Hvem kender lidt spec. om Audi A6 2,5 TDI ~
Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 09-10-03 19:07

jeg er lidt på udkig efter sådan en fætter.... og det skal være en 96ér
der findes mange varianter kan jeg se... selvom de alle hedder 2,5 TDI...
lige fra 116 hk til 150 hk, har de alle sammen 116 hk fra standard. og så er
de chiptunet???
eller kan man originalt købe dem med forskellige antak hk ???
Gearkasse??? har de alle med manuel gear... 6-trin??? eller har nogen også
"kun" 5.

Hvad skal man passe på... har de nogen skavanker?? kan man roligt købe en
der har gået 200.000 km
eller skal man holde fingrene væk??

Fra : p.jarnbak

Dato : 09-10-03 22:22

"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> wrote in message
> [...]
> "kun" 5.
>
> Hvad skal man passe på... har de nogen skavanker?? kan man roligt købe en

I Danmark er der vist kun solgt 2,5 5 cyl tdi 140hk og 2,5 v6 150hk
dengang.I dag er der også
163hk og 180hk.Jeg ville gå efter den 5 cyl med 140 hk da jeg ved at nogle
v6 tdi der har kørt
som taxa har fået skiftet 1 til 2 motore før de var kørt fri.En kolega så på
en a6 (v6 150hk)taxi der havde fået en ny motor ved 132000km
og skulle have en til 800 km før den var kørt fri.Gear:dengang var det kun
auto og 5 gear at vælge imellem. En 5cyl der har kørt 200k
er vel kun kørt til,den skulle gerne køre en halv mil eller mere med god
service.
Hej Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 22:47

"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "kun" 5.
>
> Hvad skal man passe på... har de nogen skavanker?? kan man roligt købe en

Man skal desværre nok holde sig værk fra V6 TDI 150 Hk, de har sværre
problemer med topstykkerne, såvidt jeg er orienteret er det trædefladen på
ventilløfteren der er konstrueret for lille så trykket på knasten bliver for
stort, med det resultat at det slides meget hurtigt, under 100.000 på en
topstykke renovering er vist desværre standarden.
Indtil videre bliver det vist lavet på kulance ved VW/Audi, men det får nok
ende en dag.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Steen Meldhede

Dato : 10-10-03 20:16

> [...]
> topstykke renovering er vist desværre standarden.
> Indtil videre bliver det vist lavet på kulance ved VW/Audi, men det får

ja...det er noget værre lort .-)) har selv lavet nogle stykker af dem
efterhånden hvor der bliver sat nye topstykker på pga knasterne.megasynd at
den skal ha' den svaghed for en V6-TDI er nok den sejeste motor jeg længe
har hørt og prøvet (har desværre ikke hørt V10-TDI endnu).de holder som
regel 80-100000...så er de klar til udskiftning (igen igen) desværre.

--
mvh Steen Meldhede www.sitecenter.dk/www.digiteam.dk
Mailadresse er fiktiv så don't bother.Private mails kan sendes fra