Gammel Blaupunkt autoradio
Fra : Anders \(3500\)

Dato : 05-10-03 20:09

Jeg har lige købt en bil med en ældre Blaupunkt Radio/CD, den har desuden en
CD changer og ekstra forstærker monteret. Er der en som har en ide til hvor
jeg kan få oplyst, om man kan købe en nyere radio og "genbruge" CD changeren
og forstærkeren. Det skulle helst IKKE være Blaupunkt....

Jeg HAR prøvet Google - men fandt intet som kunne bruges til noget.....

/Anders

Fra : Lars G

Dato : 05-10-03 20:18

"Anders (3500)" <anders@nononothere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og forstærkeren. Det skulle helst IKKE være Blaupunkt....
>
> Jeg HAR prøvet Google - men fandt intet som kunne bruges til noget.....

Hvad med at spørge i dk.teknik.lyd.bilstereo

Eller hvad med radio forhandleren de burde jo vide det.

Mvh
Lars G

Fra : A. K.

Dato : 05-10-03 20:40

> [...]
changeren
> og forstærkeren. Det skulle helst IKKE være Blaupunkt....

Det kan du godt glemme, de er alle lavet og styret på hver sin måde, jeg
kender en der har brændt flere radioer af i stædighed over at han mente han
kunne få det til at virke, men nej det er aldrig lykkedes ham.

Fra : Claus Petersen

Dato : 07-10-03 19:15

"A. K." <ugyldig@ugyldig.ugyldig> skrev i en meddelelse

> [...]
han
> kunne få det til at virke, men nej det er aldrig lykkedes ham.

Enig. Sælg radio/CD samlet. Og køb et nyt sæt.

Jeg havde et Blaupunkt sæt, radio + changer. Da jeg så ville skifte radioen
ud med en org VW navi (lavet af blaupunkt) regnede jeg med at CD-changeren
passede til, men nej Radio'en kunne ikke "se" den. Så i med en ny changer
også.

Forstærkeren skulle ikke være noget problem, hvis blot der er gain control
på den.
For udgangssignalet kan være alt mellem 0,4V og 2,0V.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Tom

Dato : 05-10-03 21:50

> [...]
changeren
> og forstærkeren. Det skulle helst IKKE være Blaupunkt....

Køb en radio som kan afspille MP3 så behøver du heller ikke en charger

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK