> det dog gøre??

Ja men kun hvis bilen har hvide nummerplader på, gad vide om samme regel
gælder mht. rimfrost?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 12:20

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> "Henrik Mortensen" <dsl65684@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 100% for hurtigt i byzone, kan modsat de andre være en velovervejet, og
> kontroleret..

Nu driver du vist den med at køre efter forholdene for langt ud. Selv hvor
der er 40 km/t grænse er 80 km/t da alt alt for meget.

Fra : Thomas H.

Dato : 15-10-03 12:44

>du vist den med at køre efter forholdene for langt ud.

Hvorfor? Prøv at spørg de tusindvis af unge, der hver weekend fyrer den af i
øde industrikvarterer! En øde 4-sporet vej om natten i Albertslund, kan man
også sagtens komme over 100, og stadig have fuld kontrol over ens
handlinger. Det er bare det jeg mener med, at der er stor forskel.

Selv hvor
> der er 40 km/t grænse er 80 km/t da alt alt for meget.

Som regel ja, men det er også en undtagelse, det er 50-grænsen ikke, den
skal bare gælde over millioner af meter asfalt under alle forhold

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 12:51

> [...]
> også sagtens komme over 100, og stadig have fuld kontrol over ens
> handlinger. Det er bare det jeg mener med, at der er stor forskel.

Med fulde tilskuere 1-2 m fra uden sikkerhedshegn ?
Uforsvarligt.

> Selv hvor
>
> Som regel ja, men det er også en undtagelse, det er 50-grænsen ikke, den
> skal bare gælde over millioner af meter asfalt under alle forhold

Vi er helt enige om at man sagtens kan lave bedre inddelinger, men så er
holdningen om at 100% overskridelse kan være forsvarlig ikke forsvarlig med
mindre man måske laver steder hvor der er 10 km/t eller 20 km/t grænser.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-10-03 09:16

> [...]
> 2. køre 100% for stærkt i byen?
> 3. Køre bil, selvom jeg er blind?
> 4.Køre afsted derudaf uden at gide lave mere fritudsyn end 5*10cm?

3, 4, 2, 1.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mikael L

Dato : 15-10-03 23:27

> [...]
> afsted med 5*10cm udsyn end det er at køre med 0,6promille i blodet eller

Jeg blev selv en anelse sur sidste vinter, da jeg fandt ud af at den gamle
ikke gad skrabe is af ruderne (han skulle jo ikke så langt) han bliver
stoppet af politiet som ikke ligefrem roser hans tilisede ruder, men han
slipper for en bøde.
Jeg har fortalt ham at han burde ha været op til en ny køreprøve.
hans forsvar. "jeg skulle jo ikke så langt, der er jo kun 5 km. hjem og det
går ligeud det meste af vejen" der har været en større diskussion i
famillien og han har erkendt at det ikke var smart og han gør det ikke mere.
Men jeg har dog aldrig ønsket hammeren falde over et familliemedlem før jeg
hørte om dette.

Jo jeg har selv tit for meget fart på, jeg kan sætte farten ned når jeg
synes det er nødvendigt, men hvis jeg ikke kan se ud af mine ruder, kan jeg
ikke bare sige "nu vil jeg gerne se"

Mikael