Fiat Brava ??
Fra : Peter Juul

Dato : 14-10-03 17:23

Hej NG

Jeg har i min småkiggen efter nyt fartøj kastet kærligheden lidt på en Fiat
Brava 1.6 SX (103 hk) årg. '97 - '99...

Å hva' ska' man så liiiiige være obs på ang. så'n en svend... Det er tjekket
om tandremmen kan skiftes uden at maskinen skal hives ud, og det kan det
(iflg. Fiat Aalborg) godt på 1.6'eren....
Men hva' ellers ????

Anyone ??

(Det skal siges at det er min go'e gamle Xantia der ellers kører perfekt,
der skal sendes på aftægt..... Er det en dårlig id'e ??)

VenHils
Peter

Fra : Peter Juul

Dato : 14-10-03 18:25

Glemte lige at man jo osse kan vise frem...

Her er en mulighed :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=290600177

VenHils
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 14-10-03 18:48

Peter Juul wrote:
> Å hva' ska' man så liiiiige være obs på ang. så'n en svend... Det er
> tjekket om tandremmen kan skiftes uden at maskinen skal hives ud, og
> det kan det (iflg. Fiat Aalborg) godt på 1.6'eren....

Tag et smut forbi http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/
Der er masser af hjælp at hente.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Peter J

Dato : 17-10-03 20:53

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev

> Tag et smut forbi http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/
> Der er masser af hjælp at hente.

Synes nu ikke lige at jeg kunne finde en hel masse.... Det er jo osse svært
at finde synderlig kritik på mærkeklubbens egen website..... Det jeg var ude
efter var både positiv og negativ kritik at potten....

Jeg har osse fået kig på en '99 Brava 1.6 hos Fiat Aalborg.. Bilen har
tilhørt firmaet egen lagerchef, som er meget pertentlig... Osse med sin
bil... Poleret, og ligner ikke en bil der nogen sinde har været i nærkontakt
med noget som helst... 109kkm på klokken - Og prisen er 89.800.....
Problemet er at jeg ikke kan få alverden for Citronen... Deres umiddelbare
top - bud (på rent og skær kiggen på bilen) ligger på 25 af de lange.... Vil
lige bruge weekenden på at regne lidt og finde ud af om det i det hele taget
kan svare sig...

> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

VenHils
Peter

Fra : Frank Døssing

Dato : 14-10-03 22:24

Hej PEter,

jeg har haft en '96'er Brava i snart 4 år, og efterhånden rullet 130.000
km, uden de store problemer (bilen har nu kørt 195.000km). Motoren er en
perle og har det perfekt fra 4.000 o/min og op. Ang. tandrem fik jeg den
skiftet for kr. 1.600.

Hvad jeg har oplevet har været følgende:
- Start problem i koldt vejr (skyldes forkert olie - ventiler hænger)
- Bremserør rustet (skiftet på garanti)
- Indikation på defekt airbag - kontrollampe lyser (skyldes vistnok at
bilen har været tør for strøm et par gange - JA, jeg skal have det tjekket)
- Lak på sidespejle krakelere (skulle være fixet på nyere modeller)

Hvad taler imod bilen:
- Jeg syntes den lovligt hurtig spiser bremser (mums)
- Er vindfølsom (der skal koorigeres lidt i blæsevejr)
- Kører ikke fantatisk langt på literen, med mindre man køre rigtigt
farfar agtigt. (11-12 i snit - by/landevej/motorvej blanding)

Hilsen
/Frank

Fra : John Sahl

Dato : 14-10-03 22:46

Frank Døssing wrote:
> [...]
> Motoren er en perle og har det perfekt fra 4.000 o/min og op. Ang.
> tandrem fik jeg den skiftet for kr. 1.600.

Jeg kommenterer lige ud fra min brors tidligere Brava.

> Hvad jeg har oplevet har været følgende:
> - Bremserør rustet (skiftet på garanti)

Oplevede han også.

> - Lak på sidespejle krakelere (skulle være fixet på nyere modeller)

Skete vist ikke på hans.

> Hvad taler imod bilen:
> - Jeg syntes den lovligt hurtig spiser bremser (mums)

Skift til nogen bedre ved lejlighed.

> - Er vindfølsom (der skal koorigeres lidt i blæsevejr)

Sænkning og lavprofildæk afhjælper dette fuldstændigt.

> - Kører ikke fantatisk langt på literen, med mindre man køre rigtigt
> farfar agtigt. (11-12 i snit - by/landevej/motorvej blanding)

Og det indbyder den faktisk ikke til, for motoren gør det
faktisk ret godt

Fra : Ped

Dato : 15-10-03 13:51

Frank Døssing wrote:

> - Kører ikke fantatisk langt på literen, med mindre man køre rigtigt
> farfar agtigt. (11-12 i snit - by/landevej/motorvej blanding)

En af mine naboer gik fra en Fiat Uno 1,0 FIRE, der næsten ikke KUNNE
køre mindre end 18 km/literen til Brava'en der sjældent kom over 11,5
km/liter. Jeg ved ikke hvad han havde forventet, men jeg kunne ikke lade
være med at grine da jeg engang spurgte om brændstoføkonomien. Flakkende
øjne, undvigende kropssprog og til sidst et så lavmælt svar, at jeg var
nødt til at bede ham gentage....

Jens L. Pedersen
Punto 60SX - ca. 15 km/l