Hvilken bil?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-10-03 19:30

Hej NG

Vi er en lille familie på 2 børn og 2 voksne - snart 3 børn.. som er løbet
ind i et lille problem.
Plads i bilen!
Da vi skal have plads i bilen til 2 autostole og et barn på 10 år - mener vi
ikke at vores Carina er helt stor nok. Samtidig skal en evt. ny bil kunne
trække en stor campingvogn. Vi har ikke økonomi til at købe et rugbrød eller
lign. - hvad kører i andre i?
Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus
problem eller hva?
Hilsen
Anja

Fra : Nels Eriksen

Dato : 04-10-03 19:47

"Jesper Pedersen" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> lign. - hvad kører i andre i?
> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus

Jeg tror en "Toyota Picnic "kan løse jeres pladsproblem.
Jeg kører selv rundt i en "Sportsvan"TD med 250.000 km på tælleren, fin bil
med lave driftsomkostninger.
V.h Nels

Fra : alexbo

Dato : 04-10-03 19:44

"Jesper Pedersen" skrev

> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus
> problem eller hva?

Ja, men det kan I veksle til et rigtigt problem, hvis I skifter en pålidelig
Toyota ud med noget MPV.

mvh
Alex Christensen

Fra : claus b. p.

Dato : 04-10-03 22:57

"Jesper Pedersen" <salg@holdum.dk> wrote in message
> [...]
eller
> lign. - hvad kører i andre i?
> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus

Ja - ønsker, behov og muligheder har jo ændret sig de sidste 10-20 år. I
skal starte med at definere hvad i vil ofre på sagen, for derfra at se hvad
muligheder der er. Der er efterhånden en del biler på markedet med 6-7
sæder, men de mindste vil ikke kunne trække en stor campingvogn. De største
vil muligvis ikke kunne trække en stor campingvogn hvis man ikke har
hængerkort pga. totalvægten. Prøv at søge med "flere kriterier" på
bilbasen.dk så burde i kunne spore jer ind på noget. Evt. en lille
autocamper-MPV. Ellers kan jeg kun anbefale en Mercedes E-model stationcar
som noget af det bedste pladsmæssigt. Men det er selvfølgelig langt fra
Toyota.
/Claus

Fra : Anja

Dato : 05-10-03 12:31

Hej Igen

Tak for jeres svar - jeg prøver også i camping, vi er jo ikke de eneste med
småbørn

Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...
"

Fra : a.and5800

Dato : 05-10-03 13:39

Hej!

Køb eksempelvis en Volvo 245-745-945, startende fra 1988, da de er bedre
rustbeskyttet derfra, vælg en b230f, eller en b230ft, sidstnævnte med
lavtryksturbo og 165 hk, og et enormt camping-moment

Mvh. Anders Ejstrup Sørensen

Fra : Jonas K

Dato : 06-10-03 09:32

> [...]

> købe et rugbrød eller lign. - hvad kører i andre i?
> Vi er egentlige glade for vores Toyota men er det os der har et luksus

Hvad med en Mitsubishi Space Wagon?

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=628700157

Det er et fornuftigt stykke automobil, med 2 ekstra sæder bagerst. Det er
godt nok ikke sæder som jeg vil proppe en fuldvoksen person om på, men de
fungerer fint til børn i hvert fald indtil 10 års alderen. Og de kan
klappes ned så de flugter med gulvet baggagerummet. Det virker faktisk
ret godt.

Mine forældre havde en indtil sidste år og vi har flere gange været sydpå
med 7 personer i bilen og en 1200 kg campingvogn bagefter og det har den
nemt kunnet klare. Det var dog en 2.0 benzin i modsætning til bilen i
linket.

Fordelen ved denne bil er at den ikke ligner et MPV-skrummel, men faktisk
bare er en stationcar. Den ser lidt anonym ud på vejene, men har man
først prøvet at køre en, er man ikke i tvivl om at det er god kvalitet.
Når i selv kører Toyota vil i sikkert også finde jer godt til rette i en
Space Wagon.

Den er nok lidt dyrere i reparationer, men mine forældre var dog positivt
overraskede. Den var ikke så dyr i drift som de havde frygtet / hørt.

Jeg håber du kan bruge informationerne.

Jonas K.