Smøring af selvstarter?
Fra : Michael Olesen

Dato : 07-10-03 11:53

Jeg er den lykkelige ejer af en gammel Celica fra '88 der har stået
opklodset i lidt over 2 år.

Da jeg for kort tid siden ville have gang i dytten, kunne den ikke starte...

Problemet blev ret hurtigt lokaliseret til selvstarteren, som jeg nu har
splittet ad i atomer og renset osv.

Det store spørgsmål er så, hvilken type fedt skal jeg smøre tandhjulene og
lejerne med i selvstarteren. Da den er monteret direkte på motoblokken,
kunne jeg nemlig godt forestille mig, at den bliver temlig varm

På forhånd tak
Michael Olesen

NB: Bilen startede øjeblikkeligt, da vi skubbede den igang... bortset fra
selvstarteren, virkede alt som den dag jeg satte den op på klodserne

Fra : A. K.

Dato : 07-10-03 16:49

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> NB: Bilen startede øjeblikkeligt, da vi skubbede den igang... bortset fra
> selvstarteren, virkede alt som den dag jeg satte den op på klodserne
Hvad var symptomerne, hvis den bare klikkede, er det kontakterne i den der
er forbrændt / slidt, og de skal så skiftes, det er fejlen ved 9 af 10
defekte Toyota startere.

Fra : Michael Olesen

Dato : 08-10-03 10:06

> Hvad var symptomerne, hvis den bare klikkede, er det kontakterne i den der
> er forbrændt / slidt, og de skal så skiftes, det er fejlen ved 9 af 10
> defekte Toyota startere.

Rotoren og gearet havde sat sig fast... men spørgsmålet gik nu også mere på
hvad jeg skal smøre tandhjul/gear med

/Michael

Fra : claus b. p.

Dato : 08-10-03 12:42

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> wrote in message

> Rotoren og gearet havde sat sig fast... men spørgsmålet gik nu også mere

> hvad jeg skal smøre tandhjul/gear med
>
> /Michael

Ganske almidelig smørefedt er fint. Så varm bliver den ikke.
/Claus

Fra : Michael Olesen

Dato : 09-10-03 07:51

> Ganske almidelig smørefedt er fint. Så varm bliver den ikke.
> /Claus

OK - tak for svaret

/Michael