Anden motor i Mitsubishi Galant '91?
Fra : Henrik M. Vadskov

Dato : 14-10-03 14:44

Jeg har en mitsubishi galant gti fra '91 som just har rundet de 200.000km.

jeg har hørt at det er en lidt grim grænse for denne bil (bl.a. ny gearkasse).
Det er ikke noget problem endnu da den stadig kører fint. Men jeg har så lidt fået
den tanke at man måske kunne sætte en helt anden motor/gearkasse i til den tid.

f.eks. en Audi A3 1.8T eller noget i den stil?
ydelsesmæssigt ligger de lige op af hinanden (149HK/150HK) så der er vel ingen
problemer med afgift eller noget. Og Galanten må jo så formodes at være korrekt
dimensioneret i bemser osv.

Det er et rent tankeeksperiment indtil videre så jeg har ikke undersøgt priser
endnu, men tænkte man måske kunne finde noget billigt Audi eller andet af nyere
dato i tyskland og hente hjem som reservedele.

Nogle tanker? er ideen fuldstændig ude i hampen? Er det muligt at ordne sådan en
udskiftning selv med hjælp fra en med fingrene korrekt skruet på, eller er det et
job for et rigtig værksted?

Med mange hilsner
Henrik

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.249.218.110)

Fra : A. K.

Dato : 14-10-03 15:20

> [...]
sådan en
> udskiftning selv med hjælp fra en med fingrene korrekt skruet på, eller er

Jeg tror ikke det er noget for et værksted at begynde på, så kunne du vist
lige så godt købe Audien i dk. rent prismæssig og køre i den, for jeg tror
det ville koste r**** ud af bukserne at få det lavet, hvor vidt det er
lovlig skal jeg ikke kunne svare på, men er sikker på det kan lade sig gøre,
hvis man alierer sig med dygtig auto elektriker, men det vil helt sikkert
komme til at tage noget tid at få det hele passet til, der bliver jo i
sidste ende også noget med trækaksler/knokkelled, hvis der skal overføres så
mange heste til forhjulene.

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 14-10-03 21:37

> Jeg har en mitsubishi galant gti fra '91 som just har rundet de 200.000km.
> jeg har hørt at det er en lidt grim grænse for denne bil (bl.a. ny
gearkasse).

Jeg tror da at det eneste græmme ved km 200.000 er at der er et 2-tal
forrest. Min Galant GTI '91 snakkede en anelse i gearkassen og tikkede en
gang imellem på ventilerne ved km 200.000.
Mitsubishi Odense skiftede til Mobil 1 0W-40 og så tikkede ventilerne ikke
mere.
Jeg kørte videre uden problemer og solgte den med knap km 300.000 på
tælleren. Gearkassen snakkede dog lidt mere. Såeh det med km 200.000 .......

> [...]
tid.

> Nogle tanker? er ideen fuldstændig ude i hampen?

Ja, det er ude i hampen. Problemerne er mange: syn, motorophæng, drivaksler,
følere, kabler i motorrum osv.
Må jeg foreslå et du svejser forenden af en A4 på Galanten, det er nok
lettere

Mvh Morten

Fra : H.S.

Dato : 15-10-03 14:04

"Henrik M. Vadskov" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har en mitsubishi galant gti fra '91 som just har rundet de 200.000km.

Koldt vand i blodet - men har rundet 320.000 og tikker lidt og skurrer lidt
i gearerne nogle gange - men ellers kører den som en drøm - det er en drøn
god bil !