Bilmærke/servicepriser?
Fra : Kim Garlin

Dato : 12-10-03 12:02

Efter at have benyttet samme bilmærke i 20 år (Toyota) overvejer jeg at
prøve noget andet. Jeg har dog indtryk af meget store udsving i
servicepriser bilmærker imellem.
Jeg har hørt priser på f.eks. 8000 kr. for alm. service på en Volvo og 12000
kr. for BMW.

Dette fik mig til at tænke på om der mon er nogen der har en ide om, hviket
bilmærke man skal vælge, hvis man vælger ud fra et ønske om at holde sine
serviceudgifter nede. Hvilken bil / hvilket mærke tilbyder de laveste
serviceudgifter?

Bedste hilsner

Kim

---

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-10-03 12:43

"Kim Garlin" <garlin@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
.. Hvilken bil / hvilket mærke tilbyder de laveste
> serviceudgifter?

Ifgl. seneste nummer af Motor skal du købe en Peugeot 306, den har de
laveste gennemsnitlige servicepriser

Jan

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 12-10-03 12:43

Skoda

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-10-03 09:12

"Kim Garlin" <garlin@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> serviceudgifter nede. Hvilken bil / hvilket mærke tilbyder de laveste
> serviceudgifter?

Det er ikke entydigt. VW har haft ry for at være billige. Skoda har lange
serviceintervaller, hvorfor det virker billigt (men ikke er det specielt).

Japanere har ry for at være lidt dyrere, men Nissan f.eks. skal ikke have
skiftet tandrem, så der har man allerede reddet en 3-4000 kr.

Iøvrigt kan du jo servicere din bil lige hvor du ønsker det - eller vælge at
gøre det selv jf. de nye regler, uden at det går ud over din garanti. Så
hvis du kan gøre det selv koster det kun reservedelene.

/Caspersen

Fra : claus b. p.

Dato : 13-10-03 16:05

"Kim Garlin" <garlin@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> bilmærke man skal vælge, hvis man vælger ud fra et ønske om at holde sine
> serviceudgifter nede. Hvilken bil / hvilket mærke tilbyder de laveste

Det var måske værd at overveje en servicekontrakt. Ellers er alle tal jo
forbundet med en meget stor usikkerhed. Reservedelenes og værkstedernes
priser siger jo ikke noget om holdbarheden af delene. Egentlig er den
billigste løsning nok at vælge den bil der findes flest/billigste dele til
på det grå marked, og så gøre selv. Med værkstedspriser tror jeg man er fint
kørende med en Toyota. Mine personlige erfaringer er fine med Mitsubishi og
Mercedes, ok med Ford, lidt ringere med Citroën og katastrofale med VW. Men
andre har nok andre erfaringer. Det afhænger jo meget af det enkelte
værksted.
/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-11-03 09:31

On Mon, 13 Oct 2003 17:05:18 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>Det var måske værd at overveje en servicekontrakt. Ellers er alle tal jo
>forbundet med en meget stor usikkerhed. Reservedelenes og værkstedernes
>priser siger jo ikke noget om holdbarheden af delene.

Jep - jeg vil gi' dig hélt ret. Vælger du eksempelvis en Alfa Romeo,
er nye dæk også inkluderet (dét ser man ellers ikke), ligesom du er
garanteret en minimums gensalgspris allerede ved købet!

/Mogens