4x4 på hvide pl
Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 13-10-03 14:38

Hej
Er der nogle der har lavet en Gule pl. om til en Hv.pl. ?.

Jeg tænker på om det er muligt at bygge en f.eks.
Pajero/Landcruiser/range rover om og så betale afgift ?.

Pris mæssigt er det nok smartes hvis bilen er fra før 1990.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 19:18

"Mikael Block Christensen" <mikael-block@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pajero/Landcruiser/range rover om og så betale afgift ?.
>
> Pris mæssigt er det nok smartes hvis bilen er fra før 1990.

I princippet starter du fra nul når der skal beregnes ny afgift, de tager
ikke meget hensyn til at den har været registreret på guleplader først.
Så hvis du skal ud at købe sæder, seler og dørbeklædning er det nok en
dårlig forretning.
Så find hellere en brugt i udlandet og betal den fri istedet.

Jeg søgte afgift på min 89'er Passat sidste år mht overgang fra gule til
hvide plader, det var der ikke nogen fidus i.
Min lillebror prøvede det samme for en 97'er passat TDI, det ville blive
10-15K dyrere end han kunne finde en brugt tilsvarende til.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-03 19:39

> [...]
> Pajero/Landcruiser/range rover om og så betale afgift ?.
>
> Pris mæssigt er det nok smartes hvis bilen er fra før 1990.

For ca. 7 år siden undersøgte jeg hvad Told&Skat ville have for at sætte hvide
plader på min daværende '84 Pajero.

Alt alt for meget... Svjh omkring 45.000 kr...

Men selvfølgelig er det muligt - dog ikke såfremt den er overskåret (Går jeg
ud fra)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 15-10-03 06:48

Tak for svarene.

Det er mest det med at finde bagsæde og om der er gjort klar til Seler
ovs.

Det med afgiften kan jeg godt se...men så er det jo " bare " at hente en
syd på.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-10-03 07:18

"Mikael Block Christensen" <mikael-block@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det er mest det med at finde bagsæde og om der er gjort klar til Seler
> ovs.

Både sæder og seler har jo været der engang....
Med mindre den er født som pick-up.

--
Mvh. Morten Fruergaard