Razzia mod træf i Esbjerg torsdag !
Fra : Amarkaneren

Dato : 11-04-01 08:28

Fra jubiinyt

Motorcykler kører ulovligt

Høje afgifter betyder, at mange motorcykelejere undlader at indregistrere
deres køretøjer, og i stedet lejer prøveplader, når de kører rundt til træf
forskellige steder i landet. Men det er ulovligt, og derfor slår politiet
til, når der på torsdag er træf i Esbjerg, hvor 2500 motorcykler ventes at
deltage - herunder mange på prøveplader.
Chefen for Rigspolitiets Færdselsafdeling i Esbjerg, Henrik Vallø, siger til
DR Syd, at det i ugen op til træffet stort set er umuligt i hele Jylland at
opdrive en prøveplade til motorcykler.

»Og prøvepladerne er altså beregnet til ganske andre ting, bl.a. når
motorcyklen skal til syn. Et træf lever ikke op til de regler, der nu en
gang er«, siger Henrik Vallø.

Straffen for at bruge prøveplader uberettiget, er en bøde.

Mvh Amarkaneren

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 11-04-01 13:29

"Amarkaneren" <noname@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang er«, siger Henrik Vallø.
> Straffen for at bruge prøveplader uberettiget, er en bøde.

Hvad hvis man smider et Til Salg skilt på og siger man har en aftale på
Torvet med en køber, går den ikke så ?? Synes jeg har hørt det engang, men
det var måske dengang

hamselv, der skal på torvet på gåben, herfra

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-04-01 12:44

"Tonny Eskesen" <hamselv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hvis man smider et Til Salg skilt på og siger man har en aftale på
> Torvet med en køber, går den ikke så ?? Synes jeg har hørt det engang,
men
> det var måske dengang

AFAIK er det ganske lovligt at køre en motorcykel ud til demonstration for
en evt.køber.
Laver man ydermere en aftale, som du siger, med en gut til træffet, skulle
der ingen problemer være...
Selvom det må være at betragte som at bøje reglerne

/Rune