"Gitte og Bjørn" <foxy@os.dk> skrev i en meddelelse
news:Eshhb.2278$kt5.851@news.get2net.dk...
> jeg er lidt på udkig efter sådan en fætter.... og det skal være en 96ér
> der findes mange varianter kan jeg se... selvom de alle hedder 2,5 TDI...
> lige fra 116 hk til 150 hk, har de alle sammen 116 hk fra standard. og så
er
> de chiptunet???
> eller kan man originalt købe dem med forskellige antak hk ???
> Gearkasse??? har de alle med manuel gear... 6-trin??? eller har nogen også
> "kun" 5.
>
> Hvad skal man passe på... har de nogen skavanker?? kan man roligt købe en
> der har gået 200.000 km
> eller skal man holde fingrene væk??
>
Man skal desværre nok holde sig værk fra V6 TDI 150 Hk, de har sværre
problemer med topstykkerne, såvidt jeg er orienteret er det trædefladen på
ventilløfteren der er konstrueret for lille så trykket på knasten bliver for
stort, med det resultat at det slides meget hurtigt, under 100.000 på en
topstykke renovering er vist desværre standarden.
Indtil videre bliver det vist lavet på kulance ved VW/Audi, men det får nok
ende en dag.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk