Forskel imellem "Max" og "Min" på oliepind~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-10-03 18:24

Hej alle,

Jeg sad lige og kiggede i min Bucheli manual (Schweitzisk Haynes klon) til
min Berlingo, og her var under Oliemængde angivet:
Oliemængde icl. filter: 4,5 l
Forskel imellem max og min på oliepinden ca. 3,3 liter

Kan denne angivelse virkeligt passe ? - jeg mente at der som regel var en
liters penge imellem de to markeringer på de fleste biler.
Hvis det passer, er der kun godt 1,2 liter tilbage når oliestanden er på
min mærket - det er da godtnok ikke ret meget til smøring ?

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-10-03 18:40

Andreas M. Hansen (nokke99@hotmail.com) skrev følgende:
> [...]
> Hvis det passer, er der kun godt 1,2 liter tilbage når oliestanden
> er på min mærket - det er da godtnok ikke ret meget til smøring ?

Tror du ikke det skal forstås som..:

Oliemængde ved max: 4,5 l

Oliemængde ved min: 3,3 l

Altså 1,2 liters forskel imellem mærkerne...?

- Martin

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-10-03 19:37

> Tror du ikke det skal forstås som..:
>
> Oliemængde ved max: 4,5 l
>
> Oliemængde ved min: 3,3 l
>
> Altså 1,2 liters forskel imellem mærkerne...?

Næ, der står "Unterschied schwischen Min und Max - ca. 3,3 l"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 08-10-03 19:39

> [...]
> Hvis det passer, er der kun godt 1,2 liter tilbage når oliestanden er

> min mærket - det er da godtnok ikke ret meget til smøring ?

Som sagt andet steds, så må der være tale om en dårlig
formulering/misforståelse. På Alfaen er der ca. 1 liters forskel mellem
max og min. Med 1,2 liter vil det sgu se sort ud :(

\Mandal
--
Alfa Romeo 156 2.0TS
Besøg det nye Alfa-forum på www.alfa-forum.dk

Fra : Søren H. Wind

Dato : 08-10-03 21:53

> [...]
> Hvis det passer, er der kun godt 1,2 liter tilbage når oliestanden er på
> min mærket - det er da godtnok ikke ret meget til smøring ?

På min 206'er er der ca. 0.75 liter mellem min og max !
Tror det er en fejlfortolkning, hvis jeg skal give min mening