Voksen holder ikke
Fra : Jasper Norman

Dato : 11-10-03 23:46

Hej.

For 3-4 uger siden voksede jeg bilen. Men allerede nu, synes jeg ikke at
vandet "preller" af lakken længere. Jeg bruger den "sædvanlige" turtle vax.
I en test (Aftonbladet) læste jeg, at voksen kan holde ca. 4-6 mdr. Men jeg
skal vel gå ud fra at når vandet bliver liggende, er voksen væk?

Jeg bruger en højtryksrenser til at vaske bilen (én gang pr. uge) Den blæser
vel ikke voksen væk?

Hvor ofte vokser I?

Mvh

Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Olesen

Dato : 12-10-03 08:39

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> skal vel gå ud fra at når vandet bliver liggende, er voksen væk?

Hvor ofte har du vokset bilen tidligere ?
Resultatet idag har grund i antallet af tidligere
behandlinger, og udførelsen af disse.
Jo oftere du polerer, jo nemmere er det,
og lakken står pænere.

> Jeg bruger en højtryksrenser til at vaske bilen (én gang pr. uge) Den
blæser
> vel ikke voksen væk?

Synes en højttryksrenser er grove sager.
Du tværer jo nærmest sandkornene ned i lakken
for fuld tryk, og jeg ku' godt forestille mig, du
sliber det beskyttende vokslag væk i mindre grad.

> Hvor ofte vokser I?

Om 6 timer er jeg færdig med vinter-sæssonens polering *S*.
Billeder af dêt samt skærmkanter i dk.binaer til aften.

Fra : claus b. p.

Dato : 13-10-03 16:42

"Jasper Norman" <ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> skal vel gå ud fra at når vandet bliver liggende, er voksen væk?
>
> Jeg bruger en højtryksrenser til at vaske bilen (én gang pr. uge) Den

Måske tørrer du ikke godt nok efter, når du har vasket bilen, så er det kalk
der bliver siddende uden på voksen. Men ellers er mit råd at bruge
lakforsegler (efter en grundig afrensning). Det holder meget længere.
/Claus