Billig bil - gode råd ønsker - måske veter~
Fra : Sune Hesselgaard-A.

Dato : 10-10-03 20:17

Hej

Jeg overvejer at anskaffe en bil. Jeg er ikke kresen med hvad det skal være,
den skal blot være billig og driftsikker. Når jeg skriver billig mener jeg
både mht. drift, forsikring, vægtafgift og anskaffelsespris. Jeg har
overvejet en en bil med veteranstatus dvs. over 35 år - men er åben overfor
alle forslag. Jeg har haft to modeller i kikkerten:

Mercedes 250 S fra 1966 og Citroën DS fra 1974

Er der nogen der har erfaringer med disse modeller? Har du andre
alternativer hører jeg meget gerne om dem.

Venligst

Sune

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-10-03 20:25

"Sune Hesselgaard-A." <suneha@FJERNDETTEmail.dk> skrev :

> [...]
>alle forslag. Jeg har haft to modeller i kikkerten:

>Mercedes 250 S fra 1966 og Citroën DS fra 1974

Hvis du tænker på en af disse 2 biler, rimer det ikke med det du
skriver øverst - de er hverken billige i anskaffelse eller drift

de to biler kører næppe over 8 på literen - de er tunge ~ vægtafgiften
er blodig

>Er der nogen der har erfaringer med disse modeller?

Kun med Citroen'en - ganske behagelig bil at køre i (når den kører)

>Har du andre alternativer hører jeg meget gerne om dem.

Taget dine kriterier i betragtning , kommer du nok længere ved at
finde en god gammel Opel Rekord D , i tip top stand

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-10-03 21:08

Sune Hesselgaard-A. wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med disse modeller? Har du andre
> alternativer hører jeg meget gerne om dem.

Mht MB'eren, så kan det være ret dyrt/svært at fremskaffe visse reservedele
til sådan én.
Motoren er dog næsten uopslidelig, hvorimod karossen godt kan samle lidt
rust.
Ellers en rigtig fed bil

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Olesen

Dato : 11-10-03 08:19

"Sune Hesselgaard-A." <suneha@FJERNDETTEmail.dk> skrev

> Jeg overvejer at anskaffe en bil. Jeg er ikke kresen med hvad det skal
være,

> Mercedes 250 S fra 1966 og Citroën DS fra 1974

Hvis det er en bil, du vil køre i dagligt, eller hver 2. dag,
så er det en kostbar løsning du dêr har fundet dig.
De nævnte biler er kun til søndagsture, hvis du
vil ha' dem i rigtig mange år.

Skal du ha' en billig hverdagsbil hedder
det alt andet end 250S og DS.

Eks. en Golf, Escort, Sierra osv...