Registreringsafgift på specifik bil, passa~
Fra : TJ

Dato : 14-10-03 19:09

Hej Gruppe,

Situation er, at jeg har fået tilbudt en firmabil maks. 250.000 kroner
og jeg er dødeligt forelsket i denne bil.
http://makeashorterlink.com/?N1AA12536

Jeg har været gennem utallige sider og denne gruppe flere gange, og har også
fundet en masse guidelines for hvor meget det kommer til at koste i
registringsafgift.
(Det skal bemærkes, at T.krath har været meget behjælpelig per mail)

De input jeg har fået er
- Told skat, 66% af tilsvarende i DK
- importør 63% af tilsvarende i DK
- købsprisen i DE plus ca. 3-5000 Euro som afgiftspligtig værdi

Så jeg har et godt billede af reg.afgift.
Men det jeg kommer frem til er mellem 258.000 og 290.000 kroner. Forskellen
fra 250 til 258 t.kr kan jeg finde af egen lomme. Men en forskel på 40.000 -
så knækker filmen

Så er der nogen der kan give mig et mere præcist tal på
registreringsafgiften???

Alle "julenumre" for at registreringsafgiften ned modtages med kyshånd

mvh TJ

Lidt diverse links

tilsvarende men uden automatgear
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=625500028

4 motion men uden læder
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=234400518

Fra : Henning

Dato : 14-10-03 20:19

On Tue, 14 Oct 2003 20:08:41 +0200, "TJ"
<junggreengaavaekspammer@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Gruppe,
>
>Situation er, at jeg har fået tilbudt en firmabil maks. 250.000 kroner
>og jeg er dødeligt forelsket i denne bil.
>http://makeashorterlink.com/?N1AA12536

Bilen er halvgammel, dvs. mere end 3 år. Har det nogen betydning for
købet?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : TJ

Dato : 14-10-03 20:22

Henning wrote:
> On Tue, 14 Oct 2003 20:08:41 +0200, "TJ"
> Bilen er halvgammel, dvs. mere end 3 år. Har det nogen betydning for
> købet?
Hej Henning,
Nej, hvis jeg forstår spørgsmålet rigtigt, så er jeg "ligeglad" og firmaet
har accepteret den ældre bil
mvh Thomas

Fra : Henning

Dato : 14-10-03 20:27

On Tue, 14 Oct 2003 21:21:30 +0200, "TJ"
<junggreengaavaekspammer@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Henning,
>Nej, hvis jeg forstår spørgsmålet rigtigt, så er jeg "ligeglad" og firmaet
>har accepteret den ældre bil

Det jeg tænkte på var, at beskatningen er lavere end en ny bil, men
det har selvfølgelig ikke noget med din arbejdsgiver at gøre.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : TJ

Dato : 14-10-03 20:31

Henning wrote:
> Det jeg tænkte på var, at beskatningen er lavere end en ny bil, men
> det har selvfølgelig ikke noget med din arbejdsgiver at gøre.
ahh, nu er jeg med, beskatningen er lavere for mig ja, men problemet er
registreringafgiften
hvad koster bilen på gaden i DK??? det kan jeg ikke regne ud
mvh TJ

Fra : Jasper Norman

Dato : 15-10-03 01:26

Dit problem er du ikke har en chance for vide det! En tommelfingerregel
siger rigtigt nok, at T&S pålægger ca. 66% i afgift. MEN (der er altid et
MEN Hvis lakken er "for" pæn pålægges der ekstra, Hvis der er
ekstraudstyr pålægges der ekstra, Hvis den har kørt et unormalt lavt antal
km i forhold til årgang, pålægges der ekstra. Hvis og Hvis min røv er spids
(som vi siger i nordjyllan), er der mange af De er desværre ikke sådan at
løbe om hjørner med, ovre hos T&S. Dvs. at du ikke har nogen som helst
garanti for, at den "forventede" afgift holder. Du har altid mulighed for at
ringe til T&S og forhøre dig om den forventede pris, men før bilen har været
gennemsynet af de "sagkyndige" véd du faktisk intet. Du har dog altid
mulighed for at klage. Dvs. at du bagefter har mulighed for at påpege div.
ridser i lakken, brændemærker i sæder mmm. som grund for, at du mener at
afgiften bør være mindre. Men i bund og grund er det et spil i lotteriet.
Jeg har selv været i den situation, hvor jeg takkede nej til at importere en
bil, pga. usikkerheden. Men hvis det som i dit tilfælde drejer sig om, at du
kan, og vil, æde en ekstra afgift på 8-10.000,- er sagen en anden, Men husk
på at det let kan løbe op i 20.000,- da en ekstra lækker radio/navigation
også pålægges 66% ekstra.

Hip Hip for det danske afgiftssystem

/Jasper

Fra : Sonil

Dato : 15-10-03 19:22

Hej TJ,

Kan du ikke lige ringe til mig igen ?
Mig fra den blå avis med en kabine, hvor vi diskuterede airbags mv.