Afmontering af dørbeklædning (Escort 1,8 C~
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 13-10-03 21:04

Hejsa

Grundet udskiftning af højtaler i sidedøren skal jeg have beklædningen af på
emnet.

Jeg har fået alt af undtaget håndsvinget til vinduet. Denne djævel holder nu
hele beklædningen fast. Hvordan får man den af?

På forhånd mange tak for hjælpen

Mvh

Jesper

Fra : Per Wildau

Dato : 13-10-03 22:09

Jesper Larsen (Fjernxx) wrote:

> Jeg har fået alt af undtaget håndsvinget til vinduet. Denne djævel
> holder nu hele beklædningen fast. Hvordan får man den af?

Det hjælper dig nok ikke lige nu, men kender du den her:

http://www.haynes.co.uk/inc/viewmanual.asp?mt=1737

Den kan garanteret også fås i dk

Per

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 13-10-03 23:12

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in message
> [...]

nu
> hele beklædningen fast. Hvordan får man den af?

hvis den er nogenlunde magen til en på en polo og der er et mellem stykke
mellem selve håndtaget og dørbeklædningen kan jeg sige at det er
mellemstykket der skal skubbes i modsatte retning af selve håndtaget....
damn det er ikke nemt at forklare men jeg håber du forstår

ja mit gik nemt løst første gang med en skruetrækker da jeg skubbede til
midterstykket, og hvis jeg havde kigget nærmere på selve håndtaget og set
den smarte indretning havde jeg ikke knækket den anden gang den skulle af

--
Allan
polo 1,6

Fra : Torben Frederiksen

Dato : 14-10-03 12:33

Hej Jesper
Det er ikke til at se hvis man ikke ved det...
Du skal ind bag håndtaget, der sidder et stk. bøjet ståltråd eller lign. som
skal skubbes af. Jeg plejer at bruge en lille fatningsskruetrækker der er
bøjet lidt i enden.
Når du skal montere den igen skal ståltråden klikkes på håndtaget som så
trykkes på plads med et lille slag.
Håber min forklaring hjælper.
Mvh. Torben

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 15-10-03 21:40

Mange tak - det hjalp

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-10-03 18:03

> [...]
>
> Jeg har fået alt af undtaget håndsvinget til vinduet. Denne djævel
> holder nu hele beklædningen fast. Hvordan får man den af?

Der sidder (som T.F. allerede har nævnt) en clips/hårnål i mellem håndtaget
og dørbeklædningen, det sidder på selve håndtaget (bagsiden), men kan ikke
umiddelbart ses udefra.
Man kan få et stykke værktøj til netop at afmontere den slags, men det kan
sagtens lade sig gøre med en lille skruetrækker.

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere