Syn af bil uden plader...!
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 06-10-03 16:10

Hvordan foregår det?

Man skal vel normalt have nummerplade klar når man booker tid?

Og så lejer man bare prøveplader og drøner derud?

Hvad tror i de vil gå MEGET efter på en ældre Ford Sierra?

MVH

Kenneth

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-10-03 16:35

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Hvad tror i de vil gå MEGET efter på en ældre Ford Sierra?

De går efter

1: Rust i vangerne
2: Defekter i styretøjet , f.eks gummikoblingen, og ratstammebøsningen

Og så ellers hvad de finder på .......

Ratstammebøsningen og rust i bagvanger v. fjederfæster er en ren
klassiker.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 06-10-03 16:45

Ja det er nok dig jeg skal have fat i, du ved jo nærmest alt om sieraa´er
kan jeg forstå ; )

Vangerne ser fine ud - faktisk som nye så dem frygter jeg ikke.

Ratstammebøsning siger du - det har jeg ikke tjekket - det må jeg hellere
lige få tjekket.

Og en dør ser det jo så ud til jeg skal ud og låne... har du evt en jeg kan
låne mod betaling seføli?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-10-03 19:30

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Ja det er nok dig jeg skal have fat i, du ved jo nærmest alt om sieraa´er
>kan jeg forstå ; )

Åehh - det er nok at tage munden lidt vel fuld, men jeg har da leget
med en del af dem.

>Vangerne ser fine ud - faktisk som nye så dem frygter jeg ikke.

Har du været nede og tampe *rigtigt* til dem ?

Altså lege synsmand ?

Jeg har oplevet at en bil der havde været rustbeskyttet, und der ganze
molevitten, var temmeligt medtaget - under rustbeskyttelsen

(Ja, desværre min egen 2.0i DOCH'er)

>Ratstammebøsning siger du - det har jeg ikke tjekket - det må jeg hellere
>lige få tjekket.

Den er til gengæld ret nem at kontrolleret - kravl ned under, og tag
fat i det stykke der er mellem torpedovæg og gummikoblingen - det må
sgisme ikke rokke ret meget der.

>Og en dør ser det jo så ud til jeg skal ud og låne... har du evt en jeg kan
>låne mod betaling seføli?

Tvivler på der er en hel dør på nogle af de gamle sierra'er

snakker vi 3 eller 5 dørs model ? (eller st.car)

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 06-10-03 21:54

> Den er til gengæld ret nem at kontrolleret - kravl ned under, og tag
> fat i det stykke der er mellem torpedovæg og gummikoblingen - det må
> sgisme ikke rokke ret meget der.

Åben motorhjelmen, grib fat om ratstammen, gir den sig meget er den gået
dette tager max 1½ time at lave. Elelr se om der er meget slør i rattet.

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 06-10-03 23:12

Ok det lyder jo overkommeligt
"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f81d64a$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 06-10-03 23:12

> Har du været nede og tampe *rigtigt* til dem ?
>
> Altså lege synsmand ?

Ja dem jeg købte dem af sagde at det meste pladearbejde var lavet, og der er
altså rent faktisk SKIFTET vange og bærearmer og hvad det nu alt sammen
hedder bagi - så det er jo fint.

Jeg har dog fået et problem - forrøret skulle skiftes og da man skulle skrue
det af motoren knækkede 2 ud af 3 bolte pga rust!!!

Hvad vil du anbefale i den situation? - er bange for at skrue manifolden af
da de bolte heller ikke ser just nye ud... ;/

> Jeg har oplevet at en bil der havde været rustbeskyttet, und der ganze
> molevitten, var temmeligt medtaget - under rustbeskyttelsen
>
> (Ja, desværre min egen 2.0i DOCH'er)

øv bøv, men den her er go nok...!

> [...]
> sgisme ikke rokke ret meget der.

> Tvivler på der er en hel dør på nogle af de gamle sierra'er
>
> snakker vi 3 eller 5 dørs model ? (eller st.car)

Vi snakker helt alm 3-dørs - så hvis bare du havde en jeg kunne låne den dag
den skulle synes - der er nogenlunde hel ;)

Takker

Fra : Claus Fabritius

Dato : 07-10-03 07:01

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> Ja dem jeg købte dem af sagde at det meste pladearbejde var lavet, og der
er
> altså rent faktisk SKIFTET vange og bærearmer og hvad det nu alt sammen
> hedder bagi - så det er jo fint.

Det lyder lækkert. Så skulle den kunne holde et par år endnu.

> Vi snakker helt alm 3-dørs - så hvis bare du havde en jeg kunne låne den
dag
> den skulle synes - der er nogenlunde hel ;)

Min fætter har muligvis et par døre i overskud. Send mig en mail på
need4speed(a)fabritius.nu hvis det er noget.

--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-10-03 10:39

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi snakker helt alm 3-dørs - så hvis bare du havde en jeg kunne låne den dag
> den skulle synes - der er nogenlunde hel ;)

Normalt går de da ikke så meget op i rust i dørene, med mindre at de kan skærer
et ben op på en fodgænger...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%