Den ene fælg vil ikke gå på
Fra : Kasper Hansen

Dato : 05-10-03 16:57

Jeg er taget ud til min svigerfar for at få sat vinterfælge på min Xantia
'99 (jeg har ikke selv så skide meget forstand på biler). Jeg har købt et
par brugte originale xantia fælge, og venstre bagdæk smuttede lige på.
Venstre fordæk vil derimod overhovedet ikke gå på. Min svigerfar har ellers
haft flere Pug'er, og har skiftet dæk på dem mange gange - så det burde jo
bare være samme procedure. Vi har også prøvet at se om vi kunne få den ene
bolt til at tage fat, og derefter tvinge de andre i, men vi kan simpelthen
ikke få den til at tage fat (altså den første). Hvad gør vi? Især hurtige
svar er velkomne, da jeg gerne vil hjem herudefra i aften :)

/Kasper Hansen

Fra : Lars G

Dato : 05-10-03 17:11

"Kasper Hansen" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få den til at tage fat (altså den første). Hvad gør vi? Især hurtige
> svar er velkomne, da jeg gerne vil hjem herudefra i aften :)

Hvad er problemet vil boltene der ikke vil tage fat eller passer hullerne
ikke foran hinanden ???

Mvh
Lars G

Fra : Tom

Dato : 05-10-03 19:43

> [...]
> ikke få den til at tage fat (altså den første). Hvad gør vi? Især hurtige
> svar er velkomne, da jeg gerne vil hjem herudefra i aften :)

Uden at ane en bønne om det så kunne det jo være at der var forskellige
længder på boltene alt efter om det er sommer eller vinterfælge.
Det problem havde min chef da han punkterede i sin mazda med alufælge og
ville montere sit reservehjul (stålfælg), at boltene ikke passede.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : ENN

Dato : 05-10-03 19:51

Der er noget ravende galt - er du sikker på at alle fælge er ens - og at de
passer i bolicirkel mv. ellers kan du glemme alt om at få dem på.

Fra : Kasper Hansen

Dato : 05-10-03 19:50

Da svigerfars svigerfar kom på besøg, viste det sig at det var fordi der var
sat sådan en klods på til at ændre sporvidden (jeg havde 17" OZ fælge på
før). Den var åbenbart smuttet af sammen med fælgen på det første hjul, men
ikke på det andet. Den skulle bare have en ordentlig omgang med hammer og
majsel for at gå af, da det var rustet helt sammen...

Men tak for hjælpen.

/Kasper Hansen