Citroen XM motorudskiftning
Fra : Leif Nielsen

Dato : 05-10-03 20:52

Jeg vil købe en brugt xm 2,1TD.
Sælger oplyser at motor+gearkasse er udskiftet med fabriksnye enheder,
men har ingen dokumentation.
Hvordan kan jeg undersøge om han taler sandt?
Står der produktionsdatoer på enhederne, eller kan jeg få oplysninger
hos Citroen Danmark?

Leif Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 05-10-03 21:41

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> wrote in message
> [...]
> Hvordan kan jeg undersøge om han taler sandt?
> Står der produktionsdatoer på enhederne, eller kan jeg få oplysninger

Hvis det er fabriksnye enheder så er det vel Citroen som har monteret
delene, og så må de kunne oplyse dig om det...., ellers må han jo vide
hvilket værksted han har fået lavet det på

mvh
Rasmus

Fra : Leif Nielsen

Dato : 06-10-03 09:17

Hej Rasmus.

Ja, det kan du have ret i.

Men bilen er importeret fra sydtyskland her i sommer, og det er den
tidligere tyske ejer der i forbindelse med salg til nuværende ejer,
har oplyst om motorskiftet. Derfor kan jeg ikke få et svar fra citroen
i Danmark, og det er heller ikke lykkedes mig at finde frem til den
tidligere ejer i Tyskland.

Mvh. Leif Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-10-03 15:34

> [...]
> har oplyst om motorskiftet. Derfor kan jeg ikke få et svar fra citroen
> i Danmark, og det er heller ikke lykkedes mig at finde frem til den

Kan man ikke dokumentere det, har udskiftningen ingen værdi og prisen på
bilen må være derefter.
FDM laver dog motortest og andre test på deres testcentre og vil kunne give
en vurdering af om den er ok eller ej.

Niels