Anhængertræk -pris
Fra : Christian

Dato : 08-10-03 19:01

Hej gruppe

Skal have lavet anhængertræk på min Peugeot 306 (1998) og en mekaniker
mener at han kan lave det for 4500. Er det mon rimeligt eller er der
nogen der kan anbefale et andet sted at spørge sig for.

Bopæl: Østsjælland

Chris

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-10-03 19:55

"Christian" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> Skal have lavet anhængertræk på min Peugeot 306 (1998) og en mekaniker
> mener at han kan lave det for 4500. Er det mon rimeligt eller er der
> nogen der kan anbefale et andet sted at spørge sig for.

Er det fast eller med aftagelig kugle?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian

Dato : 09-10-03 19:07

Det er aftagelig kugle.

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-10-03 21:20

"Christian" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse

Gav 4400 monteret med fast kugle til Nissan i Nordsjælland på aut.
Nissan-værksted.

T-hansen sælger dem for ca. 1100, så det er en god arbejdsløn de får....

/Caspersen

Fra : bme

Dato : 08-10-03 22:48

gav 3050,- for fast kugle incl montering på aut vw-værksted i nordjylland.

De 1500,- var delene, resten arbejdsløn, så det lyder lidt dyrt hvis det er
fast kugle. Er det aftagelig kugle er prisen vist mere rimelig.
Vw sagde endda at det tog længere tid end normalt for netop min type bil, da
kofangeren skulle af og der skulle skæres et stykke af den for at det
passede. (bilen var en polo) Der blev brugt 3,5 arbejdstime på monteringen
(incl strømstik).

Husk at hvis du gør det selv, skal bilen synes, det kan du slippe for hvis
det er et momsregistreret værksted som så udfylder en særlig blanket som kan
fås på motorkontoret. Dette gælder indtil bilen er 8 år gammel.

/bo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-03 16:27

bme wrote:

> gav 3050,- for fast kugle incl montering på aut vw-værksted i
> nordjylland. De 1500,- var delene, resten arbejdsløn.

Hvor udleveres bræk-poserne...?

(Der står svindler-karle og gamle bankrøvere på ryggen af de autoriserede
værksteder. Der har ALDRIG brugt så lang tid på at sætte det træk på. De
svindler konsekvent med time-fakturering. Føj.)

--
Jan W Nielsen

Fra : bme

Dato : 09-10-03 17:30

> Hvor udleveres bræk-poserne...?

Mangler du da en???

> (Der står svindler-karle og gamle bankrøvere på ryggen af de autoriserede
> værksteder. Der har ALDRIG brugt så lang tid på at sætte det træk på. De
> svindler konsekvent med time-fakturering. Føj.)

tja, de startede kl 7.30 da jeg kom med bilen og var først færdig over
middag.

Men monteringen kan jeg bestemt ikke klage over. Nye bolte mm. var blevet
rustbeskyttet, udskaringen i kofangeren var lavet rigtigt pænt, og alle
ledninger var loddet sammen med det originale ledningsnet.

Naboen fik sat et træk på hans fabriksnye bil, 5000,- for et træk til en
corolla med fast kugle. Ledningerne var monteret med strømtyve, udskaringen
i kofangeren var flosset i kanterne og trækket var ridset. DET kalder jeg
svindel og humbug, jeg var satme blevet eddertosset hvis de havde gjort det
på min bil.

/bo

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-10-03 05:06

> [...]
> mener at han kan lave det for 4500. Er det mon rimeligt eller er der
> nogen der kan anbefale et andet sted at spørge sig for.

Hvis Østjylland er i nærheden af Kolding, så prøv at ringe til Dansk
Anhængertræk (75500390) - de både producerer og monterer.

Og hvis man har en specialbil fra før 98-99, laver de såmænd også et
specialtræk til dig. Hvad siger I til et frontmonteret anhængertræk til en
Nissan Patrol ?? Det var til en der ikke kunne finde ud af at bakke med en
campingvogn

Jeg har tidligere arbejdet der (for 6 år siden) så derfor kender jeg dem.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 11:04

> [...]
> specialtræk til dig. Hvad siger I til et frontmonteret anhængertræk
> til en Nissan Patrol ?? Det var til en der ikke kunne finde ud af at

Hvis man tit skal bugsere en tung vogn rundt kan det da sikkert være
meget rart ... Så skal det bare kombineres med en fjenbetjent
til/frakobling så man ikke skal ud af bilen ....

/A

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-10-03 18:51

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man tit skal bugsere en tung vogn rundt kan det da sikkert være
> meget rart ... Så skal det bare kombineres med en fjenbetjent
> til/frakobling så man ikke skal ud af bilen ....
>
> /A

Nu var det vist til en ældre herre, der havde problemer med nakken og der
ikke kunne dreje hoved, når han skulle bakke.

Men også amerikanerbiler af ældre årgang og den slags laver de træk til.

Eneste krav: De skal have bilen i 2-3 dage og det bliver lidt dyrt, da
trækket bliver lavet direkte på bilen.

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-10-03 19:52

> Hvis man tit skal bugsere en tung vogn rundt kan det da sikkert være
> meget rart ... Så skal det bare kombineres med en fjenbetjent
> til/frakobling så man ikke skal ud af bilen ....
>
> /A

I burde kigge ind over hegnet ved Brenderup Trailers. De bugserer trailere
på denne måde, skubber en foran og trækker en bagefter, og der køres pænt
stærkt

Leo