Sindsyge svenskere !
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-10-03 18:33

Jeg var lige en tur i Tyskland i dag, og på Lolland er der et stykke vej,
hvor der ikke er motorvej (ved Guldborgsund tunnelen).
Lige efter at motorvejen går over i en motortrafikvej, er der dobbelte
optrukne linier på kørebanen over et lille stykke (måske en km eller
lignende).
Jeg kørte ca. 100 km/t (max tilladt er 90 km/t), og bagfra kom 2 svenske
kassevogne (en Vito + en Sprinter), som ikke havde tid til at vente på at
der blev overhaling tilladt igen.
Begge 2 kom uden om mig med hvad jeg vil skyde til ca. 130 - 140 km/t, ud
over de dobbelte linier.
Ca. 500 meter foran mig, kører en anden personbil, og da de 2 "racerkørere"
når hen til den, er der stiplede linier igen, og der må overhales igen.
Dette tager svenskerne åbenbart som et signal til at de bare kan trække ud,
med det resultat at de biler der kom i modgående retning måtte en tur ud i
rabatten efter en hård opbremsning.
Begge kassevognene trak bare over i modsat side, og begyndte overhalingen,
selvom det var tydeligt at der kom en stribe modkørende (jeg kunne sagtens
se dem fra der hvor jeg var, så det burde de også kunne).
Der skete heldigvis ikke noget, andet end lidt forhøjet puls og måske et
mindre chok hos de modkørende.
Men hvad f****n tænker de dog på, sådan nogle svenskere ?

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-10-03 18:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f8c334e$0$94864$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> se dem fra der hvor jeg var, så det burde de også kunne).
> Der skete heldigvis ikke noget, andet end lidt forhøjet puls og måske et

Der kan man bare se, hvad vi fik ud af den latterlige bro :(.

NS

Fra : Henrik

Dato : 14-10-03 18:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

> www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
> Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Desværre en daglig hændelse, der sker alt for ofte ulykker på den latterlige
stump motortrafikvej, men politikere mener der er flere vælgere i at lave
motorveje i nordjylland end i at udvide et stykke stærkt befærdet
dødsensfarligt vej.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 19:28

> [...]
> stump motortrafikvej, men politikere mener der er flere vælgere i at lave
> motorveje i nordjylland end i at udvide et stykke stærkt befærdet

hov hov ikke et ondt ord om nordjyske motorveje. Vi har skam haft STOR glæde
af at køre på dem (ganske alene)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-10-03 19:51

Henrik wrote:

> [...]
> latterlige stump motortrafikvej, men politikere mener der er flere
> vælgere i at lave motorveje i nordjylland end i at udvide et stykke

Ja jeg kan kun give dig ret, der er alt for mange sorte pletter på den
strækning
Tænk f.eks hvis man en dag skulle køre i stykker på Farø broen, uha uha,
hvad skal man så gøre ?
En stor "ny" moderne motorvejs bro, og så har man "glemt" nødsporet !

Fra : Allan Møller

Dato : 14-10-03 20:12

> Jeg kørte ca. 100 km/t (max tilladt er 90 km/t), og bagfra kom 2 svenske
> kassevogne (en Vito + en Sprinter), som ikke havde tid til at vente på at
> der blev overhaling tilladt igen.

Det kunne have været her i Malmö hvor de svenske biler der kører mest
sindsygt
typisk er med en dansker bag rattet.

Mvh. Allan

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-10-03 23:31

"Allan Møller" wrote:

> Det kunne have været her i Malmö hvor de svenske biler der kører mest
> sindsygt
> typisk er med en dansker bag rattet.

Hvordan er det nu lige du ser det er en dansker?? Er det den gamle
finte med at svenske fyre har langt hår og tøserne kort, mens det
er lige modsat for danskere??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lisbeth S. Fehrmann

Dato : 14-10-03 20:37

I Sverige er det sådan det foregår på hovedvejene. Når nogle vil overhale så
blinker de til bilen foran. Denne bil trækker så ud i NØDSPORET hvorefter
man så overhaler! Jeg troede jeg skulle dø da jeg var på bilferie deroppe.
De tror åbenbart at reglerne er de samme her.....Det kunne være man skulle
harmonisere færdselsreglerne??

Fra : N I E L S

Dato : 15-10-03 00:52

Lisbeth S. Fehrmann wrote:
> [...]
> var på bilferie deroppe. De tror åbenbart at reglerne er de samme
> her.....Det kunne være man skulle harmonisere færdselsreglerne??

Den omtalte metode har faktisk altid fungeret rigtigt godt i sverige, på nær
når danskerne (og andre ikke-svenskere) er med i trafikken. Så dør hele
systemet på grund af den dumme danske mentalitet der ikke er vant til at
tage hensyn til andre.
N I E L S

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 15-10-03 07:49

jeg kan kun være enig med Niels, mange danskere har det med at "eje" vejen,
det er faktisk fedt at køre i sverige, som dansker når man lige tilpasser
sig deres rytme

det hele gælder om at kunne "læse" trafikken, om du så køre i danmark,
sverige eller i grækenland, kan man ikke "læse" trafikken, kan det gå galt
..... meget galt.

men tilbage til det stykke motortrafikvej omkring guldborgsund, der er meget
radarkontrol har jeg fået at vide, men måske de lige skal fange nok
"fartsvin", så motorvejen kan betales af brugerne selv.

johnny

--
slet FJERN for direkte mail

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-10-03 20:20

Johnny B [2000] wrote:
> jeg kan kun være enig med Niels, mange danskere har det med at "eje"
> vejen, det er faktisk fedt at køre i sverige, som dansker når man
> lige tilpasser sig deres rytme

I dette tilfælde var der nu nok tale om det modsatte.
De 2 svenskere troede at de ejede vejen, og tog intet hensyn til de andre
billister.

> det hele gælder om at kunne "læse" trafikken, om du så køre i danmark,
> sverige eller i grækenland,

Hvilket disse 2 svenskere så absolut ikke magtede.
Selvom de har sådan en regel i Sverige (det med at give plads til
overhalende), så er det jo ikke noget man bare lige kan bruge i DK.

> kan man ikke "læse" trafikken, kan det gå
> galt .... meget galt.

Ja det så jeg et grelt eksempel på i går

> men tilbage til det stykke motortrafikvej omkring guldborgsund, der
> er meget radarkontrol har jeg fået at vide, men måske de lige skal
> fange nok "fartsvin", så motorvejen kan betales af brugerne selv.

Policen holdte også på strækningen (i retning mod Rødby) i går, da vi kørte
hjem, men det lignede mest noget køre/hviletids tjek, det var i hvert fald
kun lastvogne der blev stoppet.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-10-03 20:22

Lisbeth S. Fehrmann wrote:
> I Sverige er det sådan det foregår på hovedvejene. Når nogle vil
> overhale så blinker de til bilen foran. Denne bil trækker så ud i
> NØDSPORET hvorefter man så overhaler!

Jeps, det kender jeg godt, men det giver jo ikke dem ret til at gøre det her
i DK, uden at have undersøgt hvordan vi gør.
Hvis de modkørende ikke havde været opmærksomme, så havde det sagt smask

> Jeg troede jeg skulle dø da jeg
> var på bilferie deroppe. De tror åbenbart at reglerne er de samme
> her.....

Ja jeg ved ikke hvad de troede, men det så i hvert fald farligt ud.

Fra : SNiP

Dato : 15-10-03 07:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Men hvad f****n tænker de dog på, sådan nogle svenskere ?