ansvarsforsikring
Fra : Claus G.

Dato : 08-10-03 09:35

Hej
Min datter 21år skal have en ansvarsforsikring på en fiat127 fra 79, hvilket
selkab er billigst? Hun bor ikke hjemme!
Mvh Claus G

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-10-03 09:56

"Claus G." <gabriel@xxxdesign-text.dk> wrote in message
> Hej
> Min datter 21år skal have en ansvarsforsikring på en fiat127 fra 79,
hvilket
> selkab er billigst? Hun bor ikke hjemme!
> Mvh Claus G

Der er vist ikke nogen der altid er billigst.
Hvis hun har husforsikring eller andre forsikringer et sted er der rabat at
hente der.
Ellers når det ikke er nogen GTI eller anden racer, ville jeg prøve nogle af
de små forsikringers selskaber -alternativt GF-forsikring skulle også have
det til "menneske" penge

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-10-03 10:02

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
af
> de små forsikringers selskaber -alternativt GF-forsikring skulle også

.....burde lige tilføje:
Jeg har aldeles dårlige erfaringer med Privat Sikring og kan på ingen måder
anbefale dem.
De vil ikke give bilens reelle værdi og laver alle de krumspring der står i
deres magt for at få dig til at opgive at få udbetalt forsikringssummen (og
det er 1. hånds viden.)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : ps

Dato : 08-10-03 12:08

Har netop ansvars-forsikret en Fiat 127 (årg 1984) hos Fair forsikring.
Jeg flyttede min indboforsikring derover i samme åndedrag. Derfor blev jeg
straks såkaldt sølvkunde og sparer 7 %.

Jeg valgte maximum selvrisiko (godt 11000) for bilen, og endte således med
en årlig præmie på lige godt 5000, hvilket vist er ret billigt.
Jeg er 38 år og bor i København. Måske din datter må betale lidt mere på
grund af sin lave alder.
Mange ting har indflydelse. Endog forsikringstagerens profession. Jeg
sparede 200 kr ved at anføre at jeg er musiklærer i stedet for musiker.
(Jeg er begge dele).
Bedt af alt: Fair har kun 1 måneds opsigelse, hvilket betyder at man kan
slippe hurtigt ud hvis man finder et bedre tilbud.
Undersøg også om hendes eventuelle brancheorganisation har rabatordninger
med forskellige forsikringsselskaber. Det er ofte meget betydelige rabatter.

God fornøjelse med 127'eren, som jo faktisk er verdens bedste køretøj

Peter

---

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-10-03 14:44

Fair ligger dobbelt op på alle under 25 på deres bilforsikring!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-03 15:17

Kenneth Andersen wrote:

> Fair ligger dobbelt op på alle under 25 på deres bilforsikring!
> "ps" <affald62@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> rabatter.

> hvilket

Undskyld ?

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/

Fra : Thomas

Dato : 08-10-03 15:20

Øh, hvorfor dropper du så ikke helt din kasko? Den selvrisiko på 11000,- må
ca være bilens værdi?

Mvh

Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-10-03 15:48

ps wrote:

> Jeg valgte maximum selvrisiko (godt 11000) for bilen, og endte således med
> en årlig præmie på lige godt 5000, hvilket vist er ret billigt.

Undskyld jeg bryder ind, men der er noget jeg ikke lige forstår.
For mig er en Fiat 127 en bil der handles fra 5-10.000 kroner
afhængigt af stand. Mit bud ville være at et supervelholdt
eksemplar med lav kilometerstand måske kan runde 15.000 eller
deromkring. Jeg formoder der er tale om kasko med de priser du
nævner.

Lad os sige at du har den her unikke, fantastisk velholdte 127'er
og du totalskader den. Forsikringen går måske med til at give dig
13-14.000 for bilen, fratrukket din selvrisiko på 11.000, så du
ender med 2-3000 i hånden eller ca. det beløb du har betalt i
præmie efter det første halve år. Kører du skadesfrit i mere end
et halvt år er det penge lige i foret på forsikringsselskabet idet
du har indbetalt langt mere end du nogensinde vil få udbetalt.

Et eller andet sted må der være mere ide i kun at køre med
ansvarsforsikring, mon ikke sådan en kan fås til ca. 2500 om året?
De øvrige 2500 putter du ind på en konto. Efter 1 år har du det
samme på kontoen som du ville få i kasko og derefter er det rent
overskud til dig.

Hvis din bil er mindre værd, fx. mindre end selvrisikoen, så giver
det slet ingen mening. I så fald kan du købe en kaskoforsikring af
mig, den skal kun koste et par hundrede mere end det en
ansvarsforsikring ville koste dig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-10-03 15:53

ps wrote:

> Har netop ansvars-forsikret en Fiat 127 (årg 1984) hos Fair forsikring.

Wow, så lige at det kun er en ansvarsforsikring, det var dog
ekstremt, det grænser jo til røveri..

--
Hygge..
Thomas

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-10-03 15:56

Claus G. wrote:
> Hej
> Min datter 21år skal have en ansvarsforsikring på en fiat127 fra 79,
> hvilket selkab er billigst? Hun bor ikke hjemme!

Min bror havde en Fiat 127, vist fra '76 (don't remember - men den var
grim!), ansvarsforsikret hos TopDanmark for vist omkring 7000kr årligt. Han
var 19 år på det tidspunkt, og uden nogen form for anciennitet. Han bor
heller ikke hjemme og havde alle hans forsikringer samlet i TopDK..
Det var det billigste sted han kunne finde..

(At han så kun havde bilen et par uger, før han blev træt af den og skiftede
den ud med en Corolla, der kostede ca. det samme i forsikring, er så en
anden sag ;) )

Hvis hun bor i Vejle amt kunne Alka også være et kig værd. De afholder et
kursus kaldet Respekt for Fart ( http://www.respekt.dk/ ), som koster 500,-
for beboere i Vejle og Ringkøbing amt (og 2750,- for alle os andre :-/ ).
Det giver adgang til en ret stor besparelse på forsikringen at gennemføre
det kursus..

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : ps

Dato : 08-10-03 16:56

Det er kun en ansvarsforsikring. (ikke kasko)

Hvis nogen kan finde en der er billigere end 5000 pr. år hører jeg meget
gerne fra jer.

Jeg har ikke anciennitet eftersom det er 10 år siden jeg sidst havde bil.

Peter

Fra : Martin Damberg

Dato : 08-10-03 17:25

> [...]
> Min datter 21år skal have en ansvarsforsikring på en fiat127 fra 79,
hvilket
> selkab er billigst? Hun bor ikke hjemme!

Jeg har lige undersøgt priser på ansvarsforsikring på min nye Renault 5 TL,
årgang 1984
1.0/1.1 ca. 1000cc. Min alder er 26, bor i Hasle ved Århus og det eneste
anden forsikring jeg har
er indboforsikring (at forhandle med)

og følgende resultat kom jeg frem til hvad angår forsikringspriser :

--------------
Alm. Brand :

Janni "klip"
Indbo forsikring : 2690
Ansvar : 14217
--------------
--------------
Codan :

ansvar : 12814
--------------
--------------
Fair :

AnneMette "klip"
Sølv kunde dvs. 7% rabat om året på ansvar.
indbo : 1666
ansvar : 7900
--------------
--------------
TreKroner :

Linda "klip"
indbo : 2669
ulykke : 750
ansvar : 8514 ( selvris. 4800 )
--------------
--------------
TopDanmark :

Indbo : 1614
Ansvar : 8944
--------------
--------------
BG Forsikring :

Catja "klip"
Trin3, kommer op på Trin4 : ansvar : 7253
uden indbo : 8392
--------------

Som i sikkert kan se så er priserne TOTAL opskruet og total latterlige efter
min mening. Bilens købpris er lidt <15000 kr
så det er virkelig meget, også selv om jeg har "førstegangs-bruger"

Hvis nogen har et godt tilbud, kender en god forsikrings agant der kan
tricks så sig endelig til

mvh

Martin Damberg

Fra : s?ren christensen

Dato : 09-10-03 07:48

"Martin Damberg" <martin-damberg@sletvejen-net.dk> wrote in message > --------------
> --------------
> TreKroner :
>
> Linda "klip"
> indbo : 2669
> ulykke : 750
> ansvar : 8514 ( selvris. 4800 )
> --------------

Man undres over så forskellige priser.
Har ovenstående forsikringer hos trekroner.

Indbo: 925kr
Ulykke: 1125
Ansvar: 7500 (Selvrisiko 1000)
45'er 825kr.

Priser taget fra sidste år da jeg ingen accinitet havde.
Alder dengang: 23 og bosat i Slagelse...

Venligst

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-10-03 11:45

"Martin Damberg" <martin-damberg@sletvejen-net.dk> writes:

<SNIP nogle priser på forsikring>

> Som i sikkert kan se så er priserne TOTAL opskruet og total latterlige efter
> min mening. Bilens købpris er lidt <15000 kr
> så det er virkelig meget, også selv om jeg har "førstegangs-bruger"

Bilens pris er jo hamrende ligegyldig, når vi snakker
ansvarsforsikring. Det er hamrende dyrt at være førstgangskøber -
desværre!

--
Ole Hansen

Fra : N I E L S

Dato : 08-10-03 22:29

Claus G. wrote:
> Hej
> Min datter 21år skal have en ansvarsforsikring på en fiat127 fra 79,
> hvilket selkab er billigst? Hun bor ikke hjemme!
> Mvh Claus G

Prøv
www.forsikringsluppen.dk
N I E L S

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 09-10-03 07:07

> Min datter 21år skal have en ansvarsforsikring på en fiat127 fra 79,
> hvilket selkab er billigst? Hun bor ikke hjemme!

Er du Ingeniør? For IDA-forsikring har meget fordelagtige priser for
medlemmer og børn af medlemmer...

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC 92 Sedan